Toon posts:

Onderzoek data back-up & images

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij zijn 2 studenten van de Hogeschool Leiden en we zijn bezig met een onderzoek voor ons eindproject.
In dit onderzoek gaat het erom hoe bedrijven en/of instellingen hun data backup regelen en hoe ze omgaan met het imagen van systemen.
Wij vragen ons af of iemand hier ervaring heeft met grootschalig back-uppen en imagen en ons wat advies hierover kan geven.
  • Thuis werken is tegenwoordig erg populair. Hoe gaan bedrijven en instellingen om met de data van werknemers van thuis?
  • Kan er vanaf thuis een backup en/of image terug worden gezet? Hoe wordt dit geregeld?
  • Als iemand op een zaken reis is, kan er dan ook een een backup of image gemaakt/teruggezet worden tijdens de reis?
  • Zijn er multi OS oplossingen (Linux, Mac en Windows) die gratis zijn of tegen een redelijke prijs?
  • Als een bedrijf meerdere vestigingen heeft en werknemers werken op beide locaties, hoe word deze backup/image afgehandeld? (per vestiging apart of met een synchronisatie)
  • Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld binnen het netwerk alle gedeelde mappen te backuppen zodra hij/zei verbinding maakt met het netwerk?
Alvast bedankt voor uw tijd en medewerking d:)b .
Sander & Mark

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:13

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:06:
Hallo,

Wij zijn 2 studenten van de Hogeschool Leiden en we zijn bezig met een onderzoek voor ons eindproject.
In dit onderzoek gaat het erom hoe bedrijven en/of instellingen hun data backup regelen en hoe ze omgaan met het imagen van systemen.
Wij vragen ons af of iemand hier ervaring heeft met grootschalig back-uppen en imagen en ons wat advies hierover kan geven.

Thuis werken is tegenwoordig erg populair. Hoe gaan bedrijven en instellingen om met de data van werknemers van thuis?
Middels VPN data op de servers beschikbaar stellen of via RDP (over VPN) je werkplek (al dan niet in een TS omgeving) overnemen zijn de oplossingen die ik gezien heb in meerdere bedrijven. Policy daarbij is wel dat lokale data niet mogelijk is of voor eigen risico.
Kan er vanaf thuis een backup en/of image terug worden gezet? Hoe wordt dit geregeld?
Als je bedoelt dat een beheerder restores kan uitvoeren voor andere zie mijn eerste opmerking.
Als de gebruiker dat zelf wilt doen dan middels Volume Shadow Copy of vergelijksbaar op de fileserver.
Als je de werkplek van de gebruiker bedoelt, terugbrengen en std image terugzetten waarna deze weer werkt
Als iemand op een zaken reis is, kan er dan ook een een backup of image gemaakt/teruggezet worden tijdens de reis?
Zie eerste 2 opmerkingen
Zijn er multi OS oplossingen (Linux, Mac en Windows) die gratis zijn of tegen een redelijke prijs?
Vast wel, maar ik kan alleen Tivoli, Dataprotector, Arcserve, Veritas die crossplatform zijn, of de prijzen redelijk zijn kan ik niet bepalen want dat is per persoon/bedrijf toepassing verschillend
Als een bedrijf meerdere vestigingen heeft en werknemers werken op beide locaties, hoe word deze backup/image afgehandeld? (per vestiging apart of met een synchronisatie)
Snap je vraag niet helemaal welke backup, die van de werkplek want de fileservers worden al gedaan
Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld binnen het netwerk alle gedeelde mappen te backuppen zodra hij/zei verbinding maakt met het netwerk?
Vast wel, maar ik ken ze niet
Alvast bedankt voor uw tijd en medewerking d:)b .
Sander & Mark
NP.

Wel een opmerking, ik heb de indruk dat je/jullie vanuit de werknemer/werkplek redeneerd, terwijl in de meeste gevallen de fileserver als uitgangspunt genomen wordt.
Dus hoe doe ik de backup en belangrijker van (decentrale) fileservers.
Hoe ontsluit ik die data op andere lokaties.
Hoe ontsluit ik data voor thuis of mobiele werkers.
Overal waar ik tot nu toe geweest ben wordt de werkplek als onbelangrijk bestempeld voor backup.
Is ook niet haalbaar om te doen, eens in de zoveel tijd worden werkplekken vernieuwd en anders gaan ze wel kapot of worden gejat. Zou ondoenlijk zijn om steeds de backupjobs aan te passen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ja, en hier is het forum dus niet voor bedoeld.. :|

Zie: Het algemeen beleid #verboden onderdeel enquete's

[ Voor 45% gewijzigd door Equator op 12-12-2007 19:59 ]

Dit topic is gesloten.