Toon posts:

Geactiveerde Windows XP pro licentie overzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.724 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis 2 pc's en Windows XP pro een tijdje geleden gekocht.
Hierbij zat 1 licentiecode, deze kon ik 2 keer activeren.
Is op beide pc's gebeurd. Nu verkoop ik 1 van die pc's (helemaal formatteren, dus ook zonder windows XP erop) en koop ik een nieuwe.
Kan ik nu deze geactiveerde windows xp pro licentie overzetten op deze nieuwe computer?

alvast bedankt!
mitchell

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 03:31

Gerco

Professional Newbie

Nee, want je mag een Windows XP Pro licentie niet op meer dan 1 computer gebruiken. Dat je deze twee keer kon activeren is mazzel, maar illegaal geweest.

Ontopic:
Je kan altijd proberen te installeren en dan MS bellen (als je geen derde keer kan activeren). Misschien heb je geluk en geven ze je een activatiecode. Als het een OEM licentie is geef ik je, zonder te liegen, weinig kans.

[ Voor 43% gewijzigd door Gerco op 12-12-2007 19:29 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Gerco schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:28:
Nee, want je mag een Windows XP Pro licentie niet op meer dan 1 computer gebruiken. Dat je deze twee keer kon activeren is mazzel, maar illegaal geweest.
En dat is echt gewoon een mazzeltje geweest dan? Deze kon ik toch echt 2 keer activeren hoor.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

* Run regedit (Start>Run>regedit>ok) and go to:
HKey_Local_Machine\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents,in
the right pane double click on "oobetimer". This will bring up the hex codes. Change at least one digit of this value to anything but what it originally was. It really doesn't matter. Keep in mind that what you enter must still be in line with the hex-decimal format. (Important: The hex-decimal format consists only of the numbers 1 thru 9 and the letters a through f. Example: If it says "ff d5 71 d6 b3 8d..." Change the "ff" to "1f". You can not change it to let's say "fg" because the value "g" does not exist in the hex-decimal system.) This will deactivate windows. Exit regedit.
Bron: http://law.wustl.edu/comp...ndwostipsand%20tricks.htm
Meer leesvoer :9 : http://www.google.be/sear...official&client=firefox-a

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:35

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Dat antwoordt zijn vraag toch helemaal niet?

Maar uh....

Wat voor xp licentie heb je?
(retail/vlk/oem)

[ Voor 81% gewijzigd door Coach4All op 12-12-2007 19:31 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:29:
En dat is echt gewoon een mazzeltje geweest dan? Deze kon ik toch echt 2 keer activeren hoor.
Dat kan best kloppen, Microsoft is niet zo heel streng met die activatieprocedure, zeker niet bij FPP (Retail) licenties. Neemt niet weg dat je alles behalve een VLK licentie maar op 1 PC tegelijk mag installeren.

Als je dus een Retail of OEM licentie hebt, prijs jezelf gelukkig dat je tot nu toe 1 gratis Windows hebt gehad, maar verwacht niet dat je dat zomaar voort kan zetten.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Eula : http://www.microsoft.com/windowsxp/sp2/proeula.mspx
1.1 Installation and use. You may install, use, access, display and run one copy of the Software on a single computer, such as a workstation, terminal or other device ("Workstation Computer"). The Software may not be used by more than two (2) processors at any one time on any single Workstation Computer.

1.2 Mandatory Activation.The license rights granted under this EULA are limited to the first thirty (30) days after you first install the Software unless you supply information required to activate your licensed copy in the manner described during the setup sequence of the Software. You can activate the Software through the use of the Internet or telephone; toll charges may apply. You may also need to reactivate the Software if you modify your computer hardware or alter the Software. There are technological measures in this Software that are designed to prevent unlicensed use of the Software. Microsoft will use those measures to confirm you have a legally licensed copy of the Software. If you are not using a licensed copy of the Software, you are not allowed to install the Software or future Software updates. Microsoft will not collect any personally identifiable information from your Workstation Computer during this process.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon de versie op mijn oude pc deactiveren volgens die methode. Dan hem op de nieuwe pc installeren en opnieuw activeren op de pc, zoals daar staat met dezelfde licentiecode?

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:29:
[...]

Dat antwoordt zijn vraag toch helemaal niet?

Maar uh....

Wat voor xp licentie heb je?
(retail/vlk/oem)
Gewoon in de winkel in doos gekocht, retail dan denk ik? In ieder geval geen OEM.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:32:
[...]

Dus gewoon de versie op mijn oude pc deactiveren volgens die methode. Dan hem op de nieuwe pc installeren en opnieuw activeren op de pc, zoals daar staat met dezelfde licentiecode?
Of dat activeren op die andere pc werkt is nog de vraag, gezien de reacties ^^

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-02 23:14
Werkt sowieso altijd, wat voor licentie je ook hebt. Zolang de key opzich legaal is heb je met WinXP nergens problemen mee. Zelfs al kun je niet via internet activeren omdat ie aan geeft dat de max activeringen bereikt zijn bel je gewoon het nummer dat aangeven wordt en doorloop je ff dat bandje wat je krijgt (let op, aangeven dat je geen moederbord hebt vervangen want dan krijg je in 9/10 gevallen een medewerker aan de lijn, wat opzich ook nog geen probleem is maar dat duurt het nog langer) en je hebt een geactiveerde XP.

