[NAD] CD-speler: geluid hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 3.054 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022
Sinds kort heb ik een home cinema set waar ik ook cd's mee wil afspelen. De set bestaat uit de volgende onderdelen.

NAD T754 receiver.
NAD T515 DVD/CD-speler.
Dali concept speakers (C, 1, 6).
Rel Quake 2 woofer.

Het probleem wat ik heb doet zich voor bij het spelen van CD's, bij DVD's heb ik geen probleem. Na een poosje spelen, 5 a 10 minuten (variabel, niet op dezelfde momenten), hapert de tijd display van de CD-speler en stopt het geluid. Het geluid gaat na ongeveer 2 seconden weer verder. Dit probleem heb ik in de winkel waar ik de set heb gekocht verteld en ze gaven me direct een nieuwe mee terug. Helaas heeft deze ook het zelfde probleem. Sterker nog, ze hebben mijn terug gegeven speler in de winkel getest en die deed het zonder problemen(?!).

Wat heb ik zelf geprobeerd om het probleem te isoleren:
CD-speler optisch aangesloten op de receiver.
CD-speler analoog aangesloten op de receiver.
CD-speler analoog en optisch aangesloten op de receiver.
Alle kabels (incl speaker) los en weer vast gemaakt.
Set meer ruimte in de kast gegeven (plankje eruit).
CD-speler en meer ruimte tussen elkaar gegeven.
Meerdere originele CD's.
Meerdere gebrande CD's.

Het afspelen van DVD's gaat goed, geluid (optisch naar receiver) en beeld (via HDMI) is prima.

Gisteren tijdens wat testen ben ik er ook nog achter gekomen dat de CD wel door speelt terwijl er geen geluid is. Het geluid en tijd stopt alleen, de cd draait door, en het geluid komt er weer bij op de plek waar de cd dan is. Je mist dus 2 seconden uit een liedje. De tijd springt dan versnelt naar dat moment toe.

ik zelf denk dat het probleem aan de speler ligt, aangezien het display hapert, maar misschien denk ik te kort door de bocht. Zijn hier misschien nog mensen die een idee of suggestie hebben waar het aan zou kunnen liggen?

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met hoeveel CD's heb je getest?

Sommige cd's hebben rare beveiligingen erop. Je kan toevallig een paar cd's uit dezelfde serie hebben, en daardoor dezelfde problemen hebben.

Dus kijk even of je van verschillende labels en verschillende leeftijden cd's probeert.
(Deden jouw cd's het in de winkel, of die van hun?)

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:03

EraZor

Don't mention the war

Staat de dvd speler op de receiver in een krap kastje? Dan zou 't zaakje kunnen oververhitten...

• Minotic
Dat van de oververhitting had ik ook bedacht, vandaar dat ik plankjes uit de kast heb lopen slopen. Nu heeft de set >20 cm naar boven vrij en 8 cm aan beide zijden. Daarnaast slaat de speler soms over na 2 minuten, en is hij op dat moment nergens warm op het gevoel.

Over de beveiliging van de cd's. Ik heb nog een War cd van U2 liggen uit 198x, daar zal geen beveiliging in zitten. Eens kijken of het dan wel goed gaat.

Ik zit nu op mijn werk, dus later meer bevindingen.

[ Voor 1% gewijzigd door Minotic op 12-12-2007 13:06 . Reden: typos ]

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-12 12:57
En een voedingsprobleem? Misschien dat de speler te weinig stroom krijgt? Ik zeg maar wat hoor, maar ik heb zoiets ooit eens gehad met een oude discman.. Die begon ook stukjes te missen van de cd bij lege batterijen.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:33

Oceria

I've been in between....

