Toon posts:

DirectX10

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dezelfde vraag, hoe kryg ik Dx10 terug naar Dx9?

Specs:
Amd athlon 6000×2
Geforce 8600GT ×2 (in SLI opstelling)
2048 mb Geheugen
Windows XP professional

Dit omdat ik het spel de sims2 niet met Dx10 kan spelen.

By voorbaat dank,
Heb al op internet gezocht maar word er niet echt wijzer van.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt Windows XP. Windows XP ondersteunt geen DX10 dus je kan helemaal niet in DX10 de Sims 2 spelen. Afgezien van het feit dat de Sims 2 ook geen DX10 is maar DX9.

Alleen Vista heeft DX10.

Wat je probleem is zou ik dus niet weten maar ik denk dat het weinig met DX10 te maken heeft. Als je duidelijk aangeeft wat je probleem is kunnen we je hier misschien verder helpen.

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 12-12-2007 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het dan dat ik Dx10 heb geinstalleert, en die werkt(bij bijvoorbeeld crysis)
want mijn videokaart ondersteund Dx10...
en dat is het probleem dat de sims2 niet op Dx10 draait. en daarom vraag ik me af hoe ik hem terug krijg naar Dx9

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Dat kán niet! Simpel!

Verwijderd

Topicstarter
vreemd

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je soms DX10 voor XP (DX9L) geinstalleerd? Zoals PilatuS zegt is er geen officiele DX10 voor Windows XP. Dat je kaarten DX10 compatible zijn zegt niets over de DX-versie die je draait :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:07:
Dezelfde vraag, hoe kryg ik Dx10 terug naar Dx9?

Specs:
Amd athlon 6000×2
Geforce 8600GT ×2 (in SLI opstelling)
2048 mb Geheugen
Windows XP professional

Dit omdat ik het spel de sims2 niet met Dx10 kan spelen.

By voorbaat dank,
Heb al op internet gezocht maar word er niet echt wijzer van.
Sims 2 niet op DX10 dan vraag ik me af hoe mijn zusje elke dag sims 2 speelt op mijn computer met een 8800 GTX en op een OS van vista

• PilatuS
  • Niet online
Dat de videokaar DX10 ondersteunt is leuk maar Windows XP doet dat dus niet. Je kan onder XP _geen_ DX10 spellen in DX10 spelen.

Als ik het zo lees heb je lopen kloten met DX10. Mijn advies is om DX9 te installeren. (Al denk ik niet dat het mogelijk is DX10 onder XP te installeren)
Sims 2 niet op DX10 dan vraag ik me af hoe mijn zusje elke dag sims 2 speelt op mijn computer met een 8800 GTX en op een OS van vista
Wat dacht je van in DX9 wat backwards compatible is met DX10. Alle DX9 spellen draaien op GPU's met DX10, maar dit betekend niet dat de spellen gelijk DX10 zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 12-12-2007 23:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou heel goed kunnen, maar hoe verwijder je die dan weer?
want sims2 blijft deze foutmelding aangeven:
Failed to enumerate any directx 9 compatible graphics adapters in this system!

Please make sure you have a Directx 9 compatible graphics adapter and have installed the latest manufacter provided driver.

The apllication will now terminate...

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:13:

Please make sure you have a Directx 9 compatible graphics adapter and have installed the latest manufacter provided driver.

Wat dacht je van de juiste versie van DX9 te installeren ?

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

PilatuS schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:12:
Wat dacht je van in DX9 wat backwards compatible is met DX10. Alle DX9 spellen draaien op GPU's met DX10, maar dit betekend niet dat de spellen gelijk DX10 zijn.
Offtopic: DX10 is niet backwards compatible met DX9 games.
Hiervoor draait er onder Vista een 2de DX versie die DX9.0L genoemd wordt.

Ontopic: Dit klinkt meer als een corrupte videodriver. Probeer eens de Nvidia drivers opnieuw te installeren (eerst verwijderen natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik de foutmelding:

DirectX Setup heeft ontdekt dat er al een nieuwere versie van DirectX is geïnstalleerd.
Installatie is niet nodig.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:13:

Wat heb je zelf al geprobeerd? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
opnieuw installeren, directX9 te installeren, googlen om naar een oplossing te zoeken

• PilatuS
  • Niet online
Offtopic: DX10 is niet backwards compatible met DX9 games.
Hiervoor draait er onder Vista een 2de DX versie die DX9.0L genoemd wordt.
Ah, ok. Weer wat geleerd. Maar goed de Sims 2 draait dus wel gewoon op DX9 ipv DX10.

