Toon posts:

p5k-vm raid

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een weekje heb ik de p5k binnen... eerste even met een ide HD geinstalleert .. Nu heb ik hem met twee WD die ik in raid wil gaan zetten...

Maar er zit als ik het goed heb geen raid functie op het board?

Echter wordt het boarjde over al aangeboden als in alle functies met raid in 1 zucht.

http://www.google.nl/sear...NL253&q=p5k-vm+raid&meta=

Ook op de doos staat het... Maar in manual staat er niks over... ook in de bios niks te vinden...

:(

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Dit moederbord heeft de Intel ICH9 als southbridge, welke dus geen RAID ondersteunt. Dit had je overigens ook op de Asus website kunnen vinden.

Het feit dat Google hits vindt op jouw zoekquery heeft waarschijnlijk te maken dat er best veel versies van de P5K serie zijn bij Asus. De P5K-VM is daar een van de goedkopere van, dus wellicht logisch dat deze behoorlijk uitgekleed is t.o.v. zijn duurdere broers.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zit er volgens de website van Asus niet op ...

[ Voor 10% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-12-2007 17:54 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Fauna schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:53:
Dit moederbord heeft de Intel ICH9 als southbridge, welke dus geen RAID ondersteunt. Dit had je overigens ook op de Asus website kunnen vinden.

De P5K-VM is daar een van de goedkopere van
:'( 90 euri...

Beetje jammer toch wel...

Iemand een sugestie voor m-atx die btje kan overclocken, duo-core ondersteunt en raid capabel is...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 18:24 ]

Verwijderd

Je kunt altijd nog Software RAID gebruiken, alhoewel je alleen RAID1 op je systeemdisk kunt gebruiken (geen RAID0, RAID10 of RAID5). Heb je een systeemdisk dan kun je met 2 extra schijven dus striping gebruiken. Dat is even snel als onboard/driver RAID. :)