Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#.NET] forms dis- en enablen

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Hi all,

Ik heb 2 forms. Het ene form is een lijst met items, het andere form is om een geselecteerd item te kunnen bewerken of om een item te kunnen toevoegen. Nu is het de bedoeling dat, wanneer er op de knop create of edit wordt gedrukt in het eerste form, alle items op dat form gedisabled worden, en het tweede scherm wordt aangeroepen. Dat lukt makkelijk met this.enabled = false. Nu het probleem: zodra je klaar bent met toevoegen/bewerken (en dus op apply hebt geklikt) moet het tweede scherm zichzelf sluiten, en moet het eerste form weer ge-enabled worden.

Ik heb zelf e.e.a. geprobeerd, zoals het schrijven van een functie in het eerste scherm, met this.enabled = true, en vanuit het tweede scherm een call naar deze functie. Helaas zonder resultaat.

Is er een manier om dit op te lossen?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

TeeDee

CQB 241

Even gauw: het eerste form als reference meegeven tijdens het openen van het 2e form en dan vervolgens de methode aanroepen?

En anders kan je nog wel met delegates aan de slag vermoed ik.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:53
Kan je niet:
Visual Basic:
1
2
Dim mijnform As New Form2
        mijnform.ShowDialog()

Dan disabled het dialog form automagisch de controls.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Storme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 16:41
Je kunt ook nog inpikken op het Closed event van de form.

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Remco schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:47:
Kan je niet:
Visual Basic:
1
2
Dim mijnform As New Form2
        mijnform.ShowDialog()

Dan disabled het dialog form automagisch de controls.
C#:
1
2
Form1 mijnform =  new Form1();
mijnform.ShowDialog()

Dit disabled het form waaruit het ShowDialog is aangeroepen.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 11:41
Je hebt ook nog Show(). ShowDialog maakt een modal dialog waar je dus verplicht bent iets te doen. Met Show() krijg je een nieuw venster maar kun je ook nog verder werken in de parent.

In mijn programma staat bij de Ok en Cancel button gewoon this.Close().

[ Voor 16% gewijzigd door Ascathon op 13-12-2007 13:31 ]

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Thanks! Dit zocht ik dus precies!

• mike643
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 12:51
Weet iemand hoe ik een variable doorgeven naar mijnform?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Misschien handig dat je daar zelf even een topic voor opent. Lees voor het openen wel even Programming Beleid - De Quickstart door zodat je gelijk genoeg informatie geeft. In 1 regel een vraag plaatsen zonder verdere enige info is hier in principe not done. Het is hier een discussie forum en geen helpdesk.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.