• Nijn
  • Laatst online: 20-02 16:35
Deactiveren is om talloze redenen niet mogelijk voor Windows. Bedenk bijvoorbeeld wat er zou gebeuren als een gebruiker een ghost image zou maken, de boel zou deactiveren en de image zou terugplaatsen. Dan zou MS heel wat controles op echtheid moeten gaan uitvoeren wat alleen nog maar meer kwaad bloed zet.

Je moet even nagaan welke licentie je hebt.

Een OEM licentie (stikkertje op je kast) kan maar op 1 computer en kan ook niet / vrij moeilijk overgedragen worden op een andere computer. Deze zijn dus echt bedoelt voor de computer waarmee ze geleverd worden en niets anders.

Een retail licentie (Windows gekocht met doos) is wel (beperkt) overdraagbaar op een andere computer, maar nog altijd slechts 1 computer.

Dan heb je nog een speciale licentie, de Family License. (Hier staat wat info). Met die licentie kun je inderdaad Windows op meerdere computers installeren. Echter betwijfel ik dat je die licentie hebt omdat ze maar zeer beperkt beschikbaar zijn geweest in Nederland.

Het hangt dus helemaal af van welke licentie je hebt of je Windows wel op meerdere computers mag installeren. Als je een gewone OEM of Retail licentie hebt mag dat dus niet, of het je nou toevallig lukt om door de activatie heen te komen of niet. Daarom zullen Tweakers je er ook niet mee helpen omdat het simpelweg niet toegestaan is hier op het forum.

Heb je een family license, dan kun je het beste gewoon proberen om hem te installeren. Lukt dat niet, dan bel je MS en leg je uit dat je Windows hebt verwijderd van je oude pc omdat je die verkocht hebt en nu op een nieuwe pc Windows probeert te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan,
jullie hebben me allemaal geweldig geholpen, ben heel wat wijzer geworden. Ik snap dat jullie me bij dit punt aangekomen niet verder kunnen helpen via dit forum natuurlijk.
Maar bedankt voor alle reacties, het gaat zeker lukken! :)

• Nijn
  • Laatst online: 20-02 16:35
Ik mag toch hopen van niet...

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 10:48

McMiGHtY

- burp -

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:46:
Oke dan,
jullie hebben me allemaal geweldig geholpen, ben heel wat wijzer geworden. Ik snap dat jullie me bij dit punt aangekomen niet verder kunnen helpen via dit forum natuurlijk.
Maar bedankt voor alle reacties, het gaat zeker lukken! :)
Kijk, op dit soort reacties zit je als helpende gebruiker te wachten. De opties die genoemd zijn kloppen allemaal en zullen werken. Dat je zelf te lui of wat dan ook bent om even te googlen of desnoods te bellen met de licentiedisk (nummer is goed te vinden en de mensen helpen je daar goed) zegt meer over jezelf dan over de tweakers die je hier helpen

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
hoezo?
als ie een retail versie heeft is het gewoon legaal deze te uninstallen en op een nieuwe pc te installeren hoor...

http://www.klaasje.com

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 21:31

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

fotoklaasje schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:59:
[...]

hoezo?
als ie een retail versie heeft is het gewoon legaal deze te uninstallen en op een nieuwe pc te installeren hoor...
Euuh zie onderstaande post?

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

fotoklaasje schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:59:
[...]
hoezo?
1.1
Installation and use. You may install, use, access, display and run one copy of the Software on a single computer, such as a workstation, terminal or other device ("Workstation Computer"). The Software may not be used by more than two (2) processors at any one time on any single Workstation Computer.
Niets onduidelijk aan geloof ik.

Sowieso zat over te vinden.

[ Voor 227% gewijzigd door Guardian Angel op 12-12-2007 20:28 ]

ARME AOW’er

• The Realone
  • Laatst online: 22-02 23:14
Guardian Angel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:24:
[...]

[...]

Niets onduidelijk aan geloof ik.

Sowieso zat over te vinden.
Dus? Bij een retail licentie ben je niet gebonden aan een specifieke PC. Als je de oude verwijderd is het geheel volgens de regels.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

The Realone schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:00:
Dus? Bij een retail licentie ben je niet gebonden aan een specifieke PC. Als je de oude verwijderd is het geheel volgens de regels.
Maar niet als je diezelfde licentie ook nog op een andere PC gebruikt. TS gebruikte al een tijd 1 licentie voor 2 PCs en dat mag niet.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

The Realone schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:00:
[...]
Mensen lees toch eens.... hij heeft al TWEE PC's voorzien met een en dezelfde licentie.
Hierbij zat 1 licentiecode, deze kon ik 2 keer activeren.
En dat mag dus absoluut niet.

Het is een heel ander verhaal als je de versie op 1 PC hebt staan, deze verwijderd, en de licentie (in dit specifieke geval) op een andere PC gaat gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Guardian Angel op 13-12-2007 15:20 ]

ARME AOW’er

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
1 keer is 1 keer, dat is erg duidelijk. Als die ene keer niet lukt over het internet, dan bel je Microsoft. Verder is hier al erg vaak over gediscussierd, en gaan we je verder niet helpen met copyrightschending.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.