[XP] Installeren op nieuw systeem lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Onlangs heb ik zelf een PC-tje samengesteld die ik voornamelijk wil gebruiken voor internet en office toepassingen.

Specs:
Antec NSK6500 kast, incl 430 W voeding
Asus P5VD2-VM moederbord
Intel E2140 processor
1 GB DDR2-ram (667Mhz) Corsair
Lite-on cd-rom speler
Seagate 400 GB 7200rpm hard disk (IDE)

Het systeem start goed en alles lijkt te werken. Temperaturen in de BIOS zijn prima in orde. Ook zie ik mijn harde schijf en CD-Romspeler in de BIOS en in de POST worden ze goed herkent.

Als ik Windows XP wil installeren loop ik tegen het volgende probleem aan:
Ik boot de PC met de XP-cd. De setup begint en draait goed. Ik formateer in de setup de harde schijf. (1 primary partitie en 1 logical) en selecteer de primary partitie voor de Windows installatie. Na het kopieren van de bestanden naar de harde schijf gaat het systeem voor het eerst rebooten.

Na deze reboot krijg ik de melding "Druk een toets om van cd te starten". Deze melding negeer ik uiteraard en verwacht dat de setup verder gaat lopen. Het enige wat hierna gebeurt is dat ik een liggend streepje zie knipperen in een zwart scherm. Windows 2000 geeft overigens hetzelfde probleem.

Wat heb ik verder gedaan:
- In de BIOS gedoken om te kijken of de Bootvolgorde verkeerd stond.
- De jumpers op de Harde schijf en CD-Rom gecontroleer (HD staat master en CD-Rom staat slave)
- Ubuntu 7.10 gestart, maar deze gaf bij de Livecd direct de melding dat de GNOME desktop wegens fouten gesloten werd. Dus heb ik de installatie van Ubuntu maar even achterwegen gelaten.
- Handleidingen van het moederbord grondig doorgenomen, maar ook hier geen oplossing.

Wat zie ik over het hoofd? Ik heb de FAQ doorgenomen maar ik kom er niet uit. Alle tips zijn welkom.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het is gelukt,

Het bleek dat de harde schijf niet correct was geformateerd.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...