Waar zit de bios battery in mijn notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 916 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02-2025
Hallo,

Op mijn oude laptop die ik enige jaren niet meer heb gebruikt wil ik mijn bios instelling wijzigen.
Nu ben ik mijn wachtwoord kwijt. Nu wil ik mijn bios reseten door de bios battery te verwijderen.

Maar waar zit die batterij ??

Ik heb mijn notebook al open geschroefd, echter ik zie geen battery.

Het betreft een Siemens Fujitsu Lifebook 4010

Bachatero

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Je kan ook je bios flashen met een nieuwe of dezelfde bios, dan reset het wachtwoord ook. Ff de site van siemens checken hoe dat moet.

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02-2025
Ik heb de site van siemens gechecked. Echter het probleem is dat ik zowel mijn bios alswel mijn windows password kwijt ben. Om te flashen moet ik naar de dos promt toe. Maar hoe doe ik dat als ik ook mijn windows wachtwoord niet meer weet ??

Bachatero

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
hehe, alle wactwoorden kwijt van een laptop....dan gebruik je wel apparte wachtwoorden voor je windows login......

Gewoon de BIOS flash tools branden op CD, of als je laptop het ondersteunt USBstickje.

Ctrl+k

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bachatero schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:43:
Ik heb de site van siemens gechecked. Echter het probleem is dat ik zowel mijn bios alswel mijn windows password kwijt ben. Om te flashen moet ik naar de dos promt toe. Maar hoe doe ik dat als ik ook mijn windows wachtwoord niet meer weet ??

Bachatero
Voor het booten vanaf een cdtje of diskette heb je toch geen windows wachtwoord nodig?

Vaak zitten CMOS batterijtjes in notebooks trouwens ingepakt in groen plastic (en zijn het 3 knoopcelletjes naast elkaar). Het is bijna nooit een standaard batterijtje als je op een normaal mobo tegenkomt.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Bachatero schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:43:

Bachatero
In het aanmeldscherm van windows 2x control alt del drukken, dan kom je in adminscherm. Hoop dat je daar geen wachtwoord hebt opgegeven, dan kan je die van je useraccount weghalen/veranderen.
Pagina: 1