CD's en DVD's hebben allebei een iets andere samenstelling. Over het algemeen is een CD wat robuster dan een DVD, maar door een verkeerde afstelling van de laser zou je dit soort leesfouten kunnen krijgen.
Ook de beveiliging van de CD's zou het probleem kunnen zijn, zoals hierboven is aangegeven. Het feit dat je scherm meedoet, doet denken aan een probleem dat echt CD gerelateerd is. Het enige dat ik me nog kan voorstellen is dat de DAC van de CD/DVD speler niet helemaal goed is en dat DVD via de versterker wordt gedecodeerd, terwijl de CD gewoon door de speler zelf wordt gedecodeerd en analoog aan de versterker wordt doorgegeven. Maar dat wordt tegen gesproken door het feit dat een andere speler de zelfde klachten heeft.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• Minotic
Ik heb nog wat geprobeerd. Een oude CD verhielp ook niet de klachten, los van het feit dat ik elke CD wil kunnen afspelen. Van een collega hoorde ik dat CD's soms statisch geladen zouden kunnen zijn. Afwassen onder de kraan zou dan helpen, wat denken jullie daar van? Overigens wel vreemd dat alle CD's die ik heb dan statisch geladen zouden zijn.

In de FAQ staat dat een versterker en CD speler nauwelijks stroom gebruiken bij normaal gebruik, dus ik denk niet dat dat het probleem is. Daarnaast, als ik een DVD afspeel en dan ook de TV aan heb (zelfde groep) gaat alles wel goed.

NB, bedankt voor het meedenken tot zover =).

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:33

Oceria

I've been in between....

Statische electriciteit lijkt mij onzin, tenzij de schijfjes daadwerkelijk stof beginnen aan te trekken. Kun je een digitale uitgang van de speler gebruiken om het geluid door de versterker om te zetten, of heb ik het fout als ik denk dat je een versterker hebt met digitale ingangen?

Neem anders een paar CD's mee naar de winkel en probeer ze daar op verschillende spelers, niet alleen jouw model, maar ook andere en die van andere merken.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Mooie set trouwens.
Ben zelf in het bezit van de T744 en de T515 ;)

Heb je de DVD speler misschien via de reciever gevoed?
Dan zou het probleem zomaar bij je T754 kunnen liggen.

Of voeden via de reciever zo eventueel de oplossng kunnen bieden 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 12:06 ]

• Minotic
Het is zeker een mooie set (zeker als eerste set), alleen wil ik graag ook af en toe lekker naar een CDtje luisteren =). Dat van die voeding van de speler via de receiver ga ik nog een keer proberen.

Als ik er deze week niet uit kom ga ik dit weekend weer naar de winkel met CD-speler en CD's. Hopelijk gaat het daar dan ook mis ;) .

• Minotic
W000t (om bij het woord van het jaar te blijven)!
Ik denk dat ik de oplossing heb, De stekker van de CD-speler heb ik nu via de receiver aangesloten en sindsdien gaat het goed *knock on wood*. Ik denk dat, gezien de krappe ruimte en het grote aantal draaden, er een verstoring in de voeding van de CD-speler optrad.
Beetje vreemd dat CD's daar meer last van hebben dan DVD's, maar dat kan me nu aan de spreekwoordelijke reet roesten =D.

Morgen Hobo Den Bosch maar bellen dat ik zaterdag niet kom =).
Ik wil hun naam toch even noemen vanwege de goede ondersteuning die ze gaven.

Bedankt eenieder de heeft meegedacht, wat een mooie community toch _o_.

• elstrein
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-12 23:22
Dag Furio,

Is jouw probleem nog steeds opgelost. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ben aan mijn tweede speler begonnen en die hapert ook met CD's.
Ben heel nieuwsgierig waar het nu eigenlijk in zit, heb zelf het idee dat hij heel gevoelig is voor ook maar iets beschadigde cd's.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 20:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Tot nu toe heb ik ook de ervaring dat NAD apparatuur érg gevoelig is voor onregelmatigheden enz.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Zijn de cd's schoon en onbeschadigd? Sommige apparatuur zijn nogal picky op de (optische) kwaliteit van de discs.
Verder: een dvd-speler is primair gebouwd voor dvd's. Voor cd's is dat meer secundair (en dat is niet lullig bedoeld). Zo zul je merken dat een cd inlezen trager verloopt dan een dvd. Ook hoor en lees ik wel vaker dat NAD bronnen sneller gebreken vertonen. Of dat nu nog zo is, geen idee?!
Pagina: 1