Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[RSS] Niet ingelogd

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 16:26
Ik probeer de RSS feed van mij bookmarks in Outlook 2007 te droppen om vervolgens op de hoogte gehouden te worden als er iets in één van mijn bookmarks verandert. Als ik de feed-url erin kopieer, dan krijg ik een foutmelding welke te maken heeft met het inloggen:
Unsupported action: login
The action you've tried to retrieve as a RSS feed, is not supported currently.

Artikel weergeven...
Wat doe ik verkeerd?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Geef je wel het TNet id mee die o.a. onderin elke pagina staat genoemd? Anders kun je niet de HK/SG/SDT e.d. volgen :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik heb het even geprobeerd in Thunderbird. Link van het RSS knopje hieronder gebruikt, en krijg ook de melding van de TS te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door MueR op 12-12-2007 15:06 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• smeerbartje
Heb het zojuist ook in Google Reader geprobeerd, maar ik blijft dezelfde fout krijgen over het feit dat ik niet ingelogd ben. Ook geef ik mijn TweakersID wel mee.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
En je zorgt ervoor dat je id nog geldig is (i.e. dat je niet uitlogd met die sessie)?

• smeerbartje
Ik heb zojuist even ALLE sessies uitgelogd en een nieuwe sessie aangemaakt welke een jaar geldig is. Vervolgens naar mijn bookmarks gegaan en op het RSS icoon geklikt. DIT verschijnt vervolgens. Als ik de url van de feed rechtstreeks in Outlook zet, dan krijg ik dezelfde fout over het inloggen.

Het rare is wel dat de goede lijst van bookmarks eronder staat, maar dat het geheel niet werkt i.v.m. een inlogprobleem.

UPDATE
Na het weergeven van de (foute) feed wordt ik automatisch uitgelogd!

[ Voor 22% gewijzigd door smeerbartje op 12-12-2007 15:22 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

't Zal even aan mij liggen, maar je printscreen is toch gewoon goed? Je krijgt een RSS van je bookmarks?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• smeerbartje
BtM909 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:34:
't Zal even aan mij liggen, maar je printscreen is toch gewoon goed? Je krijgt een RSS van je bookmarks?
Daar lijkt het in eerste instantie inderdaad op, maar kies ik vervolgens een RSS reader (Outlook of Google Reader) dan gaat het verkeerd en beginnen ze allemaal te klagen over inlogproblemen. Zie het voorbeeld van Outlook door HIER te klikken. Ook als ik de RSS link direct in Outlook gooi (dus toegoegen nieuwe RSS feed -> de bookmark RSS), dan krijg ik hetzelfde.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Als je RSS reader onderhuids gewoon gebruik maakt van een browser engine dan kan het zijn dat deze naast de TnetID in de URL ook gewoon een bestaande cookie met een TnetID meestuurd. Aangezien cookies voorgaan op TnetID's in de URL, en als het betreffende cookie niet van een ingelogde sessie is, dan krijg je dit soort taferelen...

Persoonlijk zie ik overigens wel wat in een oplossing die voor dit soort read-only toepassingen gebruikt maakt van een ander soort identifier die wel gekoppelt is aan een sessie, maar enkel via GET gebruikt kan worden en ook enkel voor RSS/XML retrieval. Dat voorkomt mishaps wanneer er meerdere sessie-id's worden gestuurd en voorkomt exposure van de echte sessie-id's :)

[ Voor 36% gewijzigd door crisp op 12-12-2007 22:39 ]

Intentionally left blank

• smeerbartje
crisp schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:35:
Als je RSS reader onderhuids gewoon gebruik maakt van een browser engine dan kan het zijn dat deze naast de TnetID in de URL ook gewoon een bestaande cookie met een TnetID meestuurd. Aangezien cookies voorgaan op TnetID's in de URL, en als het betreffende cookie niet van een ingelogde sessie is, dan krijg je dit soort taferelen...

Persoonlijk zie ik overigens wel wat in een oplossing die voor dit soort read-only toepassingen gebruikt maakt van een ander soort identifier die wel gekoppelt is aan een sessie, maar enkel via GET gebruikt kan worden en ook enkel voor RSS/XML retrieval. Dat voorkomt mishaps wanneer er meerdere sessie-id's worden gestuurd en voorkomt exposure van de echte sessie-id's :)
Welke reader gebruiken jullie dan voor de tweakers feeds? Dan probeer ik die. Ik denk namelijk niet dat het ligt aan m'n reader, aangezien ik Outlook en Google Reader heb geprobeerd. Vooral die laatste maakt volgens mij geen gebruik van en browser engine ;).

