Dag allemaal, ik zal hier even mijn situatie uitleggen en hopelijk kunnen jullie mij helpen.
We hebben een vaste pc met xp erop, en een laptop me vista erop. Nu wil ik graag op de laptop de bestanden van de vaste pc kunnen zien, en ook zou ik graag documenten op de laptop kunnen afprinten met de printer die aan de vaste pc hangt.
Ik heb al op andere sites enzo vanalles aan het vragen geweest, maar niemand kon me helpen. Ik heb dus al vanalles gedaan en hoop dat jullie me kunnen helpen. Hier de situatie:
- internet komt binnen in router (d-link DI-524), vandaar vertrekt internet met draad naar pc en met antenneke draadloos naar laptop
- op router staan instellingen normaal goed, is beveiligd, dhcp staat aan etc.
- beide pc's zitten in dezelfde werkgroep
- bestands en printerdeling staat aan op vaste pc
- op laptop staan openbaar documenten gedeeld
- op vaste pc staat een schijf gedeeld
- op vaste pc zie ik de laptop, en kan aan de openbare bestanden aan, als ik mijn naam en wachtwoord intyp
- op de laptop staat netwerkdetectie enzo aan
- ik kan van laptop naar vaste pc pingen, dit lukt, er is dus verbinding
- ik heb reeds een patch geinstalleerd van microsoft die het probleem zou moeten oplossen (op laptop wel vaste pc kunnen zien) maar zonder resultaat.
- als ik op laptop kies: draadloze apparaten zoeken, apparaten zoeken in netwerk, of printer zoeken, dan vind die niets.
- windows firewall blokeert op geen van beide pc's bestandsdeling
ik denk dat dat het zowat is, als er me nog andere dingen te binnen schieten, i'll let you know,
en alvast op voorhand bedankt voor diegene die misschien een oplossing weten!
groetjes
We hebben een vaste pc met xp erop, en een laptop me vista erop. Nu wil ik graag op de laptop de bestanden van de vaste pc kunnen zien, en ook zou ik graag documenten op de laptop kunnen afprinten met de printer die aan de vaste pc hangt.
Ik heb al op andere sites enzo vanalles aan het vragen geweest, maar niemand kon me helpen. Ik heb dus al vanalles gedaan en hoop dat jullie me kunnen helpen. Hier de situatie:
- internet komt binnen in router (d-link DI-524), vandaar vertrekt internet met draad naar pc en met antenneke draadloos naar laptop
- op router staan instellingen normaal goed, is beveiligd, dhcp staat aan etc.
- beide pc's zitten in dezelfde werkgroep
- bestands en printerdeling staat aan op vaste pc
- op laptop staan openbaar documenten gedeeld
- op vaste pc staat een schijf gedeeld
- op vaste pc zie ik de laptop, en kan aan de openbare bestanden aan, als ik mijn naam en wachtwoord intyp
- op de laptop staat netwerkdetectie enzo aan
- ik kan van laptop naar vaste pc pingen, dit lukt, er is dus verbinding
- ik heb reeds een patch geinstalleerd van microsoft die het probleem zou moeten oplossen (op laptop wel vaste pc kunnen zien) maar zonder resultaat.
- als ik op laptop kies: draadloze apparaten zoeken, apparaten zoeken in netwerk, of printer zoeken, dan vind die niets.
- windows firewall blokeert op geen van beide pc's bestandsdeling
ik denk dat dat het zowat is, als er me nog andere dingen te binnen schieten, i'll let you know,
en alvast op voorhand bedankt voor diegene die misschien een oplossing weten!
groetjes