Mij is gevraagd een losse laadkabel te maken voor een mobiel akkustation in een garage die heel gemakkelijk aan en af te koppelen en spatwater en stof proof moet zijn.
Ik zat te denken aan XLR of Speakon (powercon) maar die lijken me niet water en stof proof.
Je hebt wel andere 12V connectors maar die zijn er niet in chassis uitvoering.
Bij de bouwmarkt zag ik een campingstekker (CEE), simpel schuifssysteem en spatwaterdicht dat er zeer degelijk uitziet.
Het station krijgt dan een male chassisdeel en de lader een female chassisdeel.
De laadkabel wordt 3x2,5mm² neopreen en voldoet dus gewoon aan alle eisen mocht deze ooit op de camping gebruikt gaan worden.
Een campingaansluiting is in de garage niet aanwezig dus het gevaar van opladen op 220V is nihil maar is het überhaupt toegestaan een stekker te misbruiken voor een lagere spanning c.q. andere toepassing?
Ik wil natuurlijk geen gedoe als er ooit iets mis mocht gaan.
Ik zat te denken aan XLR of Speakon (powercon) maar die lijken me niet water en stof proof.
Je hebt wel andere 12V connectors maar die zijn er niet in chassis uitvoering.
Bij de bouwmarkt zag ik een campingstekker (CEE), simpel schuifssysteem en spatwaterdicht dat er zeer degelijk uitziet.
Het station krijgt dan een male chassisdeel en de lader een female chassisdeel.
De laadkabel wordt 3x2,5mm² neopreen en voldoet dus gewoon aan alle eisen mocht deze ooit op de camping gebruikt gaan worden.
Een campingaansluiting is in de garage niet aanwezig dus het gevaar van opladen op 220V is nihil maar is het überhaupt toegestaan een stekker te misbruiken voor een lagere spanning c.q. andere toepassing?
Ik wil natuurlijk geen gedoe als er ooit iets mis mocht gaan.