Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Autostart webpagina.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Op me stage heb ik een project lopen waarbij ik misschien wat hulp en kennis kan gebruiken.
Wij hebben een Linksys Wireless 54G staan waarbij externe bedrijfs collega's kunnen inloggen en internetten.

Wat de planning is om een webpagina te maken waarbij ze op de Wireless op internet gaan (ongeacht hun startpagina) een webpagina krijgen van ons bedrijf.

Hoe kun je zoiets scripten of instellen dat dit wordt uitgevoerd.

**
Ik weet niet precies hoe dit genoemd werdt dus de zoekacties leverde me niets in deze richting
**

Bij Voorbaat dank,

EDIT: inloggen doen ze op de wireless niet op een domein of iets dergelijks.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 15:28 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:25

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Dat heet een proxy.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar wij willen niet veranderingen of iets anders doen aan de laptops van externe collega's.
Zij moeten gewoon kunnen inloggen op de Wireless met WPA key en zodra ze internet browser opnen opent ons bedrijfs webpagina.

Verwijderd

Dit kan niet, als ik mijn browser instel op about:blank ben je heel knap als je em op de bedrijfspagina krijgt zonder iets aan mijn PC te veranderen.

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-11 15:34

BBrunekreeft

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:56:
**
Ik weet niet precies hoe dit genoemd werdt dus de zoekacties leverde me niets in deze richting
**
Zoek bij Google eens op NoCatSplash, want volgens mij is dat ongeveer wat je bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:35:
Dit kan niet, als ik mijn browser instel op about:blank ben je heel knap als je em op de bedrijfspagina krijgt zonder iets aan mijn PC te veranderen.
En er zal dan ook niks mogelijk zijn via de Wireless zelf?

Ik zat zelf ook te denken aan login scripts maarja hun hoefen niet in te loggen.

Bedankt voor de info want nu weet ik zeker dat het niet mogelijk zal zijn zonder proxy, login-script of regedit.

Verwijderd

Topicstarter
BBrunekreeft schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:37:
[...]

Zoek bij Google eens op NoCatSplash, want volgens mij is dat ongeveer wat je bedoelt.
Dat NoCatSplash ziet er inderdaad interresant uit en lijkt erop dat het doet wat ik wil.
Alleen nog ff verder zoeken hoe het werkt.

EDIT: Linux based |:( 0% kennis!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 15:51 ]

Verwijderd

Ik denk dat wat jij bedoelt min of meer hetzelfde is wat betaalde wireless providers doen: zolang je niet bent ingelogd en je wil een website openen** dat hij je dan naar je loginpage redirect. Pas als je door de router bent goedgekeurd(ingelogd) krijg je passthrough. Je maakt in principe een onbetaalde hotspot??

Als dit is wat je bedoelt: http://www.2hotspot.com/

**(dus niet about:blank, maar pas als je een url intikt die via de router moet)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:35

curry684

left part of the evil twins

Wat je zoekt betekent dat je router alle TCP/80 traffic reroute naar een andere server en daar een akkoord moet geven voordat ie naar een andere locatie wil routen, zoals Blasius hierboven aangeeft veel hotspotproviders doen. Leuk genoeg is er voor de Linksys WRT54G en vergelijkbare modellen die je blijkbaar al hebt een serie alternatieve firmwares beschikbaar van Sveasoft (google maar), waaronder een hotspotversie die exact dit implementeert. Licentietje van 29 dollar kun je een jaar lang bij hun firmwares voor max 5 routers :)

En nee, voor about:blank werkt het niet maar dat was de vraag ook niet: een reroute zodra iemand het netwerk gebruikt. Bij about:blank of file://c:/autoexec.bat is dat niet van toepassing en kun je idd terecht niet ingrijpen.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat informatie hier en daar opgezocht over 2hotspot en gemodde firmware's voor de serie WAP54G.
Het zou zeer makkelijk zijn als ik gewoon een firmware erop zou kunnen knallen en zo de instellingen opgeven voor een auto startpagina. Jammer genoeg zijn deze firmware's open source in bestands formaat .tar.gz
(zoals hier: http://www.sveasoft.com/m...func=file_info&file_id=65)
Tutorials en How To's lukt het ook niet te vinden met deze frimwre.

