Als dit echt waar zou zijn..... vooral hogere upload zie ik wel zitten.

Limiet maakt niet zo veel uit, er bestaat al jaren een truc waardoor je zoveel kunt downloaden als je wilt.

Ik download er nu ongeveer 100 GB per maand maar er zijn maanden geweest waar ik er tot 500 GB door heen vlamde. Telenet heeft een hele stabiele snelheid. Ik heb een 20 Mbit lijn en in de praktijk is dit 16 Mbit. Maar die 16 wordt wel altijd gehaald ook op de drukke momenten. Het word tijd voor eens een modem te plaatsen met sigma firmware en dan kijken wat de up en download snelheid zal zijn. Vermits die meter bij die knop van 256 tot 4 gaat zal het wel een verhoging van de upload zijn. 4Mbit upload dat is 8 keer zo snel als het nu is. Als dat zo is ..... dat zou echt super zijn.

Ook voor gaming is een snellere upload veel beter. Nu is het 512 kbits in de praktijk zo'n 50 kbytes per seconde. Eigenlijk toch wel achterhaalt de dag van vandaag. Maar goed, er zal in ieder geval iets gebeuren. We zullen zien !
Telenet was vroeger mijn favoriete provider, ik was er echt fan van.

Maar door hun starre houding tov de datalimieten ben ik ze een beetje beu geworden. Mochten ze nu echt gaan stunten dan sluit ik ze snel weer in mijn hart
EDIT: Er is een intern bericht boven gekomen. Iemand op het tik forum (Pandora User Base) poste het volgende.
Even logisch nadenken... Laat ons er vanuit gaan dat het interne Telenet bericht, dat op 9lives werd gepost, correct is.
In dat bericht staat duidelijk dat de twee grootste abonnementen in Leuven en Brussel het eerst aan de beurt komen. Dit is dus ex-UPC gebied, met een grotere capaciteit op de kabel. Wellicht zullen deze abonnementen dus wat opgeschroefd worden in datavolume en uploadsnelheid, maar niet spectaculair veel. Wellicht tot op UPC niveau. De meest opzienbare snelheidsverhoging komt er bij comfort (van 1 naar 4 Mbps download), vandaar dat deze ook centraal staat in de campagne (het metertje op de site). Deze kan meteen overal in Vlaanderen omhoog omdat hiervoor geen capaciteitsproblemen zijn. Aangezien mach3 pas volgend jaar klaar is in heel Vlaanderen, komt eerst Leuven en Brussel aan de beurt voor de zware abo's, en dan pas de rest (staat ook zo in het bericht).
Dat de upload naar 4 Mbit/s zou gaan, kan volgens mij nooit kloppen. Dat zou sneller zijn dan ADSL2+ Cityconnect van Dommel.
Maar goed, ik weet het zelf ook niet hoor, maar het feit dat Tik ons altijd met beide benen op de grond zet wil toch ook wel iets zeggen...
90% kans dat dit het is. De download snelheid van het traagst abonnement gaat dus omhoog en dus niet de download snelheid. Valt dus vies tegen. Nu ja binnenkort heb ik toch een eigen modem met eigen firmware waarin de tftp config filles zelf aan te passen zijn. In theorie is er dan geen cap meer mogelijk op de down of upload snelheid.
[
Voor 39% gewijzigd door
Kain_niaK op 12-12-2007 15:05
]