DTS en Dolby Digital werken niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb hier een zeer eenvoudige pc audio setup:

-Asus P5B Deluxe (ADI 1988B "Soundmax" codec)
-Logitech Z-5450 (aangesloten via tulp voor games, en via spdif optical voor muziek en films)
-Windows XP (onder Vista kraakt mijn spdif optical uitgang)

Films kijken via PowerDVD met DTS of Dolby Digital heeft altijd perfect gewerkt. Op de decoder van mijn Z-5450 setje werd netjes het Dolby of DTS logo weergegeven. Enkele dagen geleden heb ik XP opnieuw moeten installeren wegens wat rare softwareconflicten. Ik heb nu de laatste ADI1988B drivers van de Asus site, en de laatste versie van PowerDVD. Ik krijg nu echter totaal geen DTS of DD meer!

Wanneer ik een film afspeel met PowerDVD, krijg ik alleen maar stereo geluid over mijn spdif! Wanneer ik een 5.1 wav file probeer af te spelen, krijg ik garbage over mn spdif, klinkt als een helicopter oid.

Weet iemand wat de oplossing voor mijn probleem kan zijn?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:47

Shunt

Boe

Janssen schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:01:
Ik heb hier een zeer eenvoudige pc audio setup:

-Asus P5B Deluxe (ADI 1988B "Soundmax" codec)
-Logitech Z-5450 (aangesloten via tulp voor games, en via spdif optical voor muziek en films)
-Windows XP (onder Vista kraakt mijn spdif optical uitgang)

Films kijken via PowerDVD met DTS of Dolby Digital heeft altijd perfect gewerkt. Op de decoder van mijn Z-5450 setje werd netjes het Dolby of DTS logo weergegeven. Enkele dagen geleden heb ik XP opnieuw moeten installeren wegens wat rare softwareconflicten. Ik heb nu de laatste ADI1988B drivers van de Asus site, en de laatste versie van PowerDVD. Ik krijg nu echter totaal geen DTS of DD meer!

Wanneer ik een film afspeel met PowerDVD, krijg ik alleen maar stereo geluid over mijn spdif! Wanneer ik een 5.1 wav file probeer af te spelen, krijg ik garbage over mn spdif, klinkt als een helicopter oid.

Weet iemand wat de oplossing voor mijn probleem kan zijn?
geluids kaart digitaal passtrhoug aan staan ?
en volgens mij ook nog iets van een een instelling dat de geluidskaart drivers zelf niets met dolby en DTS doen.

en je moet als het goed is ook een PowerDVD verie geinstaleerd hebben die DTS proof is zegmaar de pro editie ofzo dacht ik.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Shunt schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:28:
[...]

geluids kaart digitaal passtrhoug aan staan ?
en volgens mij ook nog iets van een een instelling dat de geluidskaart drivers zelf niets met dolby en DTS doen.

en je moet als het goed is ook een PowerDVD verie geinstaleerd hebben die DTS proof is zegmaar de pro editie ofzo dacht ik.
Mja, PowerDVD is de 7 Ultra Deluxe versie....daar zal het niet aan liggen. Ik meen me te herinneren dat ik in de oudere Soundmax drivers wel spdif passthrough aan kon zetten, maar die optie zit er niet meer in? Alleen optie "disable digital output", maar je kunt wel raden dat de spdif dan helemaal niets meer doet. Ik ga proberen om een oudere Soundmax versie te installeren...en als het dan nog niet werkt koop ik nieuwe geluidskaart.....

Soundmax FTL......