[DVD] Brander kan zijn eigen DVD's niet lezen

Pagina: 1
Acties:

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 10:59
All,

Na lang zoeken toch maar een message op GoT.

DVD brander: NEC ND-3500 (latest firmware) en een NEC AD-7173 (nieuw, latest firmware) in een PC met Asus P4C800E-deluxe mainboard. XP sp2. Nero: 6.x en 7x. (zelfde resultaat).

DVD branden (getest op 4x en 16x), op beide spelers is niet te lezen op de speler zelf. In de explorer zie ik dan "CD Drive (E:)" in plaats van "DVD-RW Drive (E:)". De DVD lijkt leeg!

Stop ik een van deze DVD's in de DVD lezer (old crappy toshiba) of in de laptop dan kan ik ze perfect lezen!

Dus tests gedaan met: master/slave, beiden op eigen controller, andere IDE kabel (wel 80-draads, 40-pins), master, slave, 4x burning, 8x burning..

Het heeft altijd gewerkt, maar de ND-3500 doet het niet meer sinds de XP re-install, en de nieuwe (DA-7173) doet het ook niet (gekocht omdat ik dacht dat de 3500 kapot was ;-)

Wie heeft de magische tip? Ik weet het echt niet meer!

Thanks!
DJ

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Heb je verschillende merken dvd's geprobeerd? Misschien toevallig slechte.
Daarom altijd meerdere merken bewaren thuis.

Dvd spelers, heb je een gele uitroepteken bij je hardware staan in de configuratiescherm.
Laatst iemand gesproken dat windows update iets fout had gedaan, daardoor dvd brander niet meer te gebruiken, hij moest iets in het register verwijderen(ergens anders gelezen dat opnieuw installeren zou helpen).

Werken de dvd spelers in ubuntu live cd? Dan weet je dat het windows is.

Op www.cdfreaks.com (ga naar het forum), daar kun je vinden hoe je een dvd na het branden kunt testen, dus hoe goed hij leesbaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door jan99999 op 12-12-2007 16:24 ]

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 10:59
Heb verschillende DVD media getest (Philips, Platinum, Immation, etc). Allemaal met hetzelfde resultaat. Ik zat ook al aan windows te denken omdat 2 branders niet werken.

In de Device Manager lijkt alles te werken. Heb de speler al eens gedelete en een re-scan gedaan. Alles komt dan weer terug, maar werkt nog steeds niet ;-)

Net na mijn windows XP re-install heb ik een update gestart.. 't zou kunnen dat deze iets 'gebroken' heeft.