Toon posts:

Outlook.exe openen van uit IE

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bij ons in het bedrijf zijn we over gegaan, van uit Lotus Notus 6.5.4 naar Outlook/exchange 2003 (vanwege standaarden waar we aan moeten voldoen). :z
Alles leuk en aardig, migratie ging op zich allemaal prima, natuurlijk wel alle standaart dingen zins Notus dingen kan die outlook niet kan en visa versa.

Maar nu maken wij binnen het bedrijf veel gebruik van een intranet pagina die automatische start als je inlogt. Op deze intranet pagina staan knoppen met linkjes naar de meest gebruikte aplicaties, (die meestal nog steets in Lotus Notes staan trouwens.)
Nu staat er ook een knopje mail. Deze verwijzen naar "c:\program files\microsoft office\office11\outlook.exe" werkt nu niet :(
Op 1 of andere manier wild windows geen EXE files startenuit IE. (logisch tuurlijk)
Iemand hier ervaring mee ? Of ideen/workarounds ?

Al vast bedankt.

PS. ik heb tuurlijk wel eerst alle google wegen geprobeert, zelf de locale Exchange exper, die zij dat het onmogelijk was.... (geloof ik dus niks van)

PS2, voor de gene die zich af vragen warom het onder Notes wel werkte, daar vraagde we een Notes database op, een .nsf file, dan start windows automatisch Notes op, en .nsf wild IE dus wel starten.

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-06 10:40
mischien lukt het met een omweg: als je eens een batch bestand maakt die outlouk laat starten en die dan koppelt aan de pagina.

Verwijderd

Topicstarter
martijn00 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:25:
mischien lukt het met een omweg: als je eens een batch bestand maakt die outlouk laat starten en die dan koppelt aan de pagina.
IE Opend geen .EXE bestanden wegens security, dan lijkt het me sterk dat hij wel .BAT bestanden wil openen. Lijkt me verre van veilig als ze dat wel zouden toestaan. (Natuurlijk kan proberen nooit kwaat)

Verwijderd

Dit al eens geprobeerd:
outlook:inbox
paste het eens in je IE en kijk wat er gebeurt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:14:
Dit al eens geprobeerd:
Ga het even proberen, deze lijk potentie te hebben, (dom dat ik dat niet eens effe op google vind trouwens)

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-06 10:40
Ik heb het voor de grap ook even geprobeerd(Met een link, dus niet met een batch bestand) maar bij mij zegt ie dan Uitvoeren of opslaan(jeweetwel, zo standaard venster) als je dan uitvoeren klikt opent hij gewoon outlook. of mag dit niet ofzo?
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:14:
Dit al eens geprobeerd:
Ook getest maar dat werkt niet bij mij.

Wat ook een idee kan zijn is om een beveiligde pagina met veiligheid certificaten enzo te maken, om te kijken of het dan wel wordt geaksepteerd.

[ Voor 13% gewijzigd door martijn00 op 12-12-2007 16:44 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Welke versie IE gebruik je? Hoe staat je security ingesteld en wat is de exacte html van de link waarmee je e.e.a. opent?

Iig moet je het bij IE zoeken, en niet bij outlook -->CSA

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Lustucru schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:57:
Welke versie IE gebruik je? Hoe staat je security ingesteld en wat is de exacte html van de link waarmee je e.e.a. opent?

Iig moet je het bij IE zoeken, en niet bij outlook -->CSA
IE 6
En gewoon standaart settings, zins we alles naar buiten op firewall regelen.
De link is gewoon standaart HTML...
Maar de Webpage beheerder heeft niet de knoppen weg gemikt :/
Dus morge als hij er is zal ik hem even aan zijn broek trekken, en alle opties testen en verdere info posten.
martijn00 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:42:
Ik heb het voor de grap ook even geprobeerd(Met een link, dus niet met een batch bestand) maar bij mij zegt ie dan Uitvoeren of opslaan(jeweetwel, zo standaard venster) als je dan uitvoeren klikt opent hij gewoon outlook. of mag dit niet ofzo?
Dit is niet echt netjes, komt niet echt profi over he als iedereen elke dag uitvoeren moet drukken.
martijn00 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:42:
Ook getest maar dat werkt niet bij mij.

Wat ook een idee kan zijn is om een beveiligde pagina met veiligheid certificaten enzo te maken, om te kijken of het dan wel wordt geaksepteerd.
Denk als je dit uitlaat voerenin nieuw window dat het wel moet werken. Zins als je outlook:inbox in address balk invoer outlook ook gewoon werkt, Maar morge komt er uitsluitsel.

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar even de tijd genomen om effe over te werken om nog effe snel te testen,
En 1 link gemaakt die opend in new window naar outlook:inbox en 1 naar outlook:calendar
En werkt als een trein, nu nog effe in de juiste knop gooien. Maar dat gaat wel werken.

Kort om dus, probleem opgelost :) Topic mag dicht, en iedereen bedankt voor het mee denken :)

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Mocht het niet werken, kan je altijd een lege mailto: link proberen. Deze opent je standaard e-mail software. Dit is meestal Outlook (en anders kan je het altijd zo instellen), dus dus kan ook een oplossing zijn.

code:
1
<a href="mailto:">

edit:
Niet meer tijdens het tikken wat te drinken gaan halen... Spuit 11 enzo...

[ Voor 15% gewijzigd door Duroth op 12-12-2007 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Duroth schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:52:
Mocht het niet werken, kan je altijd een lege mailto: link proberen. Deze opent je standaard e-mail software. Dit is meestal Outlook (en anders kan je het altijd zo instellen), dus dus kan ook een oplossing zijn.

code:
1
<a href="mailto:">

edit:
Niet meer tijdens het tikken wat te drinken gaan halen... Spuit 11 enzo...
Bedank voor het idee, maar heb het vandaag allemaal in de juiste knoppen gezet en het werkt als een trein. *O*
Verder als je Mailto: doet opend hij een black leeg mailtje en dat komt niet heel erg profi over he :P
Pagina: 1