Telenet Belgie snelheidsverhogingen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.705 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
" Telenet zal donderdagnacht de datalimieten van de meeste breedbandabonnementen afschaffen. Klanten met een ExpressNet- of TurboNet-abonnement zullen in het vervolg dus onbeperkt kunnen internetten zonder dat na een bepaald dataverbruik moet worden bijbetaald.
De gebruikers van de goedkoopste abonnementen zullen overdag aan een datalimiet vastzitten, maar kunnen 's nachts (van 24u tot 10u) ongelimiteerd downloaden.

Tegelijkertijd met het afschaffen van de datalimieten zal Telenet de uploadsnelheden van de duurste breedbandabonnementen verhogen. De uploadsnelheid van het TurboNet-abonnement gaat van 512 kbps naar 4 Mbps en de uploadsnelheid van het ExpressNet-abonnement gaat van 256 kbps naar 1 Mbps. "

Telenet _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
bron?

hier dus:
http://www.standaard.be/A...artikelId=DMF12122007_029

[ Voor 89% gewijzigd door 0X55AA op 12-12-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
standaard.be

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
En wat kost nou zo'n 4mbit turbo pakketje daar in belgië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Er bestaat twijfel of het bericht waar is of niet. Userbase.be linkje.

Het zou wel mooi zijn want dan moet Belgacom ook mee, maar denk dat het onmogelijk is dat ze ooit tot de beslissing komen dat we in 2007 leven en limieten van 2001 zijn.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
http://www.telenetdruktop...k&ban=header&bron=telenet

Waarschijnlijk heeft dit er iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:21

rapture

Zelfs daar netwerken?

€ 61,32/maand voor 20 Mbps down en ?4? Mbps up. Deze weekend kan ik de lijn eens testen, foto's uploaden zou over 4 Mbps heel wat sneller gaan.

In het grijs, grijs verleden toen de 56k modems de norm was, toen was Telenet in Antwerpen 10 Mbps up/down en een papieren limiet van 300MB die niet hanteerbaar was (je krijg mails, maar na tientallen worden ze moe en zijn te lam om nog mails te sturen). Toen was België ongeveer de backbone van Napster wegens zulke aansluitingen, pure lanspeed. Daarna kwamen de limieten om massaal veel klanten op het netwerk samen te smijten en upload wordt begrenst om te voorkomen dat klanten elkaars upload verstoren.

Technisch is er niks speciaals aan, maar computernetwerken is een klein stukje techniek en voornamelijk economie/politiek. Er beweegt iets in België, de concurrentie ga moeten volgen. Zo was het ook in Nederland gegaan.

[ Voor 72% gewijzigd door rapture op 12-12-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

DODE MUS

-O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O-

Ik betaal nu iedere maand minstens € 75 (voor 20mbit up/512kbit down + telefonie + digital tv).
Ik moet echter ongeveer iedere maand daar nog eens € 25-35 bovenop betalen voor extra volumeblokken aan €1 per GB!

[ Voor 14% gewijzigd door Neobahamuth op 12-12-2007 21:00 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil_Inside
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:14
Eindelijk, dit zou wel serieus wat beweging hier op de markt brengen. Ik hoop dat Belgacom snel een gepast antwoord hierop brengt (ook afschaffing van limiet uiteraard). Voorlopig hebben we hier in België niet veel verschillende aanbieders die geen datalimieten hebben, en ze zijn dan ook nog zeer kleine spelers op de markt. Maar eindelijk lijkt hier dus verandering in te komen, wat alleen maar toegejuigd kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Fake, het artikel is offline gehaald.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:45
Dit is geweldig nieuws. Ik heb momenteel een UPC extreem abo (20Mb/1Mb, download limiet: FUP).

UPC is overgenomen door telenet waardoor mijn abo automatisch wordt omgezet naar telenet TurboNet (20Mb/512Kb, download limiet 65Gb).

Volgens dit bericht wordt telenet TurboNet 20Mb/4Mb zonder datalimiet.

Als dit bericht waar is ga ik er op vooruit ipv achteruit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Hacku schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:53:
Fake, het artikel is offline gehaald.
Het was ook te mooi om waar te zijn. Ach, zometeen zit ik op Dommel en ik heb aan 75GB (150 indien je s'nachts download) per maand download en onbeperkt up zeker wel genoeg.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeon_vl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 09:00
pff, ik stond bijna door de kamer te springen.... En dat is het nog fake ook 8)7
jammer, het zal voor een andere keer zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Maar er gaat wel iets gebeuren, zie de knop op http://www.telenet.be

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Dennahz schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:58:
[...]

Het was ook te mooi om waar te zijn. Ach, zometeen zit ik op Dommel en ik heb aan 75GB (150 indien je s'nachts download) per maand download en onbeperkt up zeker wel genoeg.
100GB zal je bedoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ah, is het limiet verhoogd? Nog beter dan. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
filmpje is wel erg cool :*)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Laatst online: 15-05 16:37
tis niet fake denk ik. Doch de standaard heeft iets op internet gezet dat slechts gebaseerd is op geruchten. Volgens mij zal telenet de limieten afschaffen voor het grootste abonnement (dus duurste).

Hopelijk hangt daar dan ook geen prijsverhoging aan vast, want betaal nu al extra voor een newsserver (aangezien telenet-retentie amper 3 dagen is...)

Nog 11 uur geduld en dan weten we meer.

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 20:06
Blackminister schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:10:
Nog 11 uur geduld en dan weten we meer.
1 dag en 11uur, zie http://www.telenetdruktopdeknop.be/ voor een counter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
  • Laatst online: 15:45
Bekijk op de site van http://www.telenetdruktopdeknop.be even de velocity meter:

replace:
- 256
- 512

naald

good:
1, 2, 3, 4

Een kleine hint naar een stijgende upload limiet? >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Johan.B op 12-12-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb het ook gelezen op de site van De Standaard. Hieronder het integrale bericht dat snel weer verdween:
Telenet schaft datalimieten af
Telenet zal donderdagnacht de datalimieten van de meeste breedbandabonnementen afschaffen. Klanten met een ExpressNet- of TurboNet-abonnement zullen in het vervolg dus onbeperkt kunnen internetten zonder dat na een bepaald dataverbruik moet worden bijbetaald.
De gebruikers van de goedkoopste abonnementen zullen overdag aan een datalimiet vastzitten, maar kunnen 's nachts (van 24u tot 10u) ongelimiteerd downloaden.

Tegelijkertijd met het afschaffen van de datalimieten zal Telenet de uploadsnelheden van de duurste breedbandabonnementen verhogen. De uploadsnelheid van het TurboNet-abonnement gaat van 512 kbps naar 4 Mbps en de uploadsnelheid van het ExpressNet-abonnement gaat van 256 kbps naar 1 Mbps.

Bron: http://www.standaard.be/A...artikelId=DMF12122007_029 - inmiddels offline.
In ieder geval: ik ben benieuwd. Het zou heel onverwacht zijn, maar 'zomaar' komt zo'n bericht niet op de website van De Standaard terecht.

Ik heb naar Telenet gebeld en daar zeiden ze dat ze officieel van niets op de hoogte waren. Toch is er wat op til: http://www.telenetdruktopdeknop.be.

Edit: oh, het stond al helemaal in het bericht van Roxxor 8)
Edit: pff, op de tijd dat ik edit heeft alweer iemand hetzelfde gezegd, m'n bericht is intussen helemaal overbodig :X

[ Voor 9% gewijzigd door YellowOnline op 12-12-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het artikel van DS is er alweer afgehaald. Op de radio maken ze er ook reclame over. Ik denk dat het eerder met hun HD TV-aanbod te maken heeft dan met hun internet, deze stunt...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:45
Ik hoop dat (als het waar is) Belgacom volgt. Nu zit ik hier nog met 12GB download + upload limiet :(

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Belgacom ook ? of Photoshop.... afwachten, het lijkt mij nog steeds sterk.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Datalimieten zijn ook zo 1999 :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop echt wel dat het de datalimieten zijn.
Mijn turbonet gaat al snel genoeg. Verhoging van de snelheid zou mij alleen maar sneller bij
mijn limiet brengen. En dan vind ik een heuse campagne er ook wel over. Ze hebben daar niets bij te winnen, iedereen weet al dat telenet sneller is dan belgacom adsl.

De meter die op 1 staat en tot 4 kan doet mij echter wel het ergste vermoeden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil_Inside
  • Laatst online: 10:14
Dennahz schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:19:
Photoshop, want dit staat nergens op de site vermeld, overal worden nog limieten gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:25:
ik hoop echt wel dat het de datalimieten zijn.
Mijn turbonet gaat al snel genoeg. Verhoging van de snelheid zou mij alleen maar sneller bij
mijn limiet brengen. En dan vind ik een heuse campagne er ook wel over. Ze hebben daar niets bij te winnen, iedereen weet al dat telenet sneller is dan belgacom adsl.

De meter die op 1 staat en tot 4 kan doet mij echter wel het ergste vermoeden ...
Nee, een downloadsnelheidsverhoging zal het niet over gaan. De upload gaat zeker omhoog, maar ook dat is te triviaal om een marketingcampgne rond te beginnen. Maar wat die snelheid betreft: verwacht je aan een upgrade naar 100Mbps in 2008 op het Telenet-netwerk.
Photoshop :-) Check http://www.belgacom.be/pr...ilPage=hbs_adsl_res_price.
Als Telenet dit echt doet, dan heeft Belgacom niet veel keuze behalve te volgen natuurlijk.

[ Voor 45% gewijzigd door YellowOnline op 12-12-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Op deze blog staan ook wat speculaties, en een foto van een persbericht dat Telenet in De Tijd zou hebben laten publiceren. Ongetwijfeld erg intrigerend. En als je doorklikt naar De Tijd is het bericht ook daar van de site gesloopt :P.

* Borromini gaat er zich niet te druk om maken

[ Voor 24% gewijzigd door Borromini op 12-12-2007 13:32 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 20:06
Lijkt me sterk... In verband met het Telenet bericht dat reeds van alle sites verdwenen is: Tik (telenet klantenvereniging) heeft duiding aan telenet gevraagd, en die hebben negatief geantwoord. "gewoon een journalist die slimmer wou zijn dan de rest."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal het wel zien op donderdag, ik zet alvast een flesje koud en hoop op de goede afloop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11-2023

Choxo

n\o/ne

pssst... Niet te lang kijken op die telenetdrukopdeknop site, of je limiet is er weer op voor deze maand :)

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Als dit echt waar zou zijn..... vooral hogere upload zie ik wel zitten. :) Limiet maakt niet zo veel uit, er bestaat al jaren een truc waardoor je zoveel kunt downloaden als je wilt. (8> Ik download er nu ongeveer 100 GB per maand maar er zijn maanden geweest waar ik er tot 500 GB door heen vlamde. Telenet heeft een hele stabiele snelheid. Ik heb een 20 Mbit lijn en in de praktijk is dit 16 Mbit. Maar die 16 wordt wel altijd gehaald ook op de drukke momenten. Het word tijd voor eens een modem te plaatsen met sigma firmware en dan kijken wat de up en download snelheid zal zijn. Vermits die meter bij die knop van 256 tot 4 gaat zal het wel een verhoging van de upload zijn. 4Mbit upload dat is 8 keer zo snel als het nu is. Als dat zo is ..... dat zou echt super zijn. d:)b Ook voor gaming is een snellere upload veel beter. Nu is het 512 kbits in de praktijk zo'n 50 kbytes per seconde. Eigenlijk toch wel achterhaalt de dag van vandaag. Maar goed, er zal in ieder geval iets gebeuren. We zullen zien ! :9~
Telenet was vroeger mijn favoriete provider, ik was er echt fan van. O-) Maar door hun starre houding tov de datalimieten ben ik ze een beetje beu geworden. Mochten ze nu echt gaan stunten dan sluit ik ze snel weer in mijn hart :Y)

EDIT: Er is een intern bericht boven gekomen. Iemand op het tik forum (Pandora User Base) poste het volgende.
Even logisch nadenken... Laat ons er vanuit gaan dat het interne Telenet bericht, dat op 9lives werd gepost, correct is.

In dat bericht staat duidelijk dat de twee grootste abonnementen in Leuven en Brussel het eerst aan de beurt komen. Dit is dus ex-UPC gebied, met een grotere capaciteit op de kabel. Wellicht zullen deze abonnementen dus wat opgeschroefd worden in datavolume en uploadsnelheid, maar niet spectaculair veel. Wellicht tot op UPC niveau. De meest opzienbare snelheidsverhoging komt er bij comfort (van 1 naar 4 Mbps download), vandaar dat deze ook centraal staat in de campagne (het metertje op de site). Deze kan meteen overal in Vlaanderen omhoog omdat hiervoor geen capaciteitsproblemen zijn. Aangezien mach3 pas volgend jaar klaar is in heel Vlaanderen, komt eerst Leuven en Brussel aan de beurt voor de zware abo's, en dan pas de rest (staat ook zo in het bericht).

Dat de upload naar 4 Mbit/s zou gaan, kan volgens mij nooit kloppen. Dat zou sneller zijn dan ADSL2+ Cityconnect van Dommel.

Maar goed, ik weet het zelf ook niet hoor, maar het feit dat Tik ons altijd met beide benen op de grond zet wil toch ook wel iets zeggen...
90% kans dat dit het is. De download snelheid van het traagst abonnement gaat dus omhoog en dus niet de download snelheid. Valt dus vies tegen. Nu ja binnenkort heb ik toch een eigen modem met eigen firmware waarin de tftp config filles zelf aan te passen zijn. In theorie is er dan geen cap meer mogelijk op de down of upload snelheid.

[ Voor 39% gewijzigd door Kain_niaK op 12-12-2007 15:05 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik download er nu ongeveer 100 GB per maand maar er zijn maanden geweest waar ik er tot 500 GB door heen vlamde.
Vertel :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Kain_niaK schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:56:
Vermits die meter bij die knop van 256 tot 4 gaat zal het wel een verhoging van de upload zijn. 4Mbit upload dat is 8 keer zo snel als het nu is. Als dat zo is ..... dat zou echt super zijn.
Je ziet wel over het hoofd dat dat metertje NU AL rond de 1 hangt waarmee ze dus m.i. toch wel duidelijk lijken aan te geven dat een bepaalde parameter nu rond de 1 hangt. Dan zie ik eigenlijk alleen de downloadspeed van ComfortNet die 1Mbps. Ik verwacht dat donderdagnacht dan ineens die wijzer naar rechts gaat uitslaan, of maw dat ze dan 4Mbps gaan krijgen.
Ik vind het in elk geval veel geblaat voor potentieel weinig wol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

http://www.tik.be/forum/v...p?t=7403&highlight=limiet

Werkt perfect, ik doe het soms wel 6 keer per maand en er is mij nog nooit iets extra's aangerekend.
De verandering van abonnement duurt gemiddeld 5 minuutjes dus in een kwartier ben je klaar.
Doe het echter nooit in het weekend want dan doet de telemeter het soms niet en als je dan zonder internet valt kun je de klantendienst niet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Twixie schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:08:
[...]

