[W2k3 / Vista] Remote management problemen

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:11
Bij het uitzoeken van een probleem zat ik de kijken naar de verschillende services die draaien op mijn Vista-PC. Dit probeer ik te doen door bij Computer Management te connecten met de betreffende PC. Het connecten ging goed, maar zodra ik de properties opvraag van een service krijg ik de melding:
Configuration Manager: The Plug and Play service or another required service is not available.

Vervolgens zie ik wel de properties en kan deze ook gewoon aanpassen (waarbij ik nog enkele malen dezelfde melding krijg).

De service 'Windows Remote Management'- en ook de 'Plug and Play'-service draaien gewoon op de PC.

Heeft iemand enig idee wat deze melding precies inhoudt en wat hier mis is?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

maikel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:21:
Heeft iemand enig idee wat deze melding precies inhoudt en wat hier mis is?
Er is niks mis.

De MMC snapins voor deze taken van 2003 en XP is afwijkend van de Vista versies, je hebt dit namelijk ook als je vanaf een 2003/XP een 2008 Server probeert te beheren.
Sowieso zijn hardware(PnP) zaken in 2003/XP enkel readonly als je dat remote wil doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je moet even (met een gpo is wel zo makkelijk) een uitzondering in de firewall maken voor "Extern beheer", dit is standaard in Vista dicht, waar bij XP die uitzondering al open stond.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters