[Sigma] Geen Serienummer

Pagina: 1
Acties:
  • 793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Hallo!

Een halfjaartje geleden heb ik bij Foto konijnenberg een Sigma 70-200 APO HSM ->occasion<- opgepikt voor een leuke prijs.
Na hem dus een halfjaar gebruikt te hebben, heb ik het idee dat de lens ondanks datie redelijk presteerd wel wat scherper mag. Dus heb ik sigma opgebelt om te vragen of ze hem kunnen servicen.
De meneer aan de telefoon wou graag het serienummer weten. En wat blijkt nu: Die zit helemaal niet op de lens. Ook een service-kaart ontbreekt.

Wat is hier aan de hand? Ik snap dat een occasion je niet de garantie geeft die je normaal krijgt, maar ik moet toch wel gewoon mijn lens kunnen laten servicen?

Ik vind dit wel een beetje opmerkelijk. Heeft iemand hier ervaring mee?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:23

ThunderNet

Flits!

Zit hij echt niet op de lens? of valt hij gewoon niet op?
Ik heb op sommige lenzen ook een zwart serienummer op zwartebehuizing.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Er is een rechthoekige inkeping op de behuizing waar in principe een serienummer in zou kunnen zitten.
Ik kon alleen daar een 0 (nul) onderscheiden, de rest was gewoon vlak.
Toen ik eens ging voelen aan het cijfer kwam deze los ( :? ).

Zou het dan zo zijn dat sigma stickertjes gebruikt om de serienummers aan te duiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar één Sigma lens, daar zit het serienummer aan de 'onderkant' van de lens, dat wil zeggen de kant die je ziet als je je body op z'n kop houdt. Bij nadere inspectie blijkt dit inderdaad een grijs stickertje te zijn met witte cijfertjes. Het is echter geen stickertje dat makkelijk loslaat, je moet er echt je best voor doen.

Ik zou Konijn eens bellen, want een missend serienummer wekt bij mij niet echt vertrouwen. Typisch iets wat je doet bij een gestolen lens zodat niet te achterhalen is dat je 'm gestolen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Ik zal m'n 12-24 eens bekijken vanavond. Lijkt me sterk dat ze je weigeren als je geen serienummer hebt, faktuur heb je toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Ja, faktuur heb ik. Maar de man aan de telefoon zei dat het wel belangrijk was om te weten, ivm met onderdelen ensow. hij zei mij dat ik het iig met Konijn uit moest zoeken.
Ik ga maar eens een belletje doen denk ik.

[off-topic]iemand enig idee wat het servicen kost?[/off-topic]

[ Voor 13% gewijzigd door Kwartjuh op 12-12-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:21:
Ik heb maar één Sigma lens, daar zit het serienummer aan de 'onderkant' van de lens, dat wil zeggen de kant die je ziet als je je body op z'n kop houdt. Bij nadere inspectie blijkt dit inderdaad een grijs stickertje te zijn met witte cijfertjes. Het is echter geen stickertje dat makkelijk loslaat, je moet er echt je best voor doen.
Confirmed.
Ik moet wel zeggen dat het op een plek zit (althans bij m'n 12-24) waar je ondersteunende hand makkelijk tegen aan kan schuren.

• Kwartjuh
Nou, ben langs het bedrijf geweest. Ze konden niet zoveel voor me doen: Het was immers een 2e hands product, en blijkbaar had de vorige eigenaar die eraf gehaalt, of is deze inderdaad weggeschuurd.
Ik heb wel als coulance een zonnekap gratis meegekregen, das wel fijn.
Maar de lens na laten kijken zit er dus niet in helaas. Sigma weigert (zegt dit niet te kunnen ) dit zonder serienummer.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, als dat zo is is zo'n missend serienummer toch wel een behoorlijke aantasting van de staat van de lens lijkt me, heeft de winkel dat ook geadverteerd? Had trouwens verwacht dat sigma ook zonder SN wat zou doen.

@hieronder: serienummers horen ook gewoon gewoon gestanst/gegraveerd te zijn in het objectief/toestel of tenminste goed&slijtvast erop te zijn gedrukt met slijtvaste inkt, zeker als ze zo belangrijk schijnen te zijn. Geloof trouwens dat iig bij mijn bronica objectieven de serienummers ook op de garantiekaarten staan, vaak inderdaad ook wel op de doos denk ik.

[ Voor 45% gewijzigd door begintmeta op 13-12-2007 19:23 ]

Verwijderd

Ik heb ook een Sigma lens, en het was een zielig stikkertje op de lens waar het serienummer op stond. Viel me meteen op, dus eraf dat stikkertje en nu op veilige plek bewaard. Begrijp niet dat ze dat op die manier doen, die dingen plakken voor geen meter. Staat serienummer niet op de doos van de lens geschreven, was bij mij wel zo namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Kwartjuh schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:28:
Nou, ben langs het bedrijf geweest. Ze konden niet zoveel voor me doen: Het was immers een 2e hands product, en blijkbaar had de vorige eigenaar die eraf gehaalt, of is deze inderdaad weggeschuurd.
Ik heb wel als coulance een zonnekap gratis meegekregen, das wel fijn.
Maar de lens na laten kijken zit er dus niet in helaas. Sigma weigert (zegt dit niet te kunnen ) dit zonder serienummer.
Is het geen optie om van iemand op dit forum het serienummer "te lenen". Het lijkt me stug dat er hele andere onderdelen in gaan. Gewoon zeggen dat het stikkertje eraf ligt maar dat je weet dat het XYZ is. Helaas voor jou heb ik dit objectief niet, anders had ik het je even ge-PM-ed.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
hehe er zijn nogal veel versies van deze lens... een ander stickertje zou ik niet doen.
Maar vraag gewoon aan konijnenberg of ze 'm voor je willen opsturen naar sigma om te laten calibreren? Kost je misschien wat meer maar dan ben je wel van 't gezeik af :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas81
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik hoop het niet, maar las dit toevallig, juni dit jaar dus..
Sigma Burglary

The offices and warehouse of Sigma Imaging (UK) Ltd were broken into on the night of Friday 15th June.

The theft was captured on CCTV and police are currently investigating. The burglary is believed to have been carried out by a professional gang who stole a large quantity of Sigma products.

Sigma have a record of all the stolen products and their serial numbers, available here, and ask members of the public to be aware of any Sigma products being sold at lower than usual prices. Sigma’s supply chain was temporarily disrupted and we regret any disappointment or delay caused to our customers.

Sigma’s normal efficient service has been resumed and every effort is being made to replace the stolen goods. In addition to being vigilant, we would ask our customers to be patient and understanding of any temporary delays.

If you are suspicious of a Sigma product you have seen for sale, please telephone Sigma immediately on 01707 329 999.
http://www.sigma-imaging-...rglary/serial_numbers.pdf

[edit]

Tuurlijk niet, dom van me..je hebt de lens al een half jaar....en je bent niet de eerste eigenaar...stom :+

[ Voor 5% gewijzigd door lucas81 op 16-12-2007 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucas81 schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:25:
Ik hoop het niet, maar las dit toevallig, juni dit jaar dus..
[...]
http://www.sigma-imaging-...rglary/serial_numbers.pdf
[edit]

Tuurlijk niet, dom van me..je hebt de lens al een half jaar....en je bent niet de eerste eigenaar...stom :+
Zo, die gasten hebben een hoop spullen mee genomen! :D
Anyway, mijn 70-200 staat er niet tussen.
Pagina: 1