Toon posts:

[CD-Rom / DVD-Speler] Vreemd leesprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel, maar ook heel vreemd probleem.

Ik heb een simpel basis systeempje staan voor mijn vader.
  • AMD Athlon 64 3500+
  • 1GB Kingston DDR 333 PC 2700
  • 2 x 10K 18GB SCSI
  • Adaptec SCSI controllertje
  • ASUS A8V-VM
  • ASUS CD-RW 52x
  • LG DVD Speler ?x
  • Windows XP Prof :/
Afijn, denk niet dat het nodig was om het bovenstaande op te sommen maar voor de zekerheid ;)
Nfin,

De twee spelers worden door Windows prima gezien. Je kan ze ejecten via Explorer, eigenschappen bekijken... Behalve afspelen.

Want als ik een CD / DVD in de spelers doet dan ziet deze ze niet.
Kan ze wel aanklikken dan opent deze ze. Maar ze worden behandeld als lege onbeschreven CD's.

Misschien rot kabeltje?
Nee, want zodra ik de pc opnieuw opstart met de CD erin (geld voor zowel de DVD speler als de CD-Writer) herkent windows beide stations en hun inhoud en kan ik die ook prima gebruiken.
(* heb voor de test een cd met een varia aan grote bestanden erin gedaan en opnieuw opgestart en alle bestanden naar de schijf gekopieerd. En dat verliep zonder fouten. *)

Echter zodra de schijf uit het station gehaald word en er weer opnieuw word ingedaan word hij niet meer herkend.

Wel een dusdanig vreemd probleem dat ik niet meer weet waar te kijken.
De zoek op dit forum leverde ook niet al teveel op.
En Google liet de vriendschap ook wat varen vanavond. :(

Ik kom er op dit moment niet meer uit.
Daarom hoop ik dat iemand anders weet welke richting ik moet gaan zoeken.

tiad. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat ik het een schopje mag geven? :o

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Master-slave problemen?

Op dezelfde controller als harde schijven aangesloten?

Verwijderd

Ik denk dat je in de richting moet zoeken van cd-rom autorun vermoedelijk staat hij dan in het register
op disable,google maar op enable autorun cdrom is genoeg te vinden.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Misschien een kopieer beveiliging van een originele cd\dvd die bij opstarten, iets naar je pc kopieerd en nu er tussen zit wanneer je een cd leest.

Verwijder eens packed writing software.(direct cd etc)
kijk wat er opstart met je pc.
Opnieuw installeren, is het dan weg.
Zoek software om eerstgenoemde te zoeken.

Verwijderd

Is de DVD speler niet gewoon aan zijn einde van zijn leven. Kun je anders niet een andere CD of DVD in de computer doen of de DVD speler in een andere computer aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :-)
Master-slave problemen?
Op dezelfde controller als harde schijven aangesloten?
@ BlackWhizz
Alle twee op een aparte kabel aangesloten.
We hadden toch twee lege IDE slots aangezien het bakkie verder geen IDE apparaten hebben draaien.
Hoewel ik me dus afvraag of dit problemen geeft als je ze hebt draaien op elk een eigen controller maar alsnog foutieve master / slave instelling.Ik ga zo maar eventjes kijken denk ik ;-)

Edit / update : Helaas dat was het niet. CS & CS beide. Aangezien ze elk op een eigen draaien zou het zo moeten werken. ;(
Ik denk dat je in de richting moet zoeken van cd-rom autorun vermoedelijk staat hij dan in het register
op disable,google maar op enable autorun cdrom is genoeg te vinden.
@ amudad
Maar zorgt dit ervoor dat je de CD niet meer kan lezen als je een CD / DVD erin doet pas nadat de PC opgestart is?
Als ik de suggestie van BlackWhizz heb bekeken ga ik deze is doorzoeken. thnx ;)

Edit / update : Helaas ook dit bood geen uitkomst. Autorun stond gewoon aan. Vreemde is dat als de pc opstart dat de CD die er al in zat gewoon gelezen kan worden. Zodra je hem er echter weer uit haalt en hem er weer in doet ziet de speler hem niet meer.
Misschien een kopieer beveiliging van een originele cd\dvd die bij opstarten, iets naar je pc kopieerd en nu er tussen zit wanneer je een cd leest.

