Toon posts:

Ik zoek een ATA (Voip-kastje) die wat meer kan

Pagina: 1
Acties:
  • 644 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een ATA om via Voip te gaan bellen via de bekende voip aanbieders zoals Voipbuster e.d.
De ATA moet echter perse de volgende mogelijkheden hebben:

a) Er moet meer dan 1 analoog toestel op kunnen worden aangesloten. Desnoods via een eenvoudig splittertje allemaal parallel geschakeld. Hij moet niet crashen als je 2 analoge toestellen tegelijkertijd opneemt.
Of kan dit met elke ATA met 1 analoge aansluiting?

b) De ATA moet na installatie bereikbaar zijn via internet of via telefoonlijn. Dit om op afstand de instellingen te kunnen veranderen. Ik denk daarbij aan het aanpassen van het belscript vd SIP accounts.
Dus de gebruiker belt mij op, hij wil veel naar Rusland gaan bellen en niet meer naar Suriname. Ik wil dan via mijn PC de ATA die bij hem staat kunnen her-programmeren.
Hebben vele ATA´s uit de prijsrange 70 tot 100 Euro dit?
Kan dit met een SPA-3102 bijvoorbeeld?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:03:
Ik zoek een ATA om via Voip te gaan bellen via de bekende voip aanbieders zoals Voipbuster e.d.
De ATA moet echter perse de volgende mogelijkheden hebben:

a) Er moet meer dan 1 analoog toestel op kunnen worden aangesloten. Desnoods via een eenvoudig splittertje allemaal parallel geschakeld. Hij moet niet crashen als je 2 analoge toestellen tegelijkertijd opneemt.
Of kan dit met elke ATA met 1 analoge aansluiting?

b) De ATA moet na installatie bereikbaar zijn via internet of via telefoonlijn. Dit om op afstand de instellingen te kunnen veranderen. Ik denk daarbij aan het aanpassen van het belscript vd SIP accounts.
Dus de gebruiker belt mij op, hij wil veel naar Rusland gaan bellen en niet meer naar Suriname. Ik wil dan via mijn PC de ATA die bij hem staat kunnen her-programmeren.
Hebben vele ATA´s uit de prijsrange 70 tot 100 Euro dit?
Kan dit met een SPA-3102 bijvoorbeeld?
A. Parallel kan meestal, alleen even opletten op aansluitfactor.
B. Vrijwel alle ata's zijn webbased te configgen. Kwestie van portmapping maken en je kan 'm remote beheren, oa dus dailplans

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:03

Speedmaster

Make my day...

Waarom niet gewoon een ander modem zoals de speedtouch 716/780. Deze hebben on board voip instellingen, gegevens invullen en bellen maar.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Omdat de speedtouch modems erg moeilijk op afstand te beheren zijn. Moet je moeilijk gaan doen met tijdelijke support codes.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Dan zou ik voor de ZyXEL 2602 serie gaan. Zijn heel goed op afstand beheerbaar.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 20:51
Of een Draytek 2700 bijv. Werkt erg fijn.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
SMC 7908 VO WBRA(/B)?

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Ik zou persoonlijk voor een sipura spa 2102 gaan. Lekker mobiel en het ding is op 2813918293 manieren te configureren. Ook de echo cancellation is erg goed in vergelijking met andere modellen die ik getest heb.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Dus er is genoeg keuze. Denk dat de ts hier nu wel verder mee kan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle info´s!
[b]
A. Parallel kan meestal, alleen even opletten op aansluitfactor.
Zie ik het goed dat die ´´aansluitfactor´´ alleen met het soort toestellen te maken heeft en dus niet met de ATA?

Ik heb trouwens nog een extra vraag:
Ik heb een ''callthroug'' nodig, dwz vanaf GSM inbellen op je eigen nummer en dan via de ATA voip uitbellen naar het buitenland. Meerdere ATA's bieden dat, maar ik ga de vaste telefoonlijn er niet inpluggen of deze is simpelweg niet aanwezig, uitsluitend breedband internet, verder niks.
Dus is de vraag: welke ATA biedt inbellen via internet en dan callthroug uitbellen via internet?
Hebben velen dat in de range 50 tot 100 Euro?
Of is het echt een zeldzame functie?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 12:09 ]

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:26
Ik heb hier een (eigenlijk 3) Linksys PAP2-NA (die worden normaal gelocked geleverd bij afname van een VoIP abo) op ebay gescoord voor mezelf en wat kennis. Ongeveer 31 euro per stuk.

Alles wat je zegt kan je er mee doen.

Ik draai zelf 2 lijnen. Telfort en VoipBuster... werken prima. Kan samen gebeld worden en bellen.
(Naar elkaar bellen kan ook, dan kan ik met mezelf gaan telefoneren :P)

Dial Plans veranderen kan je doen door poort 80 (of andere ingestelde poort) te forwarden op je router. Daarmee kom je in de webinterface.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:01:
Bedankt voor de snelle info´s!

[...]

Zie ik het goed dat die ´´aansluitfactor´´ alleen met het soort toestellen te maken heeft en dus niet met de ATA?
Niet echt.. je moet aansluitfactor meer zien als 'het maximale gewicht' dat een ata kan dragen. Sommige toestellen hebben een factor van 0.5 of 1, andere (vaak goedkope) kunnen wel tegen de 3-5 aan lopen. Tussen de ata's is er wel een verschil tussen de maximale aansluitfactor, maar bij de meeste modellen hangt dat rond de 3.0.

(note: met een centrale/basisstation kun je die aansluitfactor vaak weer omzeilen)
Pagina: 1