Sierra games

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ju_17
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07-2019

ju_17

Er moet meer getyped wor

Topicstarter
Het valt mij al een hele tijd op dat er van Sierra-online niets meer is overgebleven. Al die geweldige ***-questen, waar blijven ze. De laatste leukste adventures van Sierra waren Quest for Glory 5, Kinq's Quest 8 en Gabriel Knight III. Weet iemand wat er met Sierra is gebeurd. Ik weet wel iets af van een fusie, maar that's it. :?

Ik wou dat het gister was, dan hadden we morgen vandaag nog!

• Slecht
  • Laatst online: 25-06-2024
[newbie-test] .. test }:O

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het enige wat ik weet is dat Adventures hun beste tijd gehad hebben (jammer genoeg). Sinds een jaar of 4 is er niets meer uitgekomen. De meeste gamers wilden actie (doom, Quake), Tactiche spellen (C&C) en ook race spellen gingen beter verkopen. Adventures werden minder verkocht. Aangezien alles een periode heeft, zullen ze hoop ik wel weer terug komen.

Verwijderd

Ik hoop het iig wel dat ze terug komen met een stel mooie adventures...vond de Phantasmagoria serie wel vet!

• ju_17

ju_17

Er moet meer getyped wor

Topicstarter
Op woensdag 14 februari 2001 15:30 schreef PWM het volgende:
Het enige wat ik weet is dat Adventures hun beste tijd gehad hebben (jammer genoeg). Sinds een jaar of 4 is er niets meer uitgekomen. De meeste gamers wilden actie (doom, Quake), Tactiche spellen (C&C) en ook race spellen gingen beter verkopen. Adventures werden minder verkocht. Aangezien alles een periode heeft, zullen ze hoop ik wel weer terug komen.
Op zich wel raar, Sierra is groot geworden door hun adventures. En vervolgens dumpen ze ze.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoals PWM ook al zei, adventures hebben hun beste tijd gewoon gehad. De laatste adventures die uitkwamen (o.a. Grim Fandango, wat toch echt wel een leuk spel was) verkochten gewoon voor geen meter en dan zien de fabrikanten er niks meer in om ze nog te maken.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ze hebben ze niet gedumped, de vraag werdt minder, als je kijkt naat KQ8 is deze veel meer een RPG dan een echte adventure

de kracht van Sierra On Line was de tekst interface om dinge te doen, toen ze meer met muis ed gingen doen ben ik afgehaakt,

wel heb ik lucas arts adventures gespeeld met de muis bediening omdat die gewoon heel anders was. maar mensen willen nou eenmaal alles simpel doen
vanaf KQ7 ben ik gestopt, maar dat was maar in interactieve cartoon dan een adventure, want je deed alles met dezelfde cursosr ;(

maar af en toe trek ik nog wel eens de good old adventure's uit de kast en ga ik met larry condooms kopen en , gokken in het hotel en me klemzuiken in lefty's :D

of op zoek gaan naar me bruid in KQ2 :) of ff lekker schoonmaken op een ruimteschip, want "in space, no one will hear you clean!" hehe

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• ju_17

ju_17

Er moet meer getyped wor

Topicstarter
Ik vind het ook heerlijk om die oude AGI en SCI interface spellen te spelen. Vooral dat tikken heeft wat. Je hebt veel meer mogelijkheden en adventures zijn dan natuurlijk ook veel pittiger.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
http://agisci.cjb.net/

Lekker je eigen AGI spelletjes maken :)

• ju_17

ju_17

Er moet meer getyped wor

Topicstarter
Het is ongelofelijk hoeveel mensen nog geinteresseerd zijn in AGI, als ik als de sites zie. Ik ben zelf al eens begonnen maar er gaat wel veel tijd in zitten.

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Uh ja ergens in 97 ofzo, of 98 (weet niet zeker) werd Yosemite Entertainment opgericht. Die zou o.a. ook Space Quest 8 maken geloof ik (het was de bedoeling dat dat een netwerkspel zou worden -> gedoemd om te mislukken) en dat bedrijf zou dus verder gaan met adventures brouwen...

Maar plots werden ze gedumpt door Sierra (komt vast door 't succes van Half-Life) en nu maken ze geen adventure-games meer.

King's Quest 8 was een lachertje en geen adventure... de echte laatste was Gabriel Knight 3.

"I sit in my room and imagine the future."

• PWM
  • Niet online

PWM

Er heeft iemand nog een vervolg gemaakt op Space Quest oude stijl, volgens mij heeft hier pas een link gestaan.

