TT Thunderblade 120mm koelers

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik heb in mijn kast (TT Armor Jr) 1 TTT 120mm fan aan de achterkant hangen, en 2 TTT 120mmfans op mijn Thermalright 120 Ultra Extreme. Deze maken toch nog een redelijke herrie, ook al staat er maar 21Db op het doosje :p

Nu is mijn vraagje wanneer ik deze aan een fancontroller hang, krijg ik ze dan stiller. Want van de koeler loopt een draadje voor molex en 1 geel draadje wat naar een 3pins aansluiting gaat. (die nu dus op mijn mobo zitten) Dit draadje 'read' het toerental, maar kan ik het dan dus ook lager zetten. Of moet ik de molexen op een fancontroller zetten en zo ipv de standaard 12v bijv 6v geven?

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/articles/137/images/7vmod-02.jpg

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
gele draadje is alleen het toerental. Zelfs als die niet is aangesloten kun je de snelheid nog veranderen.

En die molex moet inderaad op je fancontroller worden aangesloten (Of op je moederbord, en dan met Speedfan regelen, maar dat is een ander verhaal ;) )

• Blanco88
ThinkPad schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:11:
gele draadje is alleen het toerental. Zelfs als die niet is aangesloten kun je de snelheid nog veranderen.

En die molex moet inderaad op je fancontroller worden aangesloten (Of op je moederbord, en dan met Speedfan regelen, maar dat is een ander verhaal ;) )
Een molex op je mobo aansluiten gaat nogal lastig (A)

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 22:45

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Blanco88 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:16:
[...]

Een molex op je mobo aansluiten gaat nogal lastig (A)
Ach, een echte vent strijkt z'n eigen overhemd.
En als je goed gedocumenteerd bent (en daar schijnen tweakerz goed in te zijn...) is een soldeerbout vasthouden (en gebruiken om een paar stekkertjes aan elkaar te solderen die los in de winkel verkrijgbaar zijn) niet heel erg moeilijk.

Wat ik hiermee wil zeggen is, dat het gewoon mogelijk is om een molex (niet rechtstreeks nee, maar dat bedoelde frankiepankie geloof ik ook niet toen hij zei dat het een ander verhaal is.) op je moederplank te pluggen.

W8 eens; zijn er geen kant en klare oplossingen?

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• Blanco88
Hehe.. iig bedankt jongens.

Ik pak gewoon een fancontroller en daar ram ik mijn 4 molex stekkers (Met kabeltje van molex naar 3pins, dus niks solderen) in.
Hopenlijk is et dan wat stiller hier :)

Edit:

Deze zijn dat toch? :$ Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/763-798K.GIF

[ Voor 29% gewijzigd door Blanco88 op 12-12-2007 22:54 ]

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 11:30

MF

Take a Seat

jep, dat zijn ze

• Blanco88
Nog een laatste vraagje.. wat is eigenijk het verschil tussen het kabeltje wat ik net liet zien en deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/1/1/3/11363/img/1/N.jpg

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-03 08:46
Er zit een krul in :+

En je houdt de molex vrij. Hij tapt als het ware alleen de stroom af ipv de hele plek van de molex in te nemen, handig als je veel harddisks oid hebt.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit zijn toch wel vrij basic vraagjes hoor! Wat denk je zelf.. een fan gaat minder hard draaien, zou hij dan ook minder herrie maken? Ja? Goedzo! mooi dan hebben we die vraag opgelost. Tevens is het verschil tussen de 2 kabeltjes wel erg gemakkelijk zelf te bedenken hé?

Dit topic gaat dus op slot omdat het allemaal wel erg gemakkelijk zelf te beredeneren is.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.