wireless N netwerk wil alleen G

Pagina: 1
Acties:
  • 1.208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:44
Ik heb dus een wireles N netwerk. Bestaand uit een D-Link 655 router en in 2 Laptops Intel 4965AGN netwerkkaart. Nou willen deze laptops geen verbinding maken met de router via het N protocol, maar wel via G.
Ik heb nog niks kunnen vinden waarmee ik in kan stellen dat ze N moeten gebruiken.
Kan het misschien zijn dat N bepaalde encryptiemethoden niet gebruikt?

Ik heb wel even een keer verbinding gehad via N. Ik weet alleen niet meer hoe. Hij had toen 133Mbit verbinding.

Kent iemand dit probleem of kan iemand mij wijzen op een stomme denkfout.
Als de instellingen van de router nodig zijn voor het oplossen van het probleem dan moet je maar even vragen welke, er zijn er zo veel en ik weet niet welke van belang zijn.

Verwijderd

Gebruik je hierbij de "Intel® PROSet v11.1 WLAN Software" of de Wireless Zero Configuration van Windows? En wat voor beveiliging gebruik je? WPA? WPA2? AES? TKIP? WEP? Connect ie wel op N zonder beveiliging? Wat als je een vast IP-adres gebruikt? Eventueel kan je ook een ander kanaal gebruiken, bijvoorbeeld 1, 6 of 11.

Trouwens:

http://www.intel.com/supp.../4965agn/sb/CS-025340.htm

The IEEE 802.11n draft standard is due to be ratified in 2008. There are several revisions of the draft standard currently in publication. Products manufactured for different draft standards may not be interoperable. Draft standard products may not be compatible with final standard products or may require firmware (software) upgrades to be compatible with the final 802.11n standard.

Information on the current status of the 802.11n draft standard can be found here:

http://www.intel.com/supp.../4965agn/sb/CS-025339.htm

Eventueel kun je het compatibiliteitsprobleem oplossen door firmware updates uit te voeren!

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 20:28 ]

• ScreameR86
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-02 16:05
Je kunt in je router instellen dat ze specifiek alleen n-draft gebruiken.

Het nadeel hierbij is dat alles wireless G draadloze netwerkkaarten niet meer kunnen verbinden.

De reden dat je 4965AGN niet standaard met die router werkt, is omdat elke fabrikant zijn eigen implementatie heeft van de Draft - N.

Ik maak gebruik van de Asus WL500-W N router, en bij mijne werkt n ook niet, als ik dat niet specifiek zo ingesteld heb.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Welke firmware draait er op je DIR-655?
Als je in de release notes kijkt, zie je dat versie 1.03 "passed Connect with Centrino certification".
Als jouw firmware ouder is moet je minstens upgraden naar versie 1.03 (alhoewel het meestal beter is om te upgraden naar de laatste versie; op dit moment 1.10 van 25/10/07)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• TMon
Okeey, al goede reacties zie ik. Even wat extra informatie.
Ik zelf heb xp op de laptop staan, de andere heeft Vista (wel N). als beveiliging staat WPA-personal ingeschakeld. WPA2 met TKIP en AES. Gebruik op XP de Intel driver en connect ook via die Software, niet via ZERO. Op Vista gaat het connecten wel via windows en hoef ik alleen een sleutel in te voeren om te connecten. Bij Intel moet ik de PIN van de router invoeren en gaat hij de gegevens ophalen bij de router. Ik ben bang dat connecten op de XP laptop via de software van xp zelf niet gaat, omdat deze er uit gehaald is (custom versie van xp)
De router heeft firmware 1.03. Staat op 20/40MHZ en mag alleen gebruik maken van G en N. Vast IP maakt niks uit, aangezien de Vista pc wel N gebruikt en verder totaal niks handmatig met de instellingen is gedaan. Ook wanneer beide laptops geconnect zijn met de router, geeft de router aan dat ik via G werk en de anderer laptop via NG.

Ik ga wel even kijken of ander kanaal misschien iets verschilt.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

TMon schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:01:
...Ik ga wel even kijken of ander kanaal misschien iets verschilt.
Nou ja, kijk ook even of je de laatste versie van de Intel software hebt (11.1) en overweeg een firmware update van je router.
BTW: heb je XPSP2? Anders heb je geen WPA ondersteuning.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• TMon
servicepack 2 heb ik, en firmware is de laatste versie 1.03 en die staat erop. ook 1.11 heb ik recent

ik heb zelf net dit gevonden op de intel website:

Symptom(s):
Client device's wireless data rate will not exceed 54 Mbps when WEP or TKIP encryption is configured.

Cause:
The IEEE* 802.11n Draft prohibits using High Throughput with WEP or TKIP as the unicast cipher. If you use these encryption methods (e.g. WEP, WPA-TKIP), your data rate will drop to 54 Mbps. The Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN client driver connects using a legacy IEEE 802.11g connection rather than failing to connect altogether, which complies with the IEEE 802.11n draft.

Solution:
Contact your wireless access point (AP) or router manufacturer to download the latest firmware version, or to obtain information on particular models supporting High Throughput.
Disable 'packet bursting' or similar feature that may be enabled on the AP or router.
Configure the wireless client device's profile to use WPA2-AES or WPA2-TKIP. You may also choose to configure an unsecured profile, but this option is NOT recommended.
Configure the AP or router to match the client profile.

Note: Some AP or router manufacturers may not have updated firmware solutions for devices sold outside of the United States.

Gaan we maar eens proberen denk ik zo :D

[ Voor 86% gewijzigd door TMon op 13-12-2007 12:17 ]

Verwijderd

Ik heb met mijn Belkin N1 Vision precies hetzelfde probleem? Heb overal de laatste firmware op maar nog steeds een G verbinding.....

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
FF samenvatten wat hier nu de oplossing van is

Gebruik WPA-AES of WPA2-AES anders geen N.
Pagina: 1