2hotspot heb ik ook een kijkje naar genomen en deze is Windows-based.
Ik ga deze ff installeren en kijken wat het kan en hoe ver ik kom.

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:30:
Ik heb wat informatie hier en daar opgezocht over 2hotspot en gemodde firmware's voor de serie WAP54G.
Het zou zeer makkelijk zijn als ik gewoon een firmware erop zou kunnen knallen en zo de instellingen opgeven voor een auto startpagina. Jammer genoeg zijn deze firmware's open source in bestands formaat .tar.gz

(zoals hier: http://www.sveasoft.com/m...func=file_info&file_id=65)
Tutorials en How To's lukt het ook niet te vinden met deze frimwre.
Als je je registreert staat hun forum er vol mee :z

En wat is er jammer aan dat die firmware tar.gz compressie gebruiken? :?

Verwijderd

heet dat officieel niet een Radius server?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me maar geregistreerd op sveasoft om bij de firmware te komen en een kijkje in de tutorials te nemen.

Ik heb deze .zip file gebruikt met .trx firmware bestand. (http://www.sveasoft.com/m...func=file_info&file_id=66)

Na de flash zie ik in de menu geen enkele optie tot om een webpagina in te voeren of iets dergelijks.

Heb ik dan de verkeerde versie (firmware) of zit dat er gewoon niet in?

• curry684

curry684

Zoals ik al zei, voor toegang tot de gevorderde downloads moet je lid worden a 29 euro/dollar/whatever. Je had zelf natuurlijk ook even in de readme en de publish date op die pagina kunnen zien dat dat een freeware variant is van ruim 3 jaar oud.

De hotspot firmwares staan op http://www.sveasoft.com/m...elect_folder&folder_id=26

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:34:
Zoals ik al zei, voor toegang tot de gevorderde downloads moet je lid worden a 29 euro/dollar/whatever. Je had zelf natuurlijk ook even in de readme en de publish date op die pagina kunnen zien dat dat een freeware variant is van ruim 3 jaar oud.

De hotspot firmwares staan op http://www.sveasoft.com/m...elect_folder&folder_id=26
Maar tussen de hotspots staat geen versie firmware van de type die ik gebruik.
Maar ja dan moet je alsnog een subscriber zijn wat ik niet van plan ben.

ik ga ff verder zoeken op andere sites of ik een free modded firmware kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn een aantal firmwares te vinden (HyperWAP, Mustdie) maar deze hebben jammer genoeg geen hotspot functie. Deze hebben functie over RX/TX, signaal sterkte enz...

Weet iemand waar ik misschien een firmware kan vinden waarbij het optie hotspot is verwerkt is? :/

• curry684

curry684

Ja, op Sveasoft.

Wat denk je nu zelf, hotspot-functionaliteit is een complexe feature die op enterprisegrade routers van duizenden euro's zit normaal. Dat is wat anders dan reeds ingebouwde functionaliteit (zoals signaalsterkte) unlocken in een custom firmware.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou ik maar beter een servertje kunnen draaien zoals publicip/Zonecd.

Dat zou moeten werken toch?

Verwijderd

Ik zou DDWRT firmware gaan gebruiken, hiermee kan je je ap instellen als hotspot en ook redirect url's etc instellen

Ook kan je users aanmaken die toegang hebben tot je hotspot

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:21:
Ik zou DDWRT firmware gaan gebruiken, hiermee kan je je ap instellen als hotspot en ook redirect url's etc instellen

Ook kan je users aanmaken die toegang hebben tot je hotspot
Zijn die frimware's niet voor de type WRT gemaakt want ik heb een WAP54G.
Ik wil het liever niet verkeerd flashen en bricken.
Pagina: 1