@TS. Zorg ervoor dat je die DX10 versie verwijderd. Vervolgens kan je gewoon weer DX9 installeren zonder de melding te krijgen dat DX al up to date is. Probleem is dan opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mijn probleem XD..
Waar kan ik DirectX10 verwijderen?

• PilatuS
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
hardstikke bedankt

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Open eens dxdiag (via run in startmenu) en kijk daar eens wat voor DirectX versie er wordt weergegeven.

Vertel dit hier op het forum, hieraan kunnen we zien of het weldegelijk aan de DirectX versie ligt.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:21:
Dat is mijn probleem XD..
Waar kan ik DirectX10 verwijderen?
No offence, maar als je er zelf absoluut geen kaas van gegeten hebt, blijf dan met je vingers van DirectX af. Zeker hoog-experimentele truken om DX10 werkend te krijgen onder XP (als het al kan) zijn voorbehouden aan mensen die er een hoop verstand van hebben (ik ook niet, overigens: ik blijf er lekker van af.) En De Sims 2, dat heeft helemaal geen DX10 nodig. Als je nou Crysis aan het installeren was.

Maar als je kennis al niet vergenoeg reikt om op Google, "directx" + "remove" te zoeken, wat dacht je dan precies toen je besloot je systeem te verkloten??

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

albatross schreef op donderdag 13 december 2007 @ 02:54:
[...]

Maar als je kennis al niet vergenoeg reikt om op Google, "directx" + "remove" te zoeken, wat dacht je dan precies toen je besloot je systeem te verkloten??
Maak je niet zo druk vogel, een forum is er om vragen te stellen, voor ieder probleem hier op tweakers is een oplossing via google te vinden, dan zou er niks meer te vragen zijn.
Als je geen input hebt reply dan gewoon niet krijg je ook geen forum vervuiling.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 03:32:
[...]

Maak je niet zo druk vogel, een forum is er om vragen te stellen, voor ieder probleem hier op tweakers is een oplossing via google te vinden, dan zou er niks meer te vragen zijn.
Als je geen input hebt reply dan gewoon niet krijg je ook geen forum vervuiling.
En wat precies voegt jouw reply toe?

Overigens is GoT zeker niet de plaats om zo maar iedere vraag te stellen die je ook makkelijk op Google kunt vinden. En al eigenlijk zeker niet wanneer er net een topic van de TS met dezelfde vraag op slot gegaan is. En ik kan inderdaad niet zeggen dat het hele verhaal, in de tweede ronde, nou echt aan coherency gewonnen heeft.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Moet het toch wel eens zijn met Albatross. Vele nieuwe bezoekers nemen gewoonweg te weinig om de faqs eerst eens te lezen. Dat is voor hunzelf niet alleen prettig maar zeker ook voor de reguliere gebruikers/lezers om niet steeds onzinige posts tegen te komen :)

Het prettig zijn als daar een automatisch systeem voor bedacht word, nieuwe bezoekers voor account aanmaak eerst eens wat faqs door te laten lezen, alvorens een topic te openen.

Moet eerlijk bekennen dat ik me de laatste tijd ook wat lichtelijk irriteer aan het dalende niveau hier op het forum en het kan toch niet de bedoeling zijn dat we daardoor straks wegblijven. No offence maar er mag wel eens wat aan gedaan worden. Hier even langs wippen en je vraag droppen en niet meer terug te keren is weinig zinvol. Zeker ook met topics waar vragen gesteld over problemen en waar TS'ers niet de moeite nemen om eventuele gevonden oplossingen terug te geven aan de "community" waar anderen wat aan kunnen hebben ;)

Lezen, leren en je verdiepen, inplaats van voor de kortste weg kiezen, laat andere maar lekker mijn probleem oplossen, daar is GoT niet voor bedoeld.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Goed, je hebt de sluitmessage van je vorige topic blijkbaar niet goed gelezen, net als de link die erin staat.

Een 'ik heb al gezocht maar dat hielp niet' voegt echt niets toe aan je topic, en dat weet je zelf ook wel. Open ook maar even geen nieuw topic meer, vanmiddag stuur ik nog wel een berichtje.

En voor diegenen die zich aangesproken horen te voelen: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics ;)

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 13-12-2007 14:33 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.