SecuROM verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07 13:27

Saven

Administrator

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik zit net even mijn computer een beetje op te schonen, wat dingen verwijderen die ik niet meer nodig heb etc.. Maar nu kwam ik tot mijn verbazing een SecuROM mapje tegen met wat files erin (zie screenshot).
In de readme staat dat ik de files daarin niet moet verwijderen omdat software het dan niet meer kan doen :')

Maargoed, ik vermoed dus dat dit mee is gekomen met de installatie van de demo van Bioshock een tijdje terug.
Bioshock heb ik toen ook weer verwijderd omdat ik hoorde dat het een soort rootkit installeerde, welke troep ik niet op mijn pc hoef.

Maargoed, als ik dit mapje SecuROM verwijder is SecuROM dan helemaal verwijderd? En is het veilig om dat mapje te verwijderen? Aangezien die readme zei van niet (al hecht ik daar niet teveel waarde aan, aangezien ze sowieso niet willen dat het verwijderd wordt.) dus heb ik daar nog eventjes mee gewacht om te kijken wat jullie zeggen.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/dec/12/thumb/hoo3pk62a002bzld45qzvlw2v.jpg

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 09:24
Daar is de 'rootkit' die je niet wilde ;)

Ik meen dat SecuROM zich in de ATAPI driver van je cd-drive nesteld. Je hebt dus kans dat die het niet meer doet wanneer je dit mapje verwijderd.
Ik meen echter ook dat SecuROM zelf een uninstaller aanbied. Al op hun site gekeken?

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 12-12-2007 15:34 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-07 20:17

mace

Sapere Aude

http://www.google.nl/search?q=remove+securom

Eerste link.

Had je zelf ook kunnen vinden. }:|

;)

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07 13:27

Saven

Administrator

Topicstarter
daar heb ik gekeken, maar ik vroeg ook of het schade aan zou aanbrengen als ik het zou verwijderen (alleen dat mapje of de gehele rotzooi)