Toon posts:

Crossed lan verbinding tussen 2 windows xp pro sp2 computers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.734 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier 2 windows xp pro sp2 computers naar elkaar staan. Eentje gebruik ik voor opslag (hobbie pc) en een voor algemeen gebruik (hoofd pc).

Nu heb ik hier draadloos internet, beide pc's hebben een draadloze netwerkkaart en dat werkt goed voor gewoon internet.
Nu wil ik sneller data over zetten en virtueel de hobbie pc kunnen bedienen zonder lag.
Na wat zoek werk heb ik me dus een crossed lan kabel gehaald.
Ik heb wat tutorials gevolgd en beide pc's voorzien van een vast ip adres.

Voor de duidelijkheid, de hobbie pc heeft voor draadloos 192.168.1.201 (draadloze router telt maar tot 50 vanaf 192.168.1.100 dus hij zit erbuiten) de lan verbinding van beide pc's zijn vrij en de hobbie pc heeft het vaste adrs 192.168.1.202 en de hoofd 192.168.1.203.
Dit is zoals het hoort, draadloos internet van de hoofd pc moet blijven functioneren en ik wil via de lan poort met de crossed lan kabel data over zetten naar de andere pc waar ik voor het gemak het draadloos even heb uitgezet.

Nu is het zo als ik de kabel insteek in beide pc's dat het heel even functioneerd (het werkt opzich wel) maar bij de hoofd pc gaat het draadloze internet eruit (evenals op de andere pc) zodat ik niet meer kan internetten, crossed verbinding werkt wel via Radmin en het ip adres invoeren van de hobbie pc vanuit de hoofd pc, maar via netwerklocaties vanuit de hoofdpc is de hobbie pc niet te zien, en internet licht plat.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is zo, ik kom er zelf echt niet meer uit, hoop zoekwerk (ik heb de kabel al 2 weken en al die tijd flink gezocht) maar ik heb gewoon een vast ip adres opgegeven en alleen een crossed lan kabel ingestoken, verder geen rare dingen gedaan en er zit niks verder tussen op de cross kabel.... Internet moet gewoon draadloos gaan...

Ik word er een beetje moedeloos van, hoe krijg ik de cross verbinding draaiend dat ik data kan over zetten en de hobbie pc virtueel kan benaderen en ook tegerlijkertijd nog kan internetten via het draadloze?

• HaJe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-03 02:09
je hebt beide verbindingen in het zelfde subnet draaien..

ik zal ipv 192.168.1.202 en 192.168.1.203, de volgende ip bijv gebruiken:
192.168.2.202 en 192.168.2.203

vul geen default gateway in bij je cross netwerk

Verwijderd

Topicstarter
HaJe, bedankt voor meehelepen, de crossed verbinding werkt nu iig goed.

Nu de 2e stap, de hobbie pc via mijn hoofd pc verbinding laten maken.
Dit is de zogenaamde ad-hoc verbinding?
Dit werkt dus niet, via de hobbie pc kan je niet internetten, wel via de hp...

• HaJe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-03 02:09
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:18:
HaJe, bedankt voor meehelepen, de crossed verbinding werkt nu iig goed.

Nu de 2e stap, de hobbie pc via mijn hoofd pc verbinding laten maken.
Dit is de zogenaamde ad-hoc verbinding?
Dit werkt dus niet, via de hobbie pc kan je niet internetten, wel via de hp...
wil je internetten op die hobbie pc? dan moet je gebruik maken van internet delen in xp

Verwijderd

Topicstarter
Mm, zit hier met 2 hele koppige windows computers en 2 soorten beveiliging die elkaar niet lief vinden. :/
Bedankt iig, ik zoek het verder zelf wel verder uit, moet wel lukken nu. :)