Toon posts:

Vroegere OC's gaan nu niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maandje terug had ik al een paar keer mijn E6750 overclockt tot een stabiele 3200 (400 *8) op een voltage van 1.375 geloof ik. Nu omdat ik wat problemen had met mijn cpu fan die onstabiel werkte, heb ik maar besloten terug naar stocksettings te clocken (333x8).

Maar nu het probleem: mijn fan is terug helemaal in orde, 28°C idle temperatuur dus dacht ik maar eens terug te overclocken. Wat blijkt nu, ik haal nog niet eens meer 3 Ghz. Zelfs met voltage te verhogen naar 1.425 lukte het nog niet.

Er is niets aan mijn setup veranderd, behalve lagere temps. Kan het zijn door de cpu een paar keer te warm hebben gehad (70°C door fan failure) dat alle overclocking potentiaal verdwenen zijn?

Gigabyte P35-S3
Intel E6750 (stock : 333 *8)
2x 1GB OCZ performance (op 800mhz)

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 15:14 . Reden: ongewenste smilies! ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:49
Staat EIST etc. uit in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die staat uit. PCI is ook gelockt op 100Mhz.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-03 11:27

Zygivt

Evenaren en overtreffen

kan indd de reden zijn,

check in everest or someting wat je vcore is en of deze gelijk is aan wat je hebt ingesteld? ws staat je eist aan zoals hierboven vermeld

uhm devider voor je geheugen ingesteld? bij brak geheugen kan dit de oorzaak zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Zygivt op 12-12-2007 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Devider van geheugen staat op 2, waar het toen ook op stond. Ik ga nog eens kijken in de bios of ik toch niks over het hoofd heb gezien, dit kan toch anders niet :?

Verwijderd

Topicstarter
Oei, lekker dom van me, het ding stond op 2.4 :X
Dat was het dus, nu lukt het me wel om verder te gaan, zal al maar direct Orthos draaien!

Bedankt voor de hulp =]

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-03 11:27

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:48:
Oei, lekker dom van me, het ding stond op 2.4 :X
Dat was het dus, nu lukt het me wel om verder te gaan, zal al maar direct Orthos draaien!

Bedankt voor de hulp =]
Your Welcome
Pagina: 1