Sinds kort heb ik een home cinema set waar ik ook cd's mee wil afspelen. De set bestaat uit de volgende onderdelen.
NAD T754 receiver.
NAD T515 DVD/CD-speler.
Dali concept speakers (C, 1, 6).
Rel Quake 2 woofer.
Het probleem wat ik heb doet zich voor bij het spelen van CD's, bij DVD's heb ik geen probleem. Na een poosje spelen, 5 a 10 minuten (variabel, niet op dezelfde momenten), hapert de tijd display van de CD-speler en stopt het geluid. Het geluid gaat na ongeveer 2 seconden weer verder. Dit probleem heb ik in de winkel waar ik de set heb gekocht verteld en ze gaven me direct een nieuwe mee terug. Helaas heeft deze ook het zelfde probleem. Sterker nog, ze hebben mijn terug gegeven speler in de winkel getest en die deed het zonder problemen(?!).
Wat heb ik zelf geprobeerd om het probleem te isoleren:
CD-speler optisch aangesloten op de receiver.
CD-speler analoog aangesloten op de receiver.
CD-speler analoog en optisch aangesloten op de receiver.
Alle kabels (incl speaker) los en weer vast gemaakt.
Set meer ruimte in de kast gegeven (plankje eruit).
CD-speler en meer ruimte tussen elkaar gegeven.
Meerdere originele CD's.
Meerdere gebrande CD's.
Het afspelen van DVD's gaat goed, geluid (optisch naar receiver) en beeld (via HDMI) is prima.
Gisteren tijdens wat testen ben ik er ook nog achter gekomen dat de CD wel door speelt terwijl er geen geluid is. Het geluid en tijd stopt alleen, de cd draait door, en het geluid komt er weer bij op de plek waar de cd dan is. Je mist dus 2 seconden uit een liedje. De tijd springt dan versnelt naar dat moment toe.
ik zelf denk dat het probleem aan de speler ligt, aangezien het display hapert, maar misschien denk ik te kort door de bocht. Zijn hier misschien nog mensen die een idee of suggestie hebben waar het aan zou kunnen liggen?
NAD T754 receiver.
NAD T515 DVD/CD-speler.
Dali concept speakers (C, 1, 6).
Rel Quake 2 woofer.
Het probleem wat ik heb doet zich voor bij het spelen van CD's, bij DVD's heb ik geen probleem. Na een poosje spelen, 5 a 10 minuten (variabel, niet op dezelfde momenten), hapert de tijd display van de CD-speler en stopt het geluid. Het geluid gaat na ongeveer 2 seconden weer verder. Dit probleem heb ik in de winkel waar ik de set heb gekocht verteld en ze gaven me direct een nieuwe mee terug. Helaas heeft deze ook het zelfde probleem. Sterker nog, ze hebben mijn terug gegeven speler in de winkel getest en die deed het zonder problemen(?!).
Wat heb ik zelf geprobeerd om het probleem te isoleren:
CD-speler optisch aangesloten op de receiver.
CD-speler analoog aangesloten op de receiver.
CD-speler analoog en optisch aangesloten op de receiver.
Alle kabels (incl speaker) los en weer vast gemaakt.
Set meer ruimte in de kast gegeven (plankje eruit).
CD-speler en meer ruimte tussen elkaar gegeven.
Meerdere originele CD's.
Meerdere gebrande CD's.
Het afspelen van DVD's gaat goed, geluid (optisch naar receiver) en beeld (via HDMI) is prima.
Gisteren tijdens wat testen ben ik er ook nog achter gekomen dat de CD wel door speelt terwijl er geen geluid is. Het geluid en tijd stopt alleen, de cd draait door, en het geluid komt er weer bij op de plek waar de cd dan is. Je mist dus 2 seconden uit een liedje. De tijd springt dan versnelt naar dat moment toe.
ik zelf denk dat het probleem aan de speler ligt, aangezien het display hapert, maar misschien denk ik te kort door de bocht. Zijn hier misschien nog mensen die een idee of suggestie hebben waar het aan zou kunnen liggen?
Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B