Je ziet wel over het hoofd dat dat metertje NU AL rond de 1 hangt waarmee ze dus m.i. toch wel duidelijk lijken aan te geven dat een bepaalde parameter nu rond de 1 hangt. Dan zie ik eigenlijk alleen de downloadspeed van ComfortNet die 1Mbps. Ik verwacht dat donderdagnacht dan ineens die wijzer naar rechts gaat uitslaan, of maw dat ze dan 4Mbps gaan krijgen.
Ik vind het in elk geval veel geblaat voor potentieel weinig wol.
Ja, ik had mijn bericht al ge-edit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al sedert dit weekend zonder data limiet, of anders gezegd, telenet houdt niet meer bij hoeveel ik verbruik elke dag...

het kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ze vorige week een nieuwe modem zijn komen installeren en iets vergeten hebben in te stellen :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het blijkt dus dat ze de snelheden verhogen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:26:
Ik zit al sedert dit weekend zonder data limiet, of anders gezegd, telenet houdt niet meer bij hoeveel ik verbruik elke dag...

het kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ze vorige week een nieuwe modem zijn komen installeren en iets vergeten hebben in te stellen :*)
Dat heb ik ook meegemaakt toen ik van enkel internet-abbo naar internet+tel+digitv ben overgeschakeld:
Telenet heeft 3 maanden lang niets aangerekend. De telemeter bleef op 0 staan. :9~
(/me Neobahamuth heeft toen een paar leuke downloadmaanden gehad! d:)b O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BELACHELIJK

wordt hier iemand warm van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Wou ik ook net posten. Dit zal het dus wel zijn. Niet veel soeps. Jeu.... 50 kbytes extra upload..... nu ben ik blij se :(
Telenet was ooit cool maar nu zuigen ze ;(

Als het nu naar 4Mbit upload ging dan was ik blij geweest. 1 Mbit is toch niks in vergelijking tot 20 Mbit download (is effectief maar 16 Mbit). Wat een butt actie van telenet. Altijd de spanning hoog opdrijven opdat iedereen die er intresse in heeft (de gewone klant laat dit toch volledig koud) kwijlend het nieuws volgt. En dan teleur stellen. Typische Telenet. Na de vorige actie (2 GB extra volume) hadden we beter moeten weten. Maar je gelooft nu eenmaal makelijk in dingen die je zelf echt wilt.

[ Voor 38% gewijzigd door Kain_niaK op 12-12-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 18:16
Ik snap het eigenlijk niet, en volgens mij heb ik dit al eerder gevraagd:

Waarom heeft Belgie in godsnaam een datalimiet op alle internet abbonementen? Dat is toch absurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
edit

nv :)

[ Voor 89% gewijzigd door XWB op 12-12-2007 16:52 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Omdat er geen concurrentie is en geen wetten die zoiets verplichten. Telenet en Belgacom verdienen grof geld met het verkopen van iets virtueels. Namelijk datablokken. 1 euro per blok. Ongeveer een kwart van de telenet klanten hebben er elke maand gemiddeld zo'n 5 blokken nodig. Bij belgacom is dat iets minder maar daar kun je ze alleen in blokken van 5 euro voor 5 GB kopen. Ik heb bij alletwee de bedrijven gewerkt en ik heb goede contacten. Aan de hand van de calls die wij hier bij belgacom krijgen kan ik je vertellen dat er ongeveer 10 a 15% klanten zijn die niet toe komen met hun maandelijks volume. En dat zijn meestal klanten met een limiet van 12 GB. Van de klanten die een limiet hebben van 1 GB is dat percentage veel en veel hoger maar het exacte aantal weet ik niet.
Ze zouden hier eens een marketing onderzoek naar moeten doen maar Telenet en Belgacom verhinderen dit en liegen over het aantal klanten dat niet toe komen met de limieten.
Met 1 GB per maand kun je alleen toekomen als je heel sporadisch surft en geen filmpjes of flash pagina's opent. En nu is er ook nog ADSL Budget. 20 euro per maand voor 512 kbits down en 128 kbits up en een limiet van ocharme 400 MB. Geloof me de helf van al die klanten hebben extra blokken nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 12-12-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
Kain_niaK schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:52:
Omdat er geen concurrentie is en geen wetten die zoiets verplichten. Telenet en Belgacom verdienen grof geld met het verkopen van iets virtueels. Namelijk datablokken. 1 euro per blok. Ongeveer een kwart van de telenet klanten hebben er elke maand gemiddeld zo'n 5 blokken nodig. Bij belgacom is dat iets minder maar daar kun je ze alleen in blokken van 5 euro voor 5 GB kopen. Ik heb bij alletwee de bedrijven gewerkt en ik heb goede contacten. Aan de hand van de calls die wij hier bij belgacom krijgen kan ik je vertellen dat er ongeveer 10 a 15% klanten zijn die niet toe komen met hun maandelijks vollume. En dat zijn meestal klanten met een limiet van 12 GB. Van de klanten die een limiet hebben van 1 GB is dat percentage veel en veel hoger maar het exacte aantal weet ik niet.
Ze zouden hier eens een marketing onderzoek naar moeten doen maar Telenet en Belgacom verhinderen dit en liegen over het aantal klanten dat niet toe komen met de limieten.
Met 1 GB per maand kun je alleen toekomen als je heel sporadisch surft en geen filmpjes of flash pagina's opent.
Krijg alleen al een paar 100mb aan spammail per maand binnen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:52
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=77407&mxp=101

