Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CDrom eject knopje verlengen.

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik ben dus van plan om een beamer black-out te maken. Alleen ik dacht dus, een cd-rom speler is daar ideaal voor. Is het simpel om een kabel te verlengen van het knopje van de cd-rom speler? En zo ja, hoe moet dat?

Ik kan ngo een stopcontact in mekaar draaien en een beetje solderen (kabels verlengen). Daarom de vraag, weet iemand waar ik een datasheet kan vinden hoe ik dit moet maken of iets waar ik op kan zoeken om het duidelijker te krijgen? Ook de vraag of ik de cd-rom zonder pc aan het lopen kan krijgen.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Gewoon t betreffende kabeltje doorknippen en verlengen lijkt me, indien t knopje vastzit op een printplaat daar kabeltjes tussen leggen. Hoelang moet t worden?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Knopjes kun je gewoon verlengen met 2 draadjes, is niks speciaals.

En als je 5V en 12V op de CD speler zet via een molex dan werkt de drive al.

Wat is een beamer blackout trouwens :P ?

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 12-12-2007 22:05 ]

• BlackWhizz
ThinkPad schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:04:
Knopjes kun je gewoon verlengen met 2 draadjes, is niks speciaals.

En als je 5V en 12V op de CD speler zet via een molex dan werkt de drive al.
Hoe moet dat? Sorry, ik ben een leek met dat soort dingen, wil graag wat uitproberen.
Wat is een beamer blackout trouwens :P ?
Dat het licht wat uit de beamer wordt geblokkeerd, er komt nl. wit licht uit de beamer ook al is het beeld zwart.
Dutch_Razor schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:03:
Gewoon t betreffende kabeltje doorknippen en verlengen lijkt me, indien t knopje vastzit op een printplaat daar kabeltjes tussen leggen. Hoelang moet t worden?
Metertje of 20 :') t is namelijk voor een voorstelling. Zo niet hebben we wel iets niet-electrisch achter de hand, maar dit is geiniger.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 09:22
Voeding:
Je drive heeft voeding nodig. De simpelste oplossing is om een PC voeding te gebruiken.

Draadjes:
Open je drive en soldeer gewoon een paar draadjes op de contactjes van het knopje. Moet toch niet zo moeilijk zijn dacht ik.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

BlackWhizz schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:07:

Metertje of 20 :') t is namelijk voor een voorstelling. Zo niet hebben we wel iets niet-electrisch achter de hand, maar dit is geiniger.
ook vrij noisy, maar ik weet niet of je dat erg vindt.

je wil dus als ik het goed begrijp een cd-laatje laten openen voor je beamer lamp om deze te verduisteren?

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

tsjah :D waar mensen zich al mee bezig houden he :p
Zet gewoon de projector af ? nog nooit aan gedacht ?

Maar, have fun :)

• BlackWhizz
tokesnugerd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:14:
tsjah :D waar mensen zich al mee bezig houden he :p
Zet gewoon de projector af ? nog nooit aan gedacht ?

Maar, have fun :)
Probleempje, Projector doet er een tijdje over om op te warmen. Daarom doe ik zo moeilijk ;)
Boudewijn schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:16:
[...]

ook vrij noisy, maar ik weet niet of je dat erg vindt.

je wil dus als ik het goed begrijp een cd-laatje laten openen voor je beamer lamp om deze te verduisteren?
True.

[ Voor 30% gewijzigd door BlackWhizz op 13-12-2007 20:36 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

is het niet makkelijker om een servootje te pakken met een halve-cirkel-vormige-schijf erop?
die laat je er dan gewoon voordraaien.

knopje kan idd gewoon verlengd worden hoor, met 2 goedkope draadjes.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Terw_Dan in "[CiP]Tomb Raider - Temple of Fear"
Halverwege deze post staan wat fotootjes van de drive die ik aangepast heb. Heel simpel heb ik de 2 pinnetjes die op de print zaten voor de eject knop verlengt met een stuk draad. Als ik deze nu kortsluit gaat de drive open. Er moet straks weer een schakelaartje aankomen om het netjes af te maken, maar dat project ligt nog een beetje stil :+

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 22:50
Je beamer brand dan wel misschien door je cdrom heen of anders brand je beamer binnen de korste keren denk ik.

Die lichtbundel is echt warm hoor, ik zou ermee uitkijken.

• BlackWhizz
luccie schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:20:
Je beamer brand dan wel misschien door je cdrom heen of anders brand je beamer binnen de korste keren denk ik.

Die lichtbundel is echt warm hoor, ik zou ermee uitkijken.
Speler schuin t.o.v. beamer zetten?

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik neem aan dat je al hebt gecontroleerd of je beamer geen 'pic mute' feature heeft? :P

• BlackWhizz
CherandarGuard schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:25:
Ik neem aan dat je al hebt gecontroleerd of je beamer geen 'pic mute' feature heeft? :P
Jawel, maar de beamer is wel krachtig, waardoor er nog steeds licht doorheen komt.

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:38

T1psY

Dumo-Technics

offtopic:
gesmolten cd-rom lade :P en ze dan nog proberen dicht te doen ook ...

Neeh zet gewoon de cd-rom lade ver genoeg vn je beamer af, 20/30 cm ofzow. Gewoon niet vlak ertegen..

http://www.dumo-technics.com

Verwijderd

Ik kan me herinneren dat er vroeger software was, waarmeen je via het netwerk iemand z'n cd-rom speler kon openen. Je kunt ook het hele ding slopen, en allen het motortje van de lade spanning geven. Mijn cd-romspeler wil namelijk nog wel eens zelf bepalen of ie wel of niet open gaat.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Dat die lichtstraal gloeiend heet is valt ook wel weer mee denk ik.

En de afstand tot de lens moet je wel op letten, want als je het laatje te ver weg zet heb je alsnog last van strooilicht langs de zijkanten van het cd laatje.

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:31:
Ik kan me herinneren dat er vroeger software was, waarmeen je via het netwerk iemand z'n cd-rom speler kon openen. Je kunt ook het hele ding slopen, en allen het motortje van de lade spanning geven. Mijn cd-romspeler wil namelijk nog wel eens zelf bepalen of ie wel of niet open gaat.
offtopic:
SubSeven als ik me niet vergis.. http://www.all-internet-security.com/img/ss/sub7_6.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Micha op 17-12-2007 23:47 ]

• NBeat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-07 16:38
Nog even terzijde, een cd lade gaat meestal na 5 minuten automatisch terug.. Kan me zo voorstellen dat jullie dat liever niet hebben, dus ik zou daar eerst een oplossing voor proberen te vinden..

(Misschien indd de servo direct aansturen ??

XBOX Live Gamertag > NBeat

• BlackWhizz
CD-rom is gestorven. Dat gaat dus niet meer lukken. Ben ook vrij onhandig daarmee.

Daarom heb ik maar voor het good-ol' triplex gekozen. Bedankt voor jullie hulp.

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Heb je dit zelf verzonnen of heb je gewoon goed opgelet in het agnietenhof in tiel :P ? Daar hadden ze dat namelijk ook maar dan op DMX. Ik moet nog even tijd maken maar dat ga ik zeker probeeren te doen.

Hallo!

Pagina: 1