Verwijder eens packed writing software.(direct cd etc)
kijk wat er opstart met je pc.
Opnieuw installeren, is het dan weg.
Zoek software om eerstgenoemde te zoeken.
@ jan99999
Hmmz zou dat? Lijkt me om heel eerlijk te zijn wat onwaarschijnlijk. Hoewel ik het niet per definitie verwerp in dit geval. Maar de pc is redelijk recent opnieuw geïnstalleerd. En ik vraag me zo af wat er dan tussen zou zijn gekomen. Ik heb ook genoeg pogingen ondernomen met orginele CD´s & DVD's.
Gebrande / gekopieerde (eerlijk waar) back-up data cd's leest hij ook gewoon af. Zolang je die er maar in hebt staan bij het opstarten.

Heb overigens nog geen brandsoftware anders dan de default cd-brand applicatie van Windows XP op de pc staan.
Edit / update : Ook hier vond ik geen uitkomst. Het vreemde is dal als ik onder apparaat beheer ga kijken hij wel gezien word. 8)7
Is de DVD speler niet gewoon aan zijn einde van zijn leven. Kun je anders niet een andere CD of DVD in de computer doen of de DVD speler in een andere computer aansluiten.
@ -The_Mask-
Ben ik inderdaad niet helemaal duidelijk in geweest. Had ik al gelijk moeten vermelden. De CD-Rom en DVD speler zijn eigenlijk redelijk tot gewoon nieuw.
De DVD speler is drie weken oud en de CD-Brander is een half jaar.
Heb ook gepoogd of mijn drie jaar oude brander in de pc van mijn pa functioneerde. Maar deze functioneerde hetzelfde als de stations die er al in zaten. Alleen lezen als de Disks er al inzaten bij het opstarten.

Heel erg bedankt! Ga het gelijk proberen. Laat het zo weten :-D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 15:44 ]

Verwijderd

Heb het zelf ondervonden zo'n 3 weken geleden met vista ultimate
vind hetzelf ook een vreemd probleem en zou niet uit moeten maken hoe je je dvd of cd-rom insteld
dus met of zonder autorun aan.
maar toen ik autorun aanzette in het register werkte de dvd brander speler weer goed
en starte de dvd 's en cd-rom's gewoon op.
of wat ik tenslotte hieruit op kan maken is dat het misschien een bug is in vista.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:49:
Heb het zelf ondervonden zo'n 3 weken geleden met vista ultimate
vind hetzelf ook een vreemd probleem en zou niet uit moeten maken hoe je je dvd of cd-rom insteld
dus met of zonder autorun aan.
maar toen ik autorun aanzette in het register werkte de dvd brander speler weer goed
en starte de dvd 's en cd-rom's gewoon op.
of wat ik tenslotte hieruit op kan maken is dat het misschien een bug is in vista.
Of gewoon in Widows? Ikzelf heb daarop Xp draaien.
Het is een bizar vreemd probleem.

PC start op en de CD's / DVD's die erin zitten tijdens de boot kunnen worden gelezen.
Echter nadat ik de schijf eruit gehaald heb en er opnieuw ingedaan heb kan Windows ze echter niet meer lezen. :?

Overigens als ik onder "Computerbeheer -> Opslag -> Schijfbeheer -> Cd-rom station" Ziet hij wel dat er wat in zit (onder volume).

Verwijderd

In de eerste weken toen ik er ook niet uitkwam heb ik het alsvolgt gedaan.
Power iso gedownload 2.2 en dit programma zag wel wat er op de cd-rom ,dvd speler stond
en de dvd speler van daaruit opstarten.
maar dat is natuurlijk niet zoals het hoort.
een volledige instal van win xp pro is de beste oplossing ,want dan is het zeker opgelost.

groet amudad

Verwijderd

rectificatie niet Power iso maar Isobuster 2.2 gebruikt hiervoor
Pagina: 1