Ik ben dus bezig met het uitbereiden van mijn RAM geheugen. Ik wil echt het maximale geheugen.
Apple zegt niet meer dan 2GB. Nu heb ik zo´n progrmma die de systeem gegevens kan uitlezen.
Ik zie dat ik een chipset heb Intel Mobile i945GM. Ik zit nu de datasheet te lezen en hetvolgende valt mij op.
Supports single-/dual-channel DDR2 SDRAM
• Maximum Memory supported: up to 4 GB at 400, 533 and 667 MHz
• 64-bit wide per channel
• Three Memory Channel Configurations supported:
— Single-Channel
— Dual-Channel Symmetric
— Dual-Channel Asymmetric
• One SO-DIMM connector per channel
• 256-Mb, 512-Mb and 1-Gb memory technologies supported
• Support for x8 and x16 devices
Hij zou dus tot 4GB supporten. Maar support dimms van MAX 1GB, Nu heb ik maar 2 channels. Hoe kan intel dan zeggen dat er 4GB gesupport wordt. Ik begrijp er niks van. Heeft apple dan 2 DIMM slots ´verwijder´. Het is niet ongebruikelijk dat labtops 2 sloten hebben toch.
Hoe kan dit
Apple zegt niet meer dan 2GB. Nu heb ik zo´n progrmma die de systeem gegevens kan uitlezen.
Ik zie dat ik een chipset heb Intel Mobile i945GM. Ik zit nu de datasheet te lezen en hetvolgende valt mij op.
Supports single-/dual-channel DDR2 SDRAM
• Maximum Memory supported: up to 4 GB at 400, 533 and 667 MHz
• 64-bit wide per channel
• Three Memory Channel Configurations supported:
— Single-Channel
— Dual-Channel Symmetric
— Dual-Channel Asymmetric
• One SO-DIMM connector per channel
• 256-Mb, 512-Mb and 1-Gb memory technologies supported
• Support for x8 and x16 devices
Hij zou dus tot 4GB supporten. Maar support dimms van MAX 1GB, Nu heb ik maar 2 channels. Hoe kan intel dan zeggen dat er 4GB gesupport wordt. Ik begrijp er niks van. Heeft apple dan 2 DIMM slots ´verwijder´. Het is niet ongebruikelijk dat labtops 2 sloten hebben toch.
Hoe kan dit
Jochemmol