Asus p5n32-e SLI plus met 8800gts probleem!

Pagina: 1
Acties:

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 08:08

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc met de volgende specs:
Asus p5n32-e SLI plus
Intel core 2 Q6600
Point of View 8800 GTS 640mb
2x 2gb OCZ Platinum DDR-800 geheugen (5-4-4-15)
Coolermaster Extremepower 650W
WD SE16 500gb

Ik heb alles aangesloten en Windows Vista Business 64bit geinstalleerd. Toen ik crysis wilde gaan spelen, viel het mij op dat de ventilator van de videokaart niet harder ging draaien terwijl de kaart natuurlijk wel warmer zou meoten zijn geworden. En ja hoor, even later viel het scherm uit en moest ik de powerknop ingedrukt houden om de comp uit te zetten en vervolgens weer aan.

Toen ik de pc na deze crash weer aanzette ging de videokaart 100% blazen, maar leverde geen beeld, ik heb hem toen een uurtje uit laten staan om af te laten koelen. Dit hielp, hij start hierna weer normaal op. Het probleem is nu dat ik maximaal 15 minuten in vista kan werken totdat het scherm weer zwart gaat (zelfs als ik meteen ntune opstart om de fan op 90-95% te gooien, wat dan ook gebeurt).

Ik heb nog niks overgeclockt aan dit systeem, dus dat kan het niet zijn.

Ik heb het vermoeden dat mijn Crysis-evaring de temperatuursensor in de videokaart heeft gebakken.
Iemand die me kan helpen met dit probleem?

Bedankt,
Joran

Send me your gameboys

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 08:08

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Update:

Ik zat een beetje te testen waar het aan kon liggen. Ik heb al eerder een geen-scherm-probleem gehad op een oudere computer, toen bleek het aan het geheugen te liggen. Ik heb de ramreepjes een beetje heen en weer gehannest in de ramslotjes en ben tot de conclusie dat 1 van de 2 ramreepjes stukkende is! Fijn, voor iets dat twee weken geleden is binnengekomen en vrijdag voor het eerst aanging.

Ik heb de bon nog... rma dan maar? :/

Send me your gameboys