Omdat het internet errug traag gaat hier (belgië duh
), heb ik eens gemaild naar de provider, met de vraag waarom download hier maar 100KB/sec gaat!!
dit was het antwoord:
We hebben hier thuis zo'n modem/router ding, ( is wel al 5 jaar oud, maar hij lijkt hier wel op, ik kan nog wel eens het model opzoeken),
met daaraan 3 UTP-kabels (1m ,10m en 40 m)naar 3 pc's en bij een ervan nog een switch ertussen, voor uitbreiding binnenkort. De snelheid is op de drie pc's hetzelfde ( heb eens wat speedtestjes gedaan). Dus ik zou liever wat meer willen dan die 100KB/sec voor 30 euro per maand!! (wat voor een 6mbps nog vrij goedkoop is maar soit)
dit was het antwoord:
Nuja die getallen zeggen mij eiglijk niks, dus ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen.In principe kunnen we u op 3Mbit zetten gezien uw afstand. Echter is de
> lijn
> kwaliteit van zeer slechte staat, wat enkel een onstabiele lijn als
> resultaat zal hebben.
>
> Synchro measurement result for circuit 100752763783
>
> SynchroState synchro
> PortState unlock
> DownstreamBitRate 1024 Kbps
> UpstreamBitRate 256 Kbps
> DownstreamNoiseMargin 20 dB
> UpstreamNoiseMargin 6 dB <- te laag
> DownstreamAttenuation 52 dB <- te hoog ( vrijwel het dubbel van de
> toegestane waarde )
> UpstreamAttenuation 29 dB
>
> Voor we tot een upgrade over kunnen gaan zouden deze plooien glad
> gestreken
> moeten worden door de binnenbekabeling eens na te kijken. We willen dit
> ervoor doen, maar zoals ervoor gezegd kan dit gepaard gaan met een
> onstabiele lijn.
We hebben hier thuis zo'n modem/router ding, ( is wel al 5 jaar oud, maar hij lijkt hier wel op, ik kan nog wel eens het model opzoeken),
met daaraan 3 UTP-kabels (1m ,10m en 40 m)naar 3 pc's en bij een ervan nog een switch ertussen, voor uitbreiding binnenkort. De snelheid is op de drie pc's hetzelfde ( heb eens wat speedtestjes gedaan). Dus ik zou liever wat meer willen dan die 100KB/sec voor 30 euro per maand!! (wat voor een 6mbps nog vrij goedkoop is maar soit)