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 11:03

silverstorm

tearing me apart

Probeer het met RssReader eens. Daarmee lukt het mij ook wel. Volgens mij was er een bug in google reader waardoor hij wel eens vaker over zijn nek ging met sommige feeds.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

smeerbartje schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:40:
[...]

Welke reader gebruiken jullie dan voor de tweakers feeds? Dan probeer ik die. Ik denk namelijk niet dat het ligt aan m'n reader, aangezien ik Outlook en Google Reader heb geprobeerd. Vooral die laatste maakt volgens mij geen gebruik van en browser engine ;).
Ik heb geen idee hoe Google reader uiteindelijk de feeds ophaalt, misschien stript deze juist wel query-vars om feeds te kunnen 'hergebruiken' voor andere gebruikers...

Ik gebruik zelf geen RSS reader, dus ik kan je eigenlijk ook niet echt iets aanraden.

In ieder geval ben ik wel aan het nadenken over een betere manier om dit soort personalized feeds op een veilige manier (en zonder exposure van je sessie-id) te kunnen ophalen, dus stay tuned :)

Intentionally left blank

• smeerbartje
MueR schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:06:
Ik heb het even geprobeerd in Thunderbird. Link van het RSS knopje hieronder gebruikt, en krijg ook de melding van de TS te zien.
Toch vreemd dat ook MueR dit heeft? Waar ligt dit aan? Is er uberhaupt iemand waarbij het wel werkt? En zo ja, welke RSS client gebruikt die persoon dan?

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
smeerbartje schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:54:
Is er uberhaupt iemand waarbij het wel werkt?
Bij mij werkt de link en thunderbird allebei prima. Heb je niet nog een oude RSS link ergens (met een oud ID) waardoor je uitgelogd wordt?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• smeerbartje
AlainS schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:07:
[...]

Bij mij werkt de link en thunderbird allebei prima. Heb je niet nog een oude RSS link ergens (met een oud ID) waardoor je uitgelogd wordt?
Wat kan ik precies doen om in/uit-log problemen te voorkomen?

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
smeerbartje schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:03:
[...]

Wat kan ik precies doen om in/uit-log problemen te voorkomen?
Ik kan jouw probleem alleen reproduceren door geen TnetID mee te geven aan bijvoorbeeld mijn bookmarks. Het lijkt me dus dat je RSS reader op een of andere manier je TnetID stript (zoals crisp al uitgelegd heeft). Of je dat ergens in kan stellen weet ik niet, ik gebruik heel sporadisch thunderbird en verder gebruik ik geen RSS readers.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

vwb Google Reader: als je een URL met TnetID gebruikt waarvan de sessie IP-locked is dan is dat ook een verklaring voor het uitloggen ;)

Intentionally left blank

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 11:03

silverstorm

tearing me apart

crisp schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:30:
vwb Google Reader: als je een URL met TnetID gebruikt waarvan de sessie IP-locked is dan is dat ook een verklaring voor het uitloggen ;)
crisp, dan heb ik een bugje voor je. De sessie verdwijnt wel op GoT maar niet op de fp. Kijk maar sessie met ce0 en de rest.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

silverstorm schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:13:
[...]

crisp, dan heb ik een bugje voor je. De sessie verdwijnt wel op GoT maar niet op de fp. Kijk maar sessie met ce0 en de rest.
Dat klopt en dat weet ik ook. React heeft daar ook geen trigger voor, dus dat is (was) ook onmogelijk voor ons om op te vangen.

Nu kunnen we daar echter wel wat mee doen, maar op dit moment zit ik er meer aan te denken om het gebruik van sessie-id's in GET-requests helemaal uit te bannen en puur gebruik te gaan maken van afgeleide tokens voor RSS en XML-feeds waarmee je dit probeem ook ondervangt :)

Intentionally left blank

• smeerbartje
Ik hoop dat dat lukt, want dit werkt zo niet echt zoals het hoort volgens mij; het lukt me nog steeds niet, ook niet met Thunderbird (portable) als RSS client.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Per 1.9.5 krijgen de feed-links een speciaal feedId dat gekoppeld is aan een sessie maar voor RSS/XML views voorrang krijgt boven eventuele sessieId's. Als het goed is zal dat eens en voor altijd dit soort problemen oplossen :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.