Draadloos netwerk werk niet, wel signaal.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 14:50

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb hier een raar probleem. In ons studentenhuis hebben we een Wanadoor Livebox voor internet en alles werkte prima :). Maar sinds een paar dagen doet ons draadloze netwerk het niet meer. Maar ik heb geen idee waar het probleem ligt.

Ik heb hier nu de laptop van me onderbuurvrouwtje (nee geen pics) staan met Windows Vista er op. Het rare is dat de Livebox wel een signaal verstuurd, ook hebben we er er een 128bit WEP key op gezet maar als ik met die Vista laptop verbinding wil maken vraagt 'ie niet om een WEP key, waarom?

Wat ik heb gedaan is geprobeerd verbinding met maken met de Livebox zonder de WEP key, nog steeds geen verbinding. Als ik met een ander netwerk verbinding wil maken moet ik wel een WEP key invoeren. Ik heb de Livebox opnieuw opgestart maar dat heeft ook allemaal niet geholpen, wat zou het dan kunnen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 12-12-2007 16:35 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55
Ga eens naar Netwerkcentrum, vervolgens in de linker kolom klik je op -> Draadloze verbindingen beheren, en haal die lijst eens leeg. Vervolgens klik je op toevoegen, draadloze netwerken binnen bereik (mits broadcast aanstaat van de Livebox) en probeer dan nog eens te verbinden. Dan zal hij opnieuw om de sleutel vragen. Succes.

pepernooot

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 14:50

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik zal het proberen maar ligt het probleem niet bij de Livebox? Aangezien alle laptops in het huis er last van hebben.

Ik heb net even gekeken maar bij het "beheren" is de lijst al helemaal leeg, als ik op toevoegen druk en dan weer verbinding wil maken hoef ik nog steeds geen WEP key in te voeren en kan ik ook niet een verbinding maken.

Net even gebeld met de Wanadoor helpdesk, kreeg nu iemand aan de lijn die vertelde me de REG knop in te drukken, heeft gewerkt ik heb nu weer verbinding met de Livebox :).

[ Voor 68% gewijzigd door MrVegeta op 12-12-2007 17:29 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps