Inkomende SMTP via Casema

Pagina: 1
Acties:
  • 2.634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik draai mijn eigen server, met o.a. een mail server. Uitgaande post wordt gerelayed via smtp.casema.nl en werkt perfect. Inkomend gaat op dit moment via rollernet.us op poort 2525, omdat poort 25 geblokkeerd wordt door casema.

Nu heeft rollernet zijn use policies veranderd, en mogen er max 50 mailtjes per dag binnen komen, of 1 mb aan data. Hier heb ik niet genoeg aan, dus moet op zoek naar een andere oplossing.

Nu ben ik benieuwd of er niet een mogelijkheid is om in het MX record de relay server van casema in te voeren, en dat die vervolgens de mail doorstuurd naar mij. Ik weet alleen niet hoe dat moet, en op het forum wordt ik er ook niet duidelijker uit.

Mijn situatie is dus alsvolgt --> Mail naar gebruiker@site.nl -> RELAY server Casema (poort 25) -> Mail.site.nl (poort 25).

Is dit mogelijk, en zo ja, wat is dan het adres van de mailserver waar het MX record naar moet laten verwijzen. Als ik vervolgens site.nl als mail destination opgeef, komt het dan correct aan?

Die 1mb limiet is echt niet om mee te werken :(

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:22
Popconnector?

• burlapp
Ehm, ik draai linux. Ik ken dat programma niet, heb ff gegoogled, maar voor zover ik het zie is dat een exchange 2003 programma. Wat ik wil is dus dat ik het door laat sturen naar een relay host van casema. Bijv. mail.casema.nl. Mijn vraag is alleen of dat mogelijk is.

Ik wil daarmee bereiken dat de server van casema die mail alsnog probeert te versturen. Om dat hij dan in het casema domein zit (waar ik ook in zit) dat hij dan wel verstuurd wordt. Ik weet alleen niet of dat wel zo werkt.. Testen is nog nooit gelukt, omdat ik niet weet wat het adres is van de relay server van casema :? Google biedt daarin ook geen uitkomst.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51
Dit is volgens mi jalleen mogelijk als casema dit als service aanbiedt. Zo had ik het vroeger bij Planet wel geregeld, die hadden een special mailrelay server. Vraag eens bij casema of ze dit ook hebben zou ik zeggen.

Roomba E5 te koop

• burlapp
Ik heb een request ingediend. Nu afwachten... Op het moment dat zo'n service niet voor mij beschikbaar is, heb ik dan pech, of zijn er nog andere mogelijkheden om de mail in mijn server te krijgen?

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:22
burlapp schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:28:
Ehm, ik draai linux. Ik ken dat programma niet, heb ff gegoogled, maar voor zover ik het zie is dat een exchange 2003 programma. Wat ik wil is dus dat ik het door laat sturen naar een relay host van casema. Bijv. mail.casema.nl. Mijn vraag is alleen of dat mogelijk is.

Ik wil daarmee bereiken dat de server van casema die mail alsnog probeert te versturen. Om dat hij dan in het casema domein zit (waar ik ook in zit) dat hij dan wel verstuurd wordt. Ik weet alleen niet of dat wel zo werkt.. Testen is nog nooit gelukt, omdat ik niet weet wat het adres is van de relay server van casema :? Google biedt daarin ook geen uitkomst.
In linux kan je een pop mailbox leegmaken met fetchmail. Dit doe ik zelf ook. SMTP relay naar mail.home.nl en gewoon mijn pop mailboxen leegtrekken met fetchmail. (als crontab)

• burlapp
Dus als mailserver geef je dan mail.casema.nl op, maar voor je mail destination moet je neem ik aan niet je standaard domein geven, want hoe weet de mailserver dan naar welke mailbox het moet. Wat geef je dan aan in je mail destination? je_account@casema.nl??

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Casema stuurt het vast niet door, dus heb je een externe relay nodig. Dat is precies hetzelfde als rollernet.us doet. Dus als je niet tevreden bent met rollernet.us moet je een ander zoeken die wel dat doet waar je blij mee bent.

Als je zoekt naar "alternate relay SMTP" (dit is de term die rollernet.us gebruikt om die service te benoemen), vind je zo allerlei alternatieven.

• burlapp
Ik heb gegoogled, maar krijg alleen softwarepaketten die dat voor je kunnen doen. Maar het probleem is dat de server die dat moet gaan draaien al op het casema domein zit, en dus geen poort 25 kan uitlezen :(.

Verder zag ik wel dat het inkomende mailadres voor casema mx-fe.casema.nl is. Moet ik dan daar naar forwarden? Ik heb een mail account bij casmema, dus als zij alles in die box kunnen droppen, kan ik die vervolgens weer leegtrekken. Mijn vraag is alleen hoe weten ze dat mails van domein.nl naar mailbox gebruiker@casema.nl moet gaan? of wat ik in het mx record moet invoegen om er voor te zorgen dat dat gebeurt.

Verwijderd

burlapp schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:58:
Dus als mailserver geef je dan mail.casema.nl op, maar voor je mail destination moet je neem ik aan niet je standaard domein geven, want hoe weet de mailserver dan naar welke mailbox het moet. Wat geef je dan aan in je mail destination? je_account@casema.nl??
je moet een popbox regelen voor jezelf buiten je eigen PC. daar maak je een catchall op aan voor je domein (*@jouwdomeintje.nl) en die popbox haal je leeg.
Ikkan me bijna niet indenken dat Fetchmail de headers stuk maakt dus alles wat niet aan je geBCCt is moet gewoon door je mailserver nog bij de juiste gebruiker te droppen zijn.
Maar je moet wel ergens een popbox regelen...

• burlapp
ok, ik begrijp idd dat je een catch-all aan moet maken.
Maar kan ik niet *@mijndomeintje.nl via het veranderen van het MX record naar een POP box van casema laten sturen met het adres gebruiker@casema.nl?

Dan heb ik een catch all voor mijndomeintje.nl. Die dumpt alles in mijn casema pop account. Die trek ik weer leeg, en vervolgens verdeel ik alles weer onder...

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je wil dat Casema e-mail voor jouwdomein.nl doorstuurt naar jou zal je dat met ze moeten afspreken. Zolang Casema dat niet doet moet je zo'n relay gebruiken of Knets voorstel (ik verwacht eigenlijk dat een relay goedkoper is dan een heuze pop-box, en zo'n pop-box is nog ingewikkelder ook).

Casema gaat geen e-mail ontvangen voor gebruikers van jouwdomein.nl. In de MX kan je niet dat ook niet instellen.

Je hebt gelijk dat mijn voorgestelde zoektermen een hoop rommel teruggeven. Ik zou dus iets anders gebruiken om te zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Sendy op 12-12-2007 15:32 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat nou als je voor 10€ per jaar een abbo neemt bij een provider ? De meeste bieden batched smtp aan.
Andere optie is om iemand te vinden die voor jou inkomend smtp wil draaien.

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 12-12-2007 15:35 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• burlapp
Ja, kreeg net een reactie van Casema dat ze het niet ondersteunen. Ik denk dat de makkelijkste weg een catch all domein pop accountje is voor een tientje, en die vervolgens leeg halen...

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 20:40
Ik heb dit ook gehad, ik heb dit opgelost door bij mijn DNS provider het mxrecord te plaatsen en die stuurt de mail door op poort 26 naar mijn mailserver, werkt prima

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

Ik gebruik sinds ik casema heb https://www.dyndns.com/
Werkt volgens hetzelfde principe als rollernet.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Al aan casema gevraagd of ze inkomend poort 25 gewoon toe willen staan op jouw IP?

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 12-12-2007 15:50 ]

Alles kan stuk.

• burlapp
brandon schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:46:
Ik heb dit ook gehad, ik heb dit opgelost door bij mijn DNS provider het mxrecord te plaatsen en die stuurt de mail door op poort 26 naar mijn mailserver, werkt prima
Wat zet je dan in het mx-record? Ik regel mijn DNS server settings zelf bij zoneedit. Hier kan ik alleen een ander domein inzetten. bijv. mail.domein.nl. Hier kan ik echter geen poort aan hangen. Ik kan mail.domein.nl wel koppelen aan een http adres met een poort erachter, maar dat werkt dan niet goed. Ik kan wel een IP adres opgeven vervolgens, maar mijn Ip adres is weer dynamisch :(
Ik gebruik sinds ik casema heb https://www.dyndns.com/
Werkt volgens hetzelfde principe als rollernet.
Maar dit is weer geen gratis service toch? Of zit er bij de gratis versie wel portforwarding? Ik zag net nl. dat je daar $46 per jaar voor betaald.

