WiFi valt constant weg en is soms niet mee te verbinden.

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-03 12:08
Hey Hallo,

Alle ellende is hier een beetje begonnen sinds we van Planet een Speedtouch 780 hebben gekregen. De problemen zijn echter op te delen in 2 problemen.

Het eerste probleem is dat eens in de zoveel tijd het modem niet meer benaderbaar is, het SSID is dan gewoon zichtbaar maar geen enkele pc kan verbinden; het verbinden balkje gaat lopen en timed na een tijde out. Hier staan standaard een aantal machines met de volgende kaarten: Intel 2200BG, Broadcom Wireless en een Ralink RT2500, al deze kaarten willen op dat moment niet verbinden en de Speedtouch moet dan even van de stroom zodat hij het weer goed doet, erg lastig allemaal.

Het tweede probleem heb ik eigenlijk alleen, de verbinding valt heel eventjes weg, althans.. zo lijkt het. Ik merk dit pas echt in games (BF2 en WC3) bijvoorbeeld, zowel over LAN als over internet. De games lopen dan even kort vast (2 seconden) en ik heb dan heel even een ping van 999 seconden terwijl ik gewoon verbonden blijf.

Het gaat om een Speedtouch 780 sw: 6.1.7.2. Mijn pc heeft een Asus WL-130G (Ralink RT2500) met het Ralink tooltje (RaUI) en bevindt zich hemelsbreed 8 meter van het modem met 1 muur er tussen. De twee andere machines staan een meter of 3 van het modem in de zelfde kamer. Alle machines draaien XP en gebruiken DHCP, op geen enkele pc draait een firewall.

Komt iemand deze problemen bekend voor en is er voor mij iets aan te doen? (Anders dan die Speedtouch proberen te ruilen)

Alvast bedankt.

Verwijderd

Probeer eens te connecten via Windows Zero, dus niet via die asus software

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:13:
Probeer eens te connecten via Windows Zero, dus niet via die asus software
Ik weet niet of het aan die Speedtouch ligt maar ik heb Planet ADSL en ben net overgestapt van een SMC draadloos modem naar een Zyxel en ik had net ook dat het modem opeens niet te bereiken was... gewoon zichtbaar bij draadloze netwerken, ik geef de opdracht om verbinding te maken maar het lukt XP niet...

Ben benieuwd naar evt oplossingen.

http://youtu.be/gEABifBgwi8

• Fr0ns
Software gedeinstalleerd, kaart verwijderd, opnieuw geinstalleerd met de keuze WZC en na installatie RaUI afgevinkt via msconfig.

Probleem met het tijdelijk wegvallen van de verbinding blijft onveranderd.

Dit alles geinstalleerd met de driver van Ralink zelf versie 3.2.0.0

[ Voor 15% gewijzigd door Fr0ns op 14-12-2007 18:43 ]

• Fr0ns
Kaart nu met de *.inf only geinstalleerd en een fixed IP genomen, problemen blijven onveranderd, wel viel het volgende me op tijden Battlefield 2.

Afbeeldingslocatie: http://aycu37.webshots.com/image/38396/2001017002846471334_rs.jpg