Verhoging upload snelheid, das alles :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:59
http://www.tik.be/pub/nie...elenet_verhoogt_snelheden
http://telenet.be/548/28779/1/nl/

officiele aankondiging bevestigd door telenet
kortom een DIKKE DOOIE MUS dus... alleen de upload snelheden verhogen voor de interessante abo's en voor de "spaar" abos wordt de downloadsnelheid ook verhoogt (precies of je er iets van merkt of je met 1 of 4mbit gewoon http pagina's bezoekt)

http://telenet.be/548/28779/1/nl/
“Met deze verhoging van snelheid zet Telenet zijn verdubbelaar in en blijven we toch wel speedleader voor internet” zegt Jo van Gorp, Executive Vice President Residential Marketing bij Telenet. “Wij hebben geluisterd naar onze klanten en gehoord dat zowel onze instap-internetproducten als onze top-internetproducten nog sneller moesten zijn.

Wij blijven als bedrijf resoluut kiezen voor snelheid én voor comfortabel surfen en dat zonder de prijzen van onze producten te wijzigen”.
djees dat is toch echt gek voor woorden, ik vraag me of of die mensen in Mechelen daar hun eigen leugens geloven... Wij hebben nu iemand op het werk die vroeger bij telenet werkte (nogal tamelijk hoog daar) en die persoon zei letterlijk: die limieten zijn DE melkkoe van telenet, ze weten goed genoeg dat klanten vragen naar meer limiet maar omwille van het makkelijke geldgewin houden ze die zo laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Fuck het .... één der deze dagen steel ik ergens een EMP en als ze dan die klote limieten niet verhogen rij ik met een busje vrienden naar het hoofdgebouw in mechelen en blaas de boel daar op.
Opeens weet je het ... je wordt DATA-LIMIET-TERRORIST })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ronduit zielig van Telenet dat ze voor een verdubbeling van de uploadsnelheden zo'n campagne gaan voeren. Komkommertijd is een begrip in de journalistiek maar ik wist niet dat dat ook binnen de marketingwereld van toepassing was :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat een kinderachtige website, die drukopdeknop.be. Telenet is een internetprovider, geen entertaining bedrijf :|

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:16

Snippertje

Light up your life

Ziek eigenlijk die limieten... Ik download niet heel veel en game af en toe online en toch zit al gauw op de 50GB p/m. Hoe doen ze dat in godsnaam in belgië :|

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0070/telenut.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0070/telenut2.jpg

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 20:12
vind ik schandalig zo'n hele campagne in elkaar steken voor iets stom als een uploadsnelheids verhoging voor expressnet en turbonet en downloadsnelheidsverhoging voor basicnet/comfortnet. Nog erger is het voor die comfort en basicnet klanten.
Dan zitten ze nog sneller aan hun limiet.

[ Voor 101% gewijzigd door dotslasher op 13-12-2007 02:12 ]

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Als je veel geld hebt kun je natuurlijk ook dikke campagnes voeren voor onbenulligheden.

Op dit moment trek ik meestal de 12gig vol op zo'n 5 a 6 dagen 's nachts downloaden. Nu gaan ze de snelheid nog eens opvoeren dus misschien kunnen ze dan reclame maken met de slogan: "Met Telenet is het mogelijk op 1 dag tijd je telemeter vol te trekken!".

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Verwijderd

idd telenet limieten zijn echt belachelijk 60 euro voor een miezerige 35GB op een maand op een 20Mbit lijntje met vanaf deze nacht 1Mbit upload kwou dat ik ergens anders woonde rond leuven ofzo dan stapte ik zeker over naar dommel geen limiet bijna even goed internet lijn en nog eens goedkoper er bovenop :(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 18:22 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Titel edit :)

• Lulukai
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

Lees ik dit hier goed dat je bij Tele2 voor 40,90 + 10 euro onbeperkt mag downloaden aan 12 Mbit? Dit zou in ons Belgenland een héél interessante aanbieding zijn.

.

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
zeus.hestia schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:38:
Lees ik dit hier goed dat je bij Tele2 voor 40,90 + 10 euro onbeperkt mag downloaden aan 12 Mbit? Dit zou in ons Belgenland een héél interessante aanbieding zijn.
zo te zien lees je dat goed, "maar" 50 euries voor 12 mbit internet -O-

• Lulukai
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

Een Belgisch hand is gauw gevuld..

.

