Toon posts:

E6750 i.c.m. Asus P5B overclocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 564 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn proc overclocken, met mijn bordje is dit in de bios niet mogelijk.
Ik heb gekeken naar AI booster (tool van asus) maar ook die ondersteund geen P5B.

Heeft iemand een idee hoe ik dit goed kan clocken?
Naar 3ghz ofzo....

Verwijderd

P5b kan je wel in de bios overclocken, gewoon even zoeken

2e tab en dan 1e optie en daar staat hoogstwaarschijnlijk 2 dingen op automatisch(ram en nog iets) die haal je van auto (zet ze op manual dus) en *tromgeroffel* je kan je cpu gaan verzieken :D

iets zegt me ook dat je nog minimale inspanning heb gedaan om het te vinden, maar goed hoop dat je het nu wel kan vinden

SUCCES!

<-- heeft p5b

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:18:
P5b kan je wel in de bios overclocken, gewoon even zoeken

2e tab en dan 1e optie en daar staat hoogstwaarschijnlijk 2 dingen op automatisch(ram en nog iets) die haal je van auto (zet ze op manual dus) en *tromgeroffel* je kan je cpu gaan verzieken :D

iets zegt me ook dat je nog minimale inspanning heb gedaan om het te vinden, maar goed hoop dat je het nu wel kan vinden

SUCCES!

<-- heeft p5b
Ow ok, ik heb er inderdaad overheen gekeken dan!
Ik ga nu even kijken, toch vaag, hoorde ook al van andere mensen dat het niet of nauwelijks ging met dit bord. thnkx voor de tip

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:22:

Ow ok, ik heb er inderdaad overheen gekeken dan!
Ik ga nu even kijken, toch vaag, hoorde ook al van andere mensen dat het niet of nauwelijks ging met dit bord. thnkx voor de tip
Het is wel een aardig mobo om mee overteklokken maar vergeet je niet je PCI op 33 te locken en je PCIex op 100.
En als je niet weet wat je doet zal ik er niet aan beginnen je kan je computer slopen. :X
Dus ik zou eerst maar wat info opdoen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:27:
[...]

Het is wel een aardig mobo om mee overteklokken maar vergeet je niet je PCI op 33 te locken en je PCIex op 100.
En als je niet weet wat je doet zal ik er niet aan beginnen je kan je computer slopen. :X
Dus ik zou eerst maar wat info opdoen :)
Inderdaad maar eens doen, ik heb net even gekeken maar ik kan echt niks aanpassen.
Heb de boel op Manual gezet maar dan nog staat ie op [333] kan ik niet naar bv. [350] zetten.
Dram kan ik wel aanpassen naar 833 mhz maar heeft dat zin ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:38:

Inderdaad maar eens doen, ik heb net even gekeken maar ik kan echt niks aanpassen.
Heb de boel op Manual gezet maar dan nog staat ie op [333] kan ik niet naar bv. [350] zetten.
Dram kan ik wel aanpassen naar 833 mhz maar heeft dat zin ?
Het geheugen overklokken ga je vrij weinig van werken. Maar ik zou maar beter zoeken want jouw moederbord kan wel degelijk je processor overklokken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:42:
[...]

Het geheugen overklokken ga je vrij weinig van werken. Maar ik zou maar beter zoeken want jouw moederbord kan wel degelijk je processor overklokken
Dan zal ik maar eens beter gaan zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
Gasten,

Heb alles nagekeken, als iemand weet hoe het moet kan hij het mij vertellen.
Heb totaal geen opties met dit bord..

Kan alles op manual zetten maar hetgeen wat ik dan aan kan passen blijft erg matig....

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:53:
Gasten,

Heb alles nagekeken, als iemand weet hoe het moet kan hij het mij vertellen.
Heb totaal geen opties met dit bord..

Kan alles op manual zetten maar hetgeen wat ik dan aan kan passen blijft erg matig....
Wat moet je dan allemaal aanpassen? Ik weet niet hoeveel jij wilt aanpassen, maar Vcore en fsb is al genoeg.

