Toon posts:

maximum # netwerkaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb thuis op mijn kamer 2pc's en een xbox staan.
1 van die 2 pc's had tot onlangs 2netwerkaarten en draait windows, 1 van deze netwerkkaarten had verbinding met de router waarlangs ons internet komt.
Ik had die 2de netwerkaart ingesteld om via netwerkbrug internet te halen via router, dit lukt en de tweede pc's (is eig. kleine server) kan aan het internet. Nu had ik een netwerkaart bijgekocht om het zelfde te doen met mijn xbox maar windows herkent de netwerkaart wel maar laat deze niet werken :s ook als ik ze aansluit op router. Er is mij opgevallen dat deze pinnne voor in pci-sleuf wel anders zijn dan men netwerkaart die wel werkt in brug.
Nu dacht ik dat het aan de netwerkkaart lag en heb een netwerkaart geleend van een maat er ingestoken maar die werkt ook niet in brug :s:s:
iemand een oplossing of effectieve manier om netwerkaarten te testen dat deze nog werken?

mvg
maarten

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Koop een router en dan hebben alle pc's internet.......

Verwijderd

Topicstarter
toch bedankt voor het nuttige antwoord.
router staat in andere kamer... maar ik wil dat de xbox en andere pc via mijn pc naar router gaan

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 09:30

weebl

YARR!

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:07:
toch bedankt voor het nuttige antwoord.
router staat in andere kamer... maar ik wil dat de xbox en andere pc via mijn pc naar router gaan
Kan je beter een switch kopen voor een paar tientjes... Is een stuk goedkoper/makkelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
maar dan heb ik netwerkaarten voor niets :p
ja nee hoeveel kost een goekope switch in belgie dan mss?
het is idd een stuk makkelijker maar was met het idee aan het spelen om die tweede pc uiteindelijk voor deze pc en xbox te zetten met als doel wat extra beveiling (was maar een verre denkpiste)

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
Elke computer(web)shop heeft die vast wel in assortiment. Dat moet toch wel zelf lukken neem ik aan.

Verwijderd

Voor 20-30 euro heb je al een degelijke 5 poorts switch van Linksys.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 12:38
En goedkope merken zitten op een euro'tje of 12.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

De windows netwerkbrug kan inderdaad maar 2 devices aan. Wil je er meer gebruiken zou je dat met andere software moeten doen.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
op welke termen kan ik best googlen? netwerkbrug brengt mij vooral naar windows site. of netwerkbruggen voor maar 2netwerkkaarten

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ervaring met zulke software?

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
We verwachten wel dat je eerst zelf wat gaat zoeken. Sowieso als je niet de goede termen kunt vinden kun je toch eerst zelf wat verzinnen. Als je dan wat dingen geprobeerd hebt en er dan nog niet uitkomt, dan zou je het weer kunnen vragen. Kijk eens wat de windows-help van netwerkbruggen weet.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als ik jou was zou ik toch voor een switch gaan. Het is goedkoop, makkelijk, en je PC hoeft niet aan te staan als de andere app. een verbinding willen opzetten met elkander of het Internet.
Pagina: 1