Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GPL en MPL combineren

Pagina: 1
Acties:

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben van plan om een oud programma van mij, tot nu toe een gesloten programma, uit te brengen onder de GPL (v2) licentie. Alle code hiervan heb ik zelf geschreven, dus tot zover geen probleem.

Het programma maakt echter gebruik van gesloten libraries (ongewijzigd redistributen daarvan is toegestaan, evenals linken naar die libraries) en een library die onder MPL 1.1 is uitgebracht. Die library heb ik verder niet aangeraakt - er wordt naar een ongewijzigde vorm gelinked.

Mijn vraag is in hoeverre het mogelijk is om het programma onder GPL2 uit te brengen, omdat ik begrijp dat MPL en GPL incompatible zijn. Kan ik mijn programma zonder aanpassingen e.d. onder GPL2 licenseren, of moet ik een extra clausule aan de GPL licentie toevoegen? Zo ja, hoe zou ik dat moeten doen? Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb tot nu toe niks kunnen vinden dat duidelijkheid hierover verschaft, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Verwijderd

http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html#GPLModuleLicense
If I add a module to a GPL-covered program, do I have to use the GPL as the license for my module?

The GPL says that the whole combined program has to be released under the GPL. So your module has to be available for use under the GPL.

But you can give additional permission for the use of your code. You can, if you wish, release your program under a license which is more lax than the GPL but compatible with the GPL. The license list page gives a partial list of GPL-compatible licenses.
Je kan dus een "As a special exception..." regel toevoegen. Dan moeten die modules die je als een speciale exception gebruikt echter geen licentie gebruiken die verbieden om met GPL-code te linken.

Je moet ook oppassen als je GPL-code van anderen gebruikt. Wat namelijk niet mag, is propriëtaire code combineren met pure GPL-code door er een klein stukje code van jezelf tussen te plaatsen met een licentie die toestaat om met beide te linken.