Toon posts:

Firefox en adblock problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk zit ik hier in het goede gedeelte van het forum.

Ik heb dus de nieuwste firefox en na vele maanden dat alles het goed deed sinds gisteren problemen.
Las ergens iets over adblock pro.
Dus addon geïnstalleerd... (Adblock pro dus.)
Naar geenstijl.nl gesurft en daar vrijwel geen ads, maar ook geen koppen van de tekst.
Elsevier.nl in totaal rare opmaak, Lettergroottes die niet kloppen, grote stukken opmaak die er niet zijn.
En dvhn.nl bv. alsof ik opera mini op mijn telefoon deed, frames onder elkaar.
Gmail wou totaal niet laden en forecastfox (weersvoorspelling plugin) start totaal niet op.

Uitzonderingen gemaakt voor deze websites in adblock > geen effect
Adblock uit voor de betreffende sites ook geen effect.
(zowel in adblock en/of addons folder uit en aan gezet.)

Genoeg gezien en vond het klote software.
Maar ook nu ik het heb verwijderd zien bovenstaande sites er zo raar uit.
En geen forecast fox, gmail meer.
Geprobeerd te herinstalleren en bv. uitzonderingen in de filters te maken.
Ook hier geen succes.
Hosts file gekeken, ook geen effect.
Firefox opnieuw geïnstalleerd... ook niets :(

Iemand ervaringen/suggesties/tips?
Ik zou graag weer normaal willen surfen.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-07 14:23

Bob

Adblock pro? Is dat niet voor IE?
Anyway, ik gebruik adblock plus, wat prima werkt op FF 2.0.0.x

Ivm het om zeep zijn van je browser: scan eens op malware, en clear je cache.

[ Voor 20% gewijzigd door Bob op 12-12-2007 09:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
correctie : adblock plus.... zal zo editen, zal direct een scan doen en cache legen.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:51
dit had ik ook eens, maar toen bleek dat ik teveel geblokt had (ik deed namelijk *ad* dus overal waar ad in voorkwam werd geblokt). Dat verwijderd en toen deed ie het perfect, maar aangezien jij het ook al hebt verwijderd.... tja

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat hielp dus.....
Die scans, plus hdd's scandisk en cache gewist.
Waar het nu zat weet ik niet.

Zal ik nou gewoon nog een keer proberen te installeren?
Want ik kon niemand vinden met dit probleem.
Ging allemaal wel sneller met adblock, maar de helft zag er niet uit....

Verwijderd

Topicstarter
Vind het maar een naar programma, sommige sites doen het totaal niet meer...
Kan het nu gelukkig wel gewoon uitzetten.

• schuf06
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
het is een geweldig programma, het werkt zo goed dat een aantal beheerders van sites hun inkomsten dermate zien dalen (no more clicks) dat eentje van hen het gebruik van adblock plus als diefstal ziet. Zijn inkomsten worden hem namelijk afgenomen (terwijl hij 5 schoolgaande kinderen had, waarvan een tweetal chronisch ziek, etc, blabla).Totale onzin natuurlijk, het is juist andersom: reclame steelt onze bandbreedte! Vervolgens begonnen deze beheerders elkaar scripts uit te wisselen die het gebruik van adblock plus zou moeten detecteren en de gebruiker voor straf helemaal niets meer liet zien. Uiteraard werkte geen enkel script en liet men het erbij.

Ontopic: je kunt het best een abo nemen op de diverse blocklists die in adblock zitten en niet teveel zelf toevoegen, tenzij je trefzekere rules weet op te nemen. Dan werkt het m.i. fantastisch.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08

ThunderNet

Flits!

^^ en sites beheren en in de luchthouden is gratis :z

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad kan een brak afgesteld (of gebouwd) adfilter sites behoorlijk slopen. Zeker als de makers van de sites wat truukjes uithalen om het je - terecht - lastig te maken te blokkeren. Het is dus zaak je filters zelf goed af te stellen.

Firefox opnieuw geinstalleerd: heb je ook wel je profiel verwijderd cq. heb je een nieuw profiel genomen?

offtopic:
Denk er wel aan Tweakers.net en de adservers die hier worden gebruikt in de whitelist te zetten. De mods zien geen cent maar vinden het wel lief als er voldoende advertentieinkomsten zijn om naast het zien dat de servers het een jaar later nog doen, we ook een of twee keer per jaar een biertje kunnen drinken van de ad-inkomsten. Wie dat ons niet gunt en ads op Tnet blokt, blokkeren wij ook omdat we chagrijnig worden als we te lang nuchter zijn :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Als aanvulling op adblock kan je filterset.g gebruiken:
http://www.pierceive.com/
Meer filter subscriptions:
http://adblockplus.org/en/subscriptions

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 10:39 ]