Verwijderd

in nederland was het precies hetzelfde een paar jaar geleden als nu in belgie, overal datalimieten en maar een paar providers waar je ze kon afkopen.
Let op: Hebt u een abonnement met een datalimiet? Als u in een maand boven uw datalimiet uitkomt dan betaalt u € 0,50 per extra 100 MB. Maar nooit meer dan € 12,50 per maand.
dat staat nu nog steeds op de website van tiscali d:)b
over een paar jaar heeft belgie ook geen datalimieten meer en dan hebben ze tevens vdsl, iets dat nederland nog steeds niet heeft aangezien ze bij kpn voor geen moer opschieten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:20:
over een paar jaar heeft belgie ook geen datalimieten meer en dan hebben ze tevens vdsl, iets dat nederland nog steeds niet heeft aangezien ze bij kpn voor geen moer opschieten.
Mja VDSL bestaat hier al meer dan 2 jaar en onze centrale is nog altijd niet aangepast, terwijl die van de volgende gemeente wel al VDSL ready is.

En wat ik al helemaal niet begrijp: Belgacom en Telenet willen tegen de late lente een pakket HDTV lanceren met bijhorende VDSL2-lijnen. Hoe gaan ze dat doen met 30GB limiet (of zelfs minder)??
Dan moeten ze op korte termijn alle abonnementen gaan herzien ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 22:48 ]

• mastercard
  • Laatst online: 18-05 19:46
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:20:
in nederland was het precies hetzelfde een paar jaar geleden als nu in belgie, overal datalimieten en maar een paar providers waar je ze kon afkopen.

[...]

dat staat nu nog steeds op de website van tiscali d:)b
gelukkig zijn we niet afhankelijk van kpn of vdsl en kan je op veel plaatsen in nederland al glasvezel krijgen..

ik hoop in maart volgend jaar over te stappen op glasvezel, dan loopt mn kabel abbo af *O*

Verwijderd

mastercard schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:48:
[...]

gelukkig zijn we niet afhankelijk van kpn of vdsl en kan je op veel plaatsen in nederland al glasvezel krijgen..
hahaha

ha

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyraon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-09 19:45
@ Kain: leuke plaatjes :D. Mag ik ze op mijn website zetten, of zijn ze ook niet van jou?

Tja, toen het foutieve bericht woensdag verscheen leek het ook wel te mooi om waar te zijn allemaal... Telenet vangt immers een boel centen van mensen die maandelijks over hun limiet gaan en die dan verhogen met extra volumeblokken. Langzaamaan denk ik wel dat het steeds moeilijker voor ze wordt om dit verhaal te blijven verkopen, anno 2007 is 12 GB per maand voor een beetje internetter gewoon niet meer genoeg.
Zelfs als ik geen enkele film of CD leech zitten we toch al snel op 8-9 GB per maand verbruik door het kijken naar streaming video en het sharen van eigen foto's/video's via internet. Voor een abonnement dat meer dan 40 euro per maand kost is dat gewoon triest.

Ik ben blij dat ik over 2 maanden in Eindhoven ga wonen, kan ik tenminste een goed betaalbaar abo afsluiten dat me geen bakken met geld kost...

[ Voor 4% gewijzigd door Thyraon op 14-12-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:47:
[...]

Mja VDSL bestaat hier al meer dan 2 jaar en onze centrale is nog altijd niet aangepast, terwijl die van de volgende gemeente wel al VDSL ready is.

En wat ik al helemaal niet begrijp: Belgacom en Telenet willen tegen de late lente een pakket HDTV lanceren met bijhorende VDSL2-lijnen. Hoe gaan ze dat doen met 30GB limiet (of zelfs minder)??
Dan moeten ze op korte termijn alle abonnementen gaan herzien ofzo?
Telenet is al gestart met het aanbieden van HDTV. Maar alle data voor de tv telt niet mee in je limiet.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat een bende flikkers daar, de verhoging wordt niet direct doorgevoerd. Hier kan je je adres checken:

Op dit adres is de snelheidsverhoging uiterlijk voorzien op 25/07/08

:/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Telenet drukt op de knop... van de dode mus generator. :/

Hier word ik écht niet warm of koud van, en ik laat mijn (wel traag, maar vier hele mbps) 100GB Dommel abbo rustig doorpruttelen.

Geweldig hoe deze reclamestunt in hun gezicht opblaast: door te doen alsof ze écht iets nuttig zouden geven, hebben ze veel sneller dan gepland moeten lekken wat er echt gaande was. 2x niks dus.

Eerlijk, voor 99% van de dingen die je met een zwaar gelimiteerd abbo zoals de standaard abbos van telenet kan doen, is een snelheidsverhoging het laatste waar je nut van hebt.

EDIT: leuke plaatjes hierboven, maar is die eerste geen luipaard (en dus geen cheetah, en dus ook al niet de snelste? ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door DexterBelgium op 14-12-2007 10:36 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyraon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-09 19:45
DexterBelgium schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:33:Eerlijk, voor 99% van de dingen die je met een zwaar gelimiteerd abbo zoals de standaard abbos van telenet kan doen, is een snelheidsverhoging het laatste waar je nut van hebt.
Inderdaad, liever een 10 Mbit abo zonder datalimiet dan het snelste van het snelste waar je niet veel mee kan (of krom moet liggen voor de kosten).
Het mooiste is natuurlijk de Nederlandse situatie: snel en zonder datalimiet :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
ik kijk nu uit naar ADSL... pff.. heb 't wel gehad met die 43 euro voor 12 GB per maand... als je ziet dat je bv bij dxADSL.be voor 25 euro 40 GB krijgt amaai... wil wel nog ervaring horen/lezen over deze provider en ADSL stabiliteit in 't algemeen... (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeson
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 09:32
Heb juist gekeken naar de knop

Op dit adres is de snelheidsverhoging uiterlijk voorzien op 30/05/08

Ben je Telenet-klant dan verwittigen we je per e-mail zodra de aanpassing is gebeurd.

Vind ik dus geweldig. Eerst en vooral is dit iets waar ik niet zat op te wachten, zoals zo velen. En dan moet ik ook nog eens bijna 6 maanden wachten tot de "knop" tot bij mij geraakt. Dit is de grootste flop vind ik, ze hadden beter iedereen een kerstkaartje gestuurd, dat duurt maar 2 dagen om te verzenden.

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hacku schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:12:
Wat een bende flikkers daar, de verhoging wordt niet direct doorgevoerd. Hier kan je je adres checken:

:/
Ze moeten nog heel het Vlaanderen rondgaan en overal eenmalige kosten maken door EuroDocsis-bakjes up te graden. Voor elke x aantal klanten die op een gedeelde kabel zitten, moeten ze zo'n omzetdoos naar glasvezel upgraden. Dit kunnen ze weer over 5 jaar afschrijven en het levert voor Telenet weinig kosten zolang er geen extra dataverkeer erbij komt en de backbone blijft hetzelfde. Stel dat zo'n omzetdoos 10000 euro kost, over 60 maand gezien is het 166 euro, dan zit er waarschijnlijk minstens 100 klanten op zo'n doos, dan blijft er zoiets als 1,6 euro per maand per klant aan investering (wordt door datablokken verkopen ruim gecompenseerd). Upload van 30 Mbps (EuroDOCSIS 2.0) over 100 klanten gespreid is 256 kbps up en download van 50 Mbps over 100 klanten gespreid is 0,5 Mbps, eventjes 20x overboeken en we hebben 5 Mbps, dan nog een datalimiet oversmijten en we kunnen 20 Mbps aanbieden. Stel dat ze op de glasvezel 10 Mbps uplink richting de gedeelde kabel voorzien, dan is er 100kbps upload per klant, wat overboeken en 512 kbps valt aan te bieden. Er is ook 100kbps download per klant, 20x overboeken levert 2 Mbps, dan datalimieten erover levert zoiets als 4, 5, 6, 10 en zelfs 20 Mbps op. Zolang de klanten de uplink maar niet platbashen, dan kan er eender welke snelheid voorzien worden door de EuroDocsis-bakjes up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
w00t ! Ik win en ga door voor de koelkast!
:X

Nou ik ga er niet op wachten... iemand ADSL ervaringen te delen please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
renio schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:24:

Nou ik ga er niet op wachten... iemand ADSL ervaringen te delen please?
Dommel: niet geweldig snel (max 400kBs ongeveer), maar betrouwbaar, 100GB maandelijkse limiet (waarbij je nog kan nachtsurfen ook) en een inbegrepen Giganews abonnement. _/-\o_ O+ :9~

Once you go, you'll NEVER go back to Telenet :O or Belgacom }:O

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Laatst online: 20-08 13:07
Is het dan echt daarvoor dat telenet bij ons een nieuwe modem is komen plaatsen. :( Bij mij valt sinds de modemupgrade het internet nog vaker uit(en ik ben niet de enigste). Het is dat ik nog thuiswoon, anders had ik allang gezocht naar een alternatieve provider(helaas kunnen wij voorlopig geen dommel krijgen)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Dommel idd. 100GB limiet en als je er al over zou gaan (wat als Telenet klant zowat onvoorstelbaar moet klinken) dan kost het je amper extra. Je hebt dan ook de keuze om op smallband te gaan (wat eigenlijk niet echt smallband is, alleszins toch niet zo traag als bij Telenet. Je moet hun site eens checken want ken zo niet al hun abbo's van buiten.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat is mediumband of zo iet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

"Beter netwerk"
Telenet bevestigt dat het de oude klanten van UPC eerlijk wil behandelen en daarom een abonnement biedt dat lijkt op het aanbod van hun oude provider. "Het netwerk van UPC is van betere kwaliteit dan het Telenet-netwerk", verklaart woordvoerder Veerle Wijsgeer (Telenet-woordvoerder). "Hierdoor is er een grotere capaciteit beschikbaar in het gebied waar UPC actief was." http://www.windowsvistamagazine.be/vista.cfm?id=75424
Het bevestigt mijn verhaal over het gebrek aan uplink of backbone-capaciteit. Ik denk niet dat een andere kabelaar over merkbaar andere kabels/Docsis-apparatuur beschikt, maar ze konden wel meer trafiek aanbieden. Dus opkopen en vernietigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Thyraon schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:06:
@ Kain: leuke plaatjes :D. Mag ik ze op mijn website zetten, of zijn ze ook niet van jou?
Iemand van het 9lives forum heeft ze gemaakt. Maar wie dat is wat onduidelijk. Wat wel duidelijk is dat ze word gevraagd om deze plaatjes zoveel mogelijk te verspreiden en op je website te zetten. Dus ga vooral je gang! :+
Nog een paar maandjes en onze hackers groep komt met een aantal video tutorials hoe je de limiet bij Belgacom en Telenet moet omzeilen. En voor Telenet een video tutorial hoe je een modem met aangepaste firmware kunt gebruiken om zonder snelheidscap te surfen (die modem moet wel gekocht worden) We zijn ook aan het over wegen hoe we actie kunnen gaan voeren om de limieten zo snel mogelijk uit de wereld te halen. Er komt nog een website over. Het moeilijkste op dit moment is een manier vinden zodat we niet kunnen worden aangeklaagt maar toch een aantal nuttige handleidingen kunnen publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Pirate bay? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 22:37
Kain_niaK schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:18:
[...]

Iemand van het 9lives forum heeft ze gemaakt. Maar wie dat is wat onduidelijk. Wat wel duidelijk is dat ze word gevraagd om deze plaatjes zoveel mogelijk te verspreiden en op je website te zetten. Dus ga vooral je gang! :+
Nog een paar maandjes en onze hackers groep komt met een aantal video tutorials hoe je de limiet bij Belgacom en Telenet moet omzeilen. En voor Telenet een video tutorial hoe je een modem met aangepaste firmware kunt gebruiken om zonder snelheidscap te surfen (die modem moet wel gekocht worden) We zijn ook aan het over wegen hoe we actie kunnen gaan voeren om de limieten zo snel mogelijk uit de wereld te halen. Er komt nog een website over. Het moeilijkste op dit moment is een manier vinden zodat we niet kunnen worden aangeklaagt maar toch een aantal nuttige handleidingen kunnen publiceren.
server in thailand..? && geen echte naam gebruiken.. ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuja, men is bezig met een actietje op te zetten:

http://www.dagvandedownload.be

Ik hoop dat het wat uitmaakt. Enige meningen van ervaren tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:16:
Nuja, men is bezig met een actietje op te zetten:

http://www.dagvandedownload.be

Ik hoop dat het wat uitmaakt. Enige meningen van ervaren tweakers?
downloadlimiet: dag van de download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ikkeson schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:12:
Heb juist gekeken naar de knop

Op dit adres is de snelheidsverhoging uiterlijk voorzien op 30/05/08

Ben je Telenet-klant dan verwittigen we je per e-mail zodra de aanpassing is gebeurd.
Nog beter:

Op dit adres is de snelheidsverhoging uiterlijk voorzien op

Er staat gewoon geen datum bij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers
Ongeveer een maand geleden las ik op Tweakers.net dat Telenet zijn downloadlimieten hoger zou leggen, zo ook voor het expressnet-abbo nu zijn wij 16 maart en als ik op de telenet site kijk is mijn downladlimiet nog altijd 25gb.Hebben andere tweakers dit ook?
bron:
http://telenet.be/259/0/1/nl/thuis/internet/expressnet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Laatst online: 11-09 22:46

thommich

Belg

De verhogingen waren ten vroegste voor midden/eind maart dacht ik, en pas vanaf juli werden de definitieve limieten ingevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaah oké

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Laatst online: 20-08 13:07
En bij deze zijn deze sinds vandaag(of misschien al gisteren) doorgevoerd.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:19
In Gent is de snelheid precies nog niet verhoogd, even getest op speedtest.telenet.be:
Last Result:
Download Speed: 18095 kbps (2261.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 924 kbps (115.5 KB/sec transfer rate)
Latency: 16 ms
vrijdag 26 maart 2010 19:24:28
Heb een GroovyShake = Expressnet XL
30 Mbps Download
1,25 Mbps Upload

[ Voor 12% gewijzigd door Kozzmozz op 26-03-2010 19:27 ]

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
ik heb turbonet en datalimiet zal verdwijnen in Juli volgens de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:48
Hier in Lommel ook nog steeds geen verhoging ;(

Ik heb Goldshake+ => ComfortNet XL.
Nog steeds 12Mbps download en 0,3 Mbps upload.

Email is ook erg slim opgesteld:
Vanaf midden maart wordt internet een pak sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het is niet de vanaf, maar het gebruik van het werkwoord worden dat de zin nogal divers te interpreteren valt. Als men nu had geschreven: "Vanaf midden maart is uw internet een pak sneller", dan was het duidelijker geweest. Hier trouwens ook nog altijd 12/0,3 met ComfortNet XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 12:34
Mijn download limiet en mijn snelheid zijn anders wel al verhoogd. 28/1,14 van de geadverteerde 30/1.25 (Expressnet XL). Ik heb het zonet getest, ik weet dus niet hoelang het al zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

"wordt" klinkt als work-in-progress, een "ooit zal het er komen" belofte.
Pagina: 1