DFI Lanparty NF4 SLI-DR en een ATI 3850

Pagina: 1
Acties:

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-12 15:01
Hoi,

Ik heb besloten om een ati 3850 te kopen maar nu dacht ik ineens ergens aan. De kaart is zo lang dat de pcb over m'n sata stekkers van 3Gb/s komt waardoor in daar geen kabels meer in kan steken. Ik heb nog wel 4 sata stekkers van 1.5Gb/s. Merk je enig verschil aan snelheid of dergelijke als je je hardeschijven op de 1.5Gb/s sata stekkers aansluit? Of hoe kan ik dit beste oplossen?

Kan ik misschien de kaart in het 2de pci-e slot steken? Maar werkt mijn kaart dan nog op volle snelheid, want ik heb gelezen dat die slot maar op 2x werkt en niet op 16x.
Ik moet m'n hd's toch kunnen aansluiten. :X

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakpc.de/hardware/tests/mb/dfi_lanparty_nf4_sli_dr/board.jpg

Verwijderd

Zodra je een harde schijf hebt gevonden die 1,5 Gb vol weet te trekken, zul je inderdaad verschil merken. Waarschuw me dan meteen even, want de huidige harde schijven komen amper aan de helft ;)

• blubbers
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:50:
Zodra je een harde schijf hebt gevonden die 1,5 Gb vol weet te trekken, zul je inderdaad verschil merken. Waarschuw me dan meteen even, want de huidige harde schijven komen amper aan de helft ;)
Die 1.5Gb/s wil eigenlijk zeggen dat hij tot 1.5Gb/s kan verwerken, maar niet dat het de constante snelheid trager is als bij een 3Gb/s als je gewoon aan het gamen/werken bent ofzo?

• L00n13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb zelfde mobo, en volgens mij ga ik zelfde probleem hebben als ik binnekort een 9800 gtx of iets dergelijks ga kopen. Hopelijk vormt mijn cpu niet te veel een bottleneck.

Verwijderd

blubbers schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:53:
[...]

Die 1.5Gb/s wil eigenlijk zeggen dat hij tot 1.5Gb/s kan verwerken, maar niet dat het de constante snelheid trager is als bij een 3Gb/s als je gewoon aan het gamen/werken bent ofzo?
Gevalletje Serial ATA FAQ ;)
Daar ga je letterlijk niets van merken.

• blubbers
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:56:
[...]

Bedankt! :D

• blubbers
Mensen, denken jullie dat de ati 3850 te overdone is voor een:

AMD opteron 156 @2.8GHz
Corsair 2GB twinx c2

?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:41

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:56:
[...]
Dat ligt er aan. Wanneer de S-ATA150 controller niet geintergreerd in met de chipset, maar aan de PCI bus hangt dan kan de best verschilmaken met de S-ATA300 controller die mogelijk in de chipset is geintergreerd. Het is de zwakste schakel die je performance bepaald. :)

Het zou ook kunnen dat de eene controller aan de PCI-e bus hangt en de ander geintergreerd in de chipset, ik denk dat het verschil dan wel een stuk kleiner wordt aangezien PCI-e veel meer kan verwerken dan de PCI bus.

[ Voor 22% gewijzigd door _Dune_ op 12-12-2007 23:06 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:33
Waarschijnlijk hang hij wel aan de PCI, kijk maar even naar de mooie sillicon image chip naast de sata 150 aansluitingen.

Is het overigens geen optie om andere sata kabels te kopen. Volgens mij zijn er ook sata kabels die meteen een 90 graden hoek maken, dan kan je mogelijk in ieder geval nog 2 van je Sata II poorten gebruiken.

• blubbers
_Dune_ schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:04:
[...]

Dat ligt er aan. Wanneer de S-ATA150 controller niet geintergreerd in met de chipset, maar aan de PCI bus hangt dan kan de best verschilmaken met de S-ATA300 controller die mogelijk in de chipset is geintergreerd. Het is de zwakste schakel die je performance bepaald. :)

Het zou ook kunnen dat de eene controller aan de PCI-e bus hangt en de ander geintergreerd in de chipset, ik denk dat het verschil dan wel een stuk kleiner wordt aangezien PCI-e veel meer kan verwerken dan de PCI bus.
Ik maak maar gebruik van SATA(1) hd's en iet van SATA2 hd's. Maakt het dan nog steeds verschil uit?

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
blubbers schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:11:
[...]

Ik maak maar gebruik van SATA(1) hd's en iet van SATA2 hd's. Maakt het dan nog steeds verschil uit?
Sata I is max 1.5GB Sata II 3GB, je zou dus echt geen verschil merken

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Eximius schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:15:
[...]

Sata I is max 1.5GB Sata II 3GB, je zou dus echt geen verschil merken
Als ik het moederbord en de 3870 goed bekijk dan zou het geen probleem mogen worden. Het lijkt me dat er 2 SATA-II aansluitingen sowieso benaderbaar blijven maar mogelijk alle 4 bij gebruik van een "gehoekte" Sata kabel.

Nu heb ik een HTPC met daarin dat moederbord en nu heb ik ook nog een ATI 3870 liggen maar om nu de handel uit de kast te halen en open te gaan schroeven om het e.e.a. te kunnen bevestigen is me ietsje teveel werk.

Testing, one, two ...

• blubbers
hardware-lover schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:24:
[...]

Als ik het moederbord en de 3870 goed bekijk dan zou het geen probleem mogen worden. Het lijkt me dat er 2 SATA-II aansluitingen sowieso benaderbaar blijven maar mogelijk alle 4 bij gebruik van een "gehoekte" Sata kabel.

Nu heb ik een HTPC met daarin dat moederbord en nu heb ik ook nog een ATI 3870 liggen maar om nu de handel uit de kast te halen en open te gaan schroeven om het e.e.a. te kunnen bevestigen is me ietsje teveel werk.
De 2 onderste blijven nog bereikbaar idd, dan gaat de dvd schrijven gwn naar de sata 1 stekker. Probleem opgelost. :)

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-12 22:53
Is de 3850 dan groter dan een 2900XT? Kan ik me niet voorstellen.

Met mijn HD2900XT zijn alle 4 de poorten gewoon bruikbaar.
Pagina: 1