Toon posts:

Voorbeeld professioneel ogende offerte

Pagina: 1
Acties:
  • 7.824 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

heeft iemand een voorbeeld van een professioneel ogende offerte (mbt. fotografie) voor mij?
Alvast bedankt!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:15
Waarom moet een offerte professioneel ogen? Een offerte dient compleet te zijn, ofwel jouw diensten dienen goed omschreven te zijn (om jezelf in te dekken tegen mogelijke verwachtingen van de klant waar jij niet aan hebt voldaan) en de klant moet zien wat hij precies krijgt voor een bepaald bedrag.

De offerte deel je in in logische onderdelen en je omschrijft de onderdelen zo duidelijk en volledig als jij denkt dat het nodig is.

Daarnaast is er natuurlijk het vertrouwen tussen de opdrachtgever en -nemer. Dit kan je wat vergroten door een professioneel ogende offerte, maar moet vooral komen uit gesprekken en wellicht grepen uit jouw portfolio.

Verwijderd

Compleet en duidelijk zijn. Je zelf dus indekken tegen eventuele vragen/problemen die je later tegen zult kunnen komen bij de opdrachtgever. Eventueel nog wat algemene voorwaarden mbt. het gebruik van de foto's erbij voegen.

Een factuur moet volgens mij aan een aantal wettelijke eisen voldoen (mits je een BTW-nummer hebt). Bij een offerte is dit, volgens mij, niet zo streng.

Even zoeken op Google ("offerte, voorbeeld") gaf mij deze link.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt tot nu toe, die link is ook zeer interessant. Deze had ik al een keer bekeken.
Ik ben benieuwd of er iemand is die eens een offerte voor een bepaalde opdracht wilt laten zien. Dat ik een idee krijg hoe ik zoiets ongeveer inelkaar zet.
Stel ik huur attributen voor mijn shoot, moet ik deze dan allemaal los noemen en de prijs erbij zetten. Of wordt dit weer te onoverzichtelijk?
Ik ben reuzebenieuwd naar wat concrete voorbeelden.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gehuurde apparatuur zou ik niet los vermelden. De klant heeft er geen ene moer mee te maken of jij nu 1 of 100 dingen moet huren. Dus ook niet in de offerte zetten.

Of je nu 1 of 30 foto's gaat schieten, de apparatuur moet je dan alsnog huren. Verwerk dat dan in je vaste kosten / opstart kosten.

Per shoot ligt het natuurlijk aan welke spullen je moet huren, en hoeveel. Die prijzen zullen dus niet constant zijn. Maar los vermelden zou ik niet doen.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Controleer hem goed op spelfouten.

Klinkt voor de hand liggend, maar ik heb bij een installatiebedrijf gewerkt waar serieuze spelfouten in het begeleidende lulverhaal zaten 8)7

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 21:34

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik ben reuzebenieuwd naar wat concrete voorbeelden.
Leuk en aardig, maar dergelijke verzoeken zijn niet de bedoeling van GoT, sorry :) Er zijn zat profi en amateursites die hier een heleboel voorbeelden van/over hebben: zowel hoe het niet moet, als hoe het wel moet. Net als met sollicitatiebrieven zijn er ook van offertes echt zat voorbeelden te vinden met een beetje moeite: die moeite mis ik ook in je topicstart. Vandaar dat deze toch dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.