"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Het lijkt mij dat:
- De encoding van de WSDL zelf niet zoveel uitmaakt.
- Je helemaal niet kan afdwingen welke encodings je krijgt, je moet gewoon de XML prolog bekijken.
- De encoding van de WSDL zelf niet zoveel uitmaakt.
- Je helemaal niet kan afdwingen welke encodings je krijgt, je moet gewoon de XML prolog bekijken.
Rustacean
Kort antwoord: Dat is eigenlijk helemaal niet van belang.
Verder wil ik even toevoegen: Uit je vraag kan ik opmaken dat je nog niet zoveel ervaring hebt met webservices. Ga AUB zelf geen xml rond zitten sturen via webservices. Totaal onzinnig. Vat het niet persoonlijk op
. Ik merk het alleen maar op omdat ik de laatste 6 maanden bij wel tig klanten implementaties met webservices heb gezien waar ze DataSets en xml strings rond gooien, het lijkt wel een freaking rage ofzow
. Anyway, niet doen dus. Definieer gewoon responseKlasses en dergelijke. Mocht het zo zijn dat je in een omgeving zit die geen normale webservice kan consumeren dan kun je altijd nog de xmlresponse string uitlezen, welke dan automatisch geformatteerd is volgens de structuur van je responseKlasse.
Verder wil ik even toevoegen: Uit je vraag kan ik opmaken dat je nog niet zoveel ervaring hebt met webservices. Ga AUB zelf geen xml rond zitten sturen via webservices. Totaal onzinnig. Vat het niet persoonlijk op
@hierboven
De payload van een SOAP bericht is toch echt xml hoor. Wat wil je dan versturen? Serialized classes in een of ander propriëtair formaat?
De payload van een SOAP bericht is toch echt xml hoor. Wat wil je dan versturen? Serialized classes in een of ander propriëtair formaat?
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
dat zeg ik ook niet. Maar wat ik dus bedoel is dat mensen zelf hun klasses naar xml gaan serializen om deze vervolgens als een xml string variabele door te sturen.. terwijl, net wat jij zegt, soap er zelf al xml van maakt.