• burlapp
remco_k schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:49:
Al aan casema gevraagd of ze inkomend poort 25 gewoon toe willen staan op jouw IP?
Dit willen ze dus niet doen. Eerst geven ze in een respons toe dat ze poort 25 blokkeren. Vervolgens als ik vraag of ze hem kunnen deblokkeren, beweren ze glashard dat ze poort 25 niet blokkeren. In een reactie dus maar verteld dat ik graag serieus genomen wil worden, dus of ze mijn request door kunnen sturen naar een bepaald persoon, maar die zegt dat ze het niet mogen bij de gewone burger abbo's. :(. Enige optie is om een zakelijk abbo te nemen, of over te stappen naar een andere provider. Ik heb wel geprobeerd een relay server in te stellen, maar smtp.casema.nl slikt het niet. Weet iemand het adres van een relay server die wel voor de buitenwereld toegankelijk is?

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

burlapp schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:43:

Maar dit is weer geen gratis service toch? Of zit er bij de gratis versie wel portforwarding? Ik zag net nl. dat je daar $46 per jaar voor betaald.
Ik had niet uit je openingspost opgemaakt, dat je op zoek was naar een gratis oplossing.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

Dus eigenlijk is de simpelste oplossing je provider veranderen...... Ik had zelf dit probleem ook met casema. Je hebt weinig opties en uitzonderingen maken ze niet. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om het maar te laten hosten met een virual hosting pakket.

• burlapp
hmm, en zo'n mail-relay host? Planet, multicabel, chello etc. hebben dat allemaal wel, om het poort 25 probleem op te vangen. Heeft casema dat niet?

Daarnaast, zijn er uberhaupt nog providers in NL (naast de zakelijke abbo's) die poort 25 niet blokkeren?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 18:26
burlapp schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:44:
Daarnaast, zijn er uberhaupt nog providers in NL (naast de zakelijke abbo's) die poort 25 niet blokkeren?
Ja - is dacht ik zelfs een speciaal topic voor. Zo uit m'n hoofd een paar: XS4ALL, TweakDSL en Solcon.

• burlapp
Hmm, dan in de toekomst maar een van deze providers kiezen. Zit er al ernstig over de denken om weg te stappen bij casema. De kosten zijn toch best hoog.

Is het mogelijk om in het MX-record iets neer te zetten, zodat het in een Gmail account wordt afgeleverd? of is dit niet mogelijk? Een gmail account heeft natuurlijk wel een andere opbouw. Gebruiker@gmail.com ipv. *@gebruiker.nl

Google bied tegenwoordig ook domain services aan, dat lijkt voor mij de ideale oplossing. Gewoon mail forwarden, en komt in een mooie gmail box terrecht :). Vervolgens kan ik die weer via pop leegtrekken volgens mij. Niet de snelste weg, maar het is in ieder geval een goede oplossing lijkt me zo.

[ Voor 57% gewijzigd door burlapp op 13-12-2007 10:30 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

vanaalten schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:24:
Ja - is dacht ik zelfs een speciaal topic voor. Zo uit m'n hoofd een paar: XS4ALL, TweakDSL en Solcon.
chello, tiscali, versatel, xb..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 08:43
Ik betaal gewoon $34,95 per jaar aan Rollernet en gebruik ook hun servers als uitgaand. Niets met Casema te maken wat dat betreft. Voor dat geld kun je ook nog SPAM en Antivirus filters gebruiken.

G.

• xer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01-2022

xer

Ik gebruik editdns.net. Werkt prima en het belangrijkst, het is gratis.
Heb zonedit gebruikt, maar zij gebruikte een spamfilter die mij veel te veel false positives gaf.

Hun schakelbord is vrij eenvoudig, als je de basis van dns weet.
Pagina: 1