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

• ju_17

ju_17

Er moet meer getyped wor

Topicstarter
Op woensdag 14 februari 2001 19:43 schreef Theeboon het volgende:
Ja dat was ik :)

http://frostbytei.com/space/
Ziet er strak uit!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op woensdag 14 februari 2001 19:43 schreef Theeboon het volgende:
Ja dat was ik :)

http://frostbytei.com/space/
hehe Robotech Fonts :D

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:53

Muggie

8 pm

De reden waarom ik nog een oud beestje thuis heb staan is omdat deze die ouwe adventures lekker kan afspelen, HEERLIJK.

Even een avondje Police Questen enzow. :P

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Vrees niet vrienden: de geschiedenis herhaalt zich.

Adventures komen vast wel weer een keer terug. Alleen is men tegenwoordig nog iets te fanatiek bezig met het uitbuiten van de mogelijkheden van alle nieuwe videokaarten. Alles wordt immers door de 3d-gehaktmolen gehaald.

Op een gegeven moment moeten al die nieuwe kaarten toch wennen, zou je zeggen... en dan gaan er weer adventures komen.

Zeg eens eerlijk... vinden sommige van jullie nou ook niet dat er al wel weer meer dan zat 3d-shooters op de markt zijn?

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 15 februari 2001 11:47 schreef Codin het volgende:
Vrees niet vrienden: de geschiedenis herhaalt zich.

Adventures komen vast wel weer een keer terug. Alleen is men tegenwoordig nog iets te fanatiek bezig met het uitbuiten van de mogelijkheden van alle nieuwe videokaarten. Alles wordt immers door de 3d-gehaktmolen gehaald.

Op een gegeven moment moeten al die nieuwe kaarten toch wennen, zou je zeggen... en dan gaan er weer adventures komen.

Zeg eens eerlijk... vinden sommige van jullie nou ook niet dat er al wel weer meer dan zat 3d-shooters op de markt zijn?
mijn ultieme 3D shooter bestaat nog steeds niet :)

• Xenoborg73
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04-2014
Hmm, er is inderdaad het een en ander gebeurt bij Sierra. Er zijn ook een aantal belangrijke mensen ( weet geen aantal / namen ) , waardoor er geen nieuwe Space Quest en geen nieuwe Larry is gekomen :( :( :( , terwijl er nog wel een trailer van SQ 7 gemaakt is...

• ju_17

ju_17

Er moet meer getyped wor

Topicstarter
Voor mij geldt ook 2d rulez en 3d sucks. *D

• PWM
  • Niet online

PWM

Het leuke is dat op de doos van PQ1 letterlijk staat: "A 3-d animated adventure game" >:) Zelfs toen waren ze er al mee bezig.

edit

Voor de gein maar de eerste doos van PQ1 als icon neergezet :)

/edit

• ju_17

ju_17

Er moet meer getyped wor

Topicstarter
Sierra wist in die tijd tenminste hoe ze met 3d om moesten gaan!!!

Verwijderd

Is sierra nou niet meer zo'n overlappend bedrijf van vele kleine ontwikkelaars, ze maken zelf nog weel wat maar doen meer aan de promotie en distributie van spellen van al die kleintjes??

hehehe wel leuk SQ: TLC ik kan alleen geen systeemeisen vinden :) ik weet niet of mn GF2 zo weinig en zulke felle kleuren aankan ;)

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Op donderdag 15 februari 2001 12:58 schreef all_region_DVD het volgende:
Is sierra nou niet meer zo'n overlappend bedrijf van vele kleine ontwikkelaars, ze maken zelf nog weel wat maar doen meer aan de promotie en distributie van spellen van al die kleintjes??
Sierra nu != Sierra van vroegere tijden iig.
Al Lowe, Jane Jensen en Roberta Williams werken er ook niet meer geloof ik...

• PWM
  • Niet online

PWM

Even voor degene die de doos niet (meer) hebben. Dit is hem, hier begon het mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.reviewgames.com/images/Covers/Police%20Quest%20Covers/PQ1/police%20quest%20original%20front%20big.jpg

• ju_17

ju_17

Er moet meer getyped wor

Topicstarter
Sierra is nu een overlappend bedrijf. En boven Sierra staat weer een overlappnd bedrijf. Vroeger was dat niet zo. Sierra hoort nu bij Havas of zoiets.

• ju_17

ju_17

Er moet meer getyped wor

Topicstarter
Op donderdag 15 februari 2001 13:07 schreef ju_17 het volgende:
Sierra is nu een overlappend bedrijf. En boven Sierra staat weer een overlappnd bedrijf. Vroeger was dat niet zo. Sierra hoort nu bij Havas of zoiets.
Is er iemand die hier eventueel meer over kan vertellen?

• ju_17

ju_17

Er moet meer getyped wor

Topicstarter
Misschien...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:06
Mwah, Half-Life is toch werelds (mijn ultime 3D shooter) en Starsiege Tribes 2 wordt ook erg vet volgens mij. Die adventures boeien mij niet zo, maar ik kan me voorstellen dat de liefhebbers idd het jammer vinden.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1