Lees je handleiding is, alles staat er in. En die p5btjes werden vaak zat gebruikt om me te overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke gelukt, heb het nu zo lopen.
Core speed: 3038
multipl. x 8
busspeed 380
rated fsb 1519

is dit oke?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Als het memtest en orthos stabiel is voor 8-10 uur; ja

Verwijderd

Topicstarter
Paprika schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:38:
Als het memtest en orthos stabiel is voor 8-10 uur; ja
Heb orthos en memtest gedraaid, alles stabiel...games gaat ook meer dan goed.
met de juiste driver instellingen Crysis op High, zonder problemen en goede fps.
Is het een aanrader om dit nog verder over te clocken ?

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-03 22:46
Voor Crysis hoef je niet echt verder over te clocken, die is namelijk erg GPU afhankelijk. Of het een aanrader is om door te gaan kan niemand zeggen. 2,66GHz is voor bijna alles ook meer dan voldoende, het is de lol die je hebt aan het overclocken van je cpu. Ik zou dus zeggen: ga er mee door als de temperatuur niet te hoog wordt en als je er plezier aan hebt. Maar een hogere framerate zul je in Crysis naar alle waarschijnlijkheid niet opmerken.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 01:55:
[...]

Heb orthos en memtest gedraaid, alles stabiel...games gaat ook meer dan goed.
met de juiste driver instellingen Crysis op High, zonder problemen en goede fps.
Is het een aanrader om dit nog verder over te clocken ?
Je zult het eigenlijk toch al zeker 8 uur moeten laten lopen om echt te kunnen zeggen dat het stabiel is. Nu geloof ik dit wel met deze snelheid.
Eigenlijk hoef je pas verder te clocken als je iets tegenkomt waarbij je CPU een limiet factor is.

Verwijderd

Topicstarter
Paprika schreef op donderdag 13 december 2007 @ 02:13:
[...]

Je zult het eigenlijk toch al zeker 8 uur moeten laten lopen om echt te kunnen zeggen dat het stabiel is. Nu geloof ik dit wel met deze snelheid.
Eigenlijk hoef je pas verder te clocken als je iets tegenkomt waarbij je CPU een limiet factor is.
Oke, thnkx voor de info! ga nog even kijken hoe ik het verhaal verder ga clocken!

Verwijderd

Waarom zit je aan de multiplier? xD

FSB verhoog je door op je nummertjes te rammen en niet met enter zoals bijvoorbeeld bij je ram

en ik raad je ten zeerste aan even wat te googlen en maybe ook de topic/tutorial op hardware.info te gaan zoeken (sorry zit op school en ben te lui om hem hier op te zoeken :P) zeker na het zien van je replies lijkt het er zeer sterk op dat je nog amper heb verdiept in deze materie.

je vraagt niks wat echt belangrijk is maar alleen dingen over hoe en waar, google is je vriend en zelf wat proberen zou ook geen probleem moeten zijn.

overklokken is redelijk simpel deze dagen en een P5B is het kleine broertje van de P5B-deluxe (a.k.a overklokmonster) in andere woorden de p5b is een budget-overklok boordje. dit om even je statement te vernietigen dat het boord geen opties heeft tot overklokken. zover ik weet heeft het ongeveer dezelfde opties als monster boorden van asus maar de steps zijn iets grover (in voltages enz.)

*volgende vraag een goede vraag over het klokken plx deze waren allemaal onzin om eerlijk te zijn*

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 07:27
Vreemd, maar dat bios ziet er veel uitgebreider uit dan het bios van mijn P5B terwijl ik de laatste biosversie heb 8)7

edit: typo

http://specs.tweak.to/16567

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:28:
Oke gelukt, heb het nu zo lopen.
Core speed: 3038
multipl. x 8
busspeed 380
rated fsb 1519

is dit oke?
"Ok" is in the eye of the beholder. :) Serieus, of het ok is, dat bepaal jij alleen zelf.

Wel zit je zo met een wat ondergeklokt geheugen, want ik kan zo me zo geen divider bedenken waarmee je met die 380FSB je geheugen op 400Mhz kunt laten draaien (800Mhz dus, uiteindelijk; er even vanuitgaande dat je PC6400 hebt). Ga dan ook maar even voor die extra 20Mhz; lijkt weinig, maar zo kan je geheugen synchroon lopen op 400Mhz met een 1:1 divder (er komt dan natuurlijk wel 160Mhz extra bij je CPU).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit zijn toch allemaal wel heel erg basic vragen die al 1001 keer langs geweest zijn hier op GoT dus van daar dat dit topic dicht gaat.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.