WLAN versterken

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08-2025
Ik heb hier een draadloos netwerk liggen dat loopt via een netgear router: WGR614 (zowel b als g).

Nu wil ik mijn netwerk uitbreiden richting de buren van mijn buren. dus twee huizen verder. Er zitten een deur en drie muren tussen. Ik heb gisteren getest zonder versterker, en ik kreeg verbinding maar deze viel regelmatig weg. Ik kan overigens geen kabels leggen, dus die optie vervalt.

Nu vraag ik me af wat de beste (goedkoopste) manier is om het netwerk uit te breiden.

- andere antenne op router plaatsen. bijvoorbeeld http://tweakers.net/price...e-(5-komma-0db-gain).html

- extra accesspoint plaatsen met groter bereik bij de router. Welke opties zijn er dan?

- extra accesspoint plaatsen in huis van de buren. Ik weet niet of dit handig is omdat het signaal daar natuurlijk al slecht is.

- Betere (usb) WLAN ontvanger op laptop buren aansluiten. Dit lijkt me niet echt handig omdat als er nog ooit een media center o.i.d. moet worden aangesloten, er nog eex extra ontvanger moet worden aangeschaft.

Kan iemand me vertellen wat de beste optie is en welke hardware ik dan het beste kan kiezen (hoeveel db gain etc.)

If you think sex is a pain in the ass, try different position

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 16:24
Tja, je hebt volgens mij een aantal opties...
- betere (richt) antenne, al zou dat denk ik niet gek veel uitmaken met muren ertussen..
- andere router.. met N-protocol bijv.. die komen al stuk verder..
- versterker/repeater plaatsen

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08-2025
Kun je een voorbeeld geven van zo'n versterker repeater? En kan ik deze dan het beste bij de buren plaatsen of bij mij in de meterkast? Er tussenin kan namelijk niet.

If you think sex is a pain in the ass, try different position

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-03 20:07

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Ik vraag me ook af of een grotere antenne genoeg is of een repeater handiger zou zijn. Ik wil wat verder komen in de achtertuin, ik krijg nu dezelfde verschijnselen als de TS. Het hoeft na mijn idee maar een beetje versterkt te worden, dus ik dacht een betere antenne is genoeg.

Aan de TS, als jouw router al in de meterkast staat heeft het niet veel nu om de repeater er ook neer te zetten. Die moet dacht ik wel wat meer tussen de router en de ontvanger(tenzij het zo'n goede repeater is dat die veel meer bereik heeft dan de router, maar dan zou je ook net zo goed een andere router kunnen kopen). Misschien is het handig om de repeater ergens boven op zolder staat, dan staat die hoger en heeft die misschien ook beter bereik. Maar misschien is een antenne ook handiger, dat zou ik ook graag willen weten.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:45
Wat je zou kunnen proberen is om die muren heen te gaan in plaats van er door heen.
Als je een repeater met zijn antenne buiten zet, en de buren van je buren doen dat ook (aan zelfde kant van het huis) dan zitten er opeens geen muren meer tussen. Doe je dat aan de achterkant van het huis, dan heb je gelijk meer bereik in de achtertuin :P

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-03 14:09
Je kan ook met zilverfolie een richter maken, dus soort van satteliet idee.

• zuurmeister
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 17:49
Misschien kun je een repeater in de achtertuin zetten. In een (niet te vochtig) schuurtje bedoel ik dus. Probeer anders eerst even met een laptop in de hand hoe het signaal daar is.
Pagina: 1