Toon posts:

pc opstart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem bij het opstarten van mijn pc:
wanneer ik de pc aandruk, begint hij met opstarten, vervolgens hoor ik 1 lange 3 korte piepjes ( Conventional/Extended memory failure ). Hierna gebeurt helemaal niks meer!
Ik heb al alle mogelijke combinaties geprobeerd voor de geheugen kaarten, maar niks hielp!

wie heeft er een oplossing?

Verwijderd

Wat voor systeem heb je??? Heb je al andere geheugen geprobeerd??? Meer info aub!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Denk dat de aardstraling nogal sterk wordt omdat Sint net weg is en Kerst nog even duurt?

Welkom op GoT: lees even wat FAQ's en de registratie-voorwaarden; wij kunnen namelijk niet ruiken/raden wat jij op je bureau hebt staan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
core 2 duo E6700
Mobo: asus P5KPL
XFX 8600GTS
KIngston 2 gig. ddr2 800 ( 2x 1 gig )

als ik opstart, begint alles te draaien als normaal, alleen ipv 1 normale piep 1 lange + 3 korte piepjes, verder verandert er niks, >> geen beeld, maar volgens mij is hij wel verder aan het laden.
moet je nog iets weten?

nog geen ander geheugen geprobeerd, btw

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je hulp
MAX3400 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:19:
Denk dat de aardstraling nogal sterk wordt omdat Sint net weg is en Kerst nog even duurt?

Welkom op GoT: lees even wat FAQ's en de registratie-voorwaarden; wij kunnen namelijk niet ruiken/raden wat jij op je bureau hebt staan.

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Cmos ff resetten?

Rapapa...

Verwijderd

Topicstarter
zou dat helpen? hoe doe ik dat het makkelijkst?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:24:
zou dat helpen? hoe doe ik dat het makkelijkst?
Heb je al opgezocht wat er in je handleiding staat?

Volgens mij geeft het type "piepjes" je ook een zeer duidelijke hint waar het probleem ligt; staan deze piepjes niet beschreven in je handleiding of de site van de fabrikant?

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei is het een Conventional/Extended memory failure , wat volgens mij dan een fout is met het geheugen. Tenminste dit is wat er uit kwam na research >.<

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:12

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:28:
zoals ik al zei is het een Conventional/Extended memory failure , wat volgens mij dan een fout is met het geheugen. Tenminste dit is wat er uit kwam na research >.<
Dus? Wat denk je zelf dat er aan de hand is?
...mompelt iets over logisch nadenken en zelf doen...

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
nou geen idee, anders had ik het wel gefixed aight?
Mad Marty schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:32:
[...]

Dus? Wat denk je zelf dat er aan de hand is?
...mompelt iets over logisch nadenken en zelf doen...

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Meer info?
is dit een probleem dat spontaan optreed of heb je hardware lopen vervangen?

Cmos resetten kan door het batterijtje er even uit te wippen. zit ergens op je moederbord een platte batterij ter grootte van een 50 eurocentstuk.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:03
memory FAILURE, nooit Engels gehad op school?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn pc even verplaats naar de huiskamer om filmpje te kijken op tv.
Toen startte hij dus niet meer op nadat hij die combinaties van piepjes gaf. Ik heb daarna opgezocht en bleek dat het iets met geheugen te maken moest hebben, dus die heb ik verwisseld en anders geplaatst, maar niks veranderde. dus toen werd ik hopeloos en vroeg om hulp bij mensen die er wss meer van af weten dan ik.

Cmos resetten heeft verder weinig gevolgen? anders moet ik dat ook nog ff opzoeken.
Mar2zz schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:35:
Meer info?
is dit een probleem dat spontaan optreed of heb je hardware lopen vervangen?

Cmos resetten kan door het batterijtje er even uit te wippen. zit ergens op je moederbord een platte batterij ter grootte van een 50 eurocentstuk.

Verwijderd

Topicstarter
al 6 jaar, maar ik weet heus wel dat het een failure is, dus niet zo best. maar ik denk niet dat dat gelijk afgelopen betekend voor mijn memory of wel dan?
Malantur schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:37:
memory FAILURE, nooit Engels gehad op school?

Verwijderd

Het beste is andere geheugen proberen. Niet alleen in een andere combinatie dus maar gewoon nieuwe kopen of van iemand anders ff proberen ofzo.

"Conventional/Extended memory failure means that the system is reporting an error with the DRAM sticks that you have installed in your system. The most likely problem is either fault RAM, or improperly seated RAM (try reseating the RAM or moving it around to different slots)."

Anders:

Misschien is je moederbord gewoon stuk ofzo. Had ik ook eerst een instabiel moederbord. Maar voordat je die gaat vervangen moet je het wel zeker weten...

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Gebruik Memtest86+ eens om te testen of het geheugen goed is of niet. Gewoon nachtje laten staan terwijl hij bezig is dus. Errors = kapot geheugen.

offtopic:
En als je quote, gelieve de quote dan bovenaan te zetten, leest vrij kut zo ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bitage op 12-12-2007 17:44 ]

• Mar2zz
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:38:
Ik had mijn pc even verplaats naar de huiskamer om filmpje te kijken op tv.
Toen startte hij dus niet meer op nadat hij die combinaties van piepjes gaf. Ik heb daarna opgezocht en bleek dat het iets met geheugen te maken moest hebben, dus die heb ik verwisseld en anders geplaatst, maar niks veranderde. dus toen werd ik hopeloos en vroeg om hulp bij mensen die er wss meer van af weten dan ik.

Cmos resetten heeft verder weinig gevolgen? anders moet ik dat ook nog ff opzoeken.
[...]
Ik heb ook een poosje pc lopen verplaatsen voor films in de huiskamer. Helaas ging daardoor 1 van mijn koelventilatoren meer lawaai maken. Een desktop heet niet voor niets een desktop. Voor sjouwen neme men een laptop.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Mar2zz schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:46:
[...]

Ik heb ook een poosje pc lopen verplaatsen voor films in de huiskamer. Helaas ging daardoor 1 van mijn koelventilatoren meer lawaai maken. Een desktop heet niet voor niets een desktop. Voor sjouwen neme men een laptop.
Je kan best een desktop versjouwen hoor? Of heb jij hem laten stuiteren? 8)7

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:03
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:38:
Ik had mijn pc even verplaatst naar de huiskamer om filmpje te kijken op tv.
Toen startte hij dus niet meer op nadat hij die combinaties van piepjes gaf.
[...]
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:41:
"Conventional/Extended memory failure means that the system is reporting an error with the DRAM sticks that you have installed in your system. The most likely problem is either fault RAM, or improperly seated RAM (try reseating the RAM or moving it around to different slots)."
Haal ze beide eruit en steek er 1 terug, werkt dat niet, probeer je het andere latje of andere slotjes.

Als niets werkt zou ik de RAM bij een vriend/familie gaan testen en eventueel nieuwe kopen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Mar2zz
Bitage schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:49:
[...]

Je kan best een desktop versjouwen hoor? Of heb jij hem laten stuiteren? 8)7
Ja weet ik, ik sjouw dat ding ook naar lanpartys, maar ben als de dood dat er weer een nieuw lawaaitje bij is gekomen als ik m thuis weer op zijn normale plek heb staan. Tis dat ik meestal via headphone muziek luister en game op de pc anders was het niet te harden dat lawaai.

Ik denk dat de TS ook zijn pc heeft laten stuiteren en geheugen daardoor beyond repair is, gezien de melding...

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 12-12-2007 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal morgen eens even langes een computerzaakje gaan om te vragen wat zij ervan zeggen, misschien kunnen zij eventjes testje doen ofzo. Mijn grootste angs is wel dat mijn geheugen naar de maan is, aangezien ze vrij nieuw zijn. Weet iemand of dit toevallig onder garantie valt?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:36:
ik zal morgen eens even langes een computerzaakje gaan om te vragen wat zij ervan zeggen, misschien kunnen zij eventjes testje doen ofzo. Mijn grootste angs is wel dat mijn geheugen naar de maan is, aangezien ze vrij nieuw zijn. Weet iemand of dit toevallig onder garantie valt?
Kingston is of 10 jaar of levenslang. Maar als het minder dan een jaar oud is, kan je gewoon terug naar de winkel waar het gekocht is, of roep ik nu iets raars?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Dit is wel erg kansloos...

• geen specs in topicstart
• geen vermelding voeding waar dan ook
• memtest niet gedraaid
• Hangen & Opstarten troubleshooter blijkbaar genegeerd

En dan nog na paar inhoudsloze posts het opgeven en naar een winkel gaan :X

Het is hier Gathering of Tweakers, een topic als dit voldoet niet aan de eisen die we hier stellen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.