Na een workshop modellen fotografie via Calumet zijn m'n broer en ik beetje gaan rond neuzen naar een leuke studio flitsset. Degene die tijdens de workshop gebruikt werd was een Bowens. Een recent model van 500w (3x) met plu's en softbox. Traploos instelbaar, zowel de flitser als de instellamp en dan ook nog afzonderlijk. De hele set werd draadloos getriggerd. Erg leuk speelgoed, maar ja niet van jezelf.
Mijn broer heeft nu z'n oog laten vallen op een tweedehands set. Hij wil niet gelijk een spliter nieuwe set aanschaffen, want dat is vrij kostbaar.
De heleset (zie foto), ook van Bowens, bestaat uit:
- 5 flitsers (2x 800w en 3x 400w)
- Heel stel reflectoren
- Sync kabels
- Snoot
- Paraplu's
- 4 statieven
- Softbox 60x60cm
- 1 schuurdeur
- opbergkoffer
- 3x fotocellen? t.b.v. slave flitsen (op foto rechtsboven)

De hele set is redelijk gedateerd (dikke 10 jaar), maar wel heel compleet. De vraagprijs is 800 euro.
Heeft iemand een idee wat een redelijke prijs is en of het überhaupt aan de raden is?
Graag advies.
Mijn broer heeft nu z'n oog laten vallen op een tweedehands set. Hij wil niet gelijk een spliter nieuwe set aanschaffen, want dat is vrij kostbaar.
De heleset (zie foto), ook van Bowens, bestaat uit:
- 5 flitsers (2x 800w en 3x 400w)
- Heel stel reflectoren
- Sync kabels
- Snoot
- Paraplu's
- 4 statieven
- Softbox 60x60cm
- 1 schuurdeur
- opbergkoffer
- 3x fotocellen? t.b.v. slave flitsen (op foto rechtsboven)

De hele set is redelijk gedateerd (dikke 10 jaar), maar wel heel compleet. De vraagprijs is 800 euro.
Heeft iemand een idee wat een redelijke prijs is en of het überhaupt aan de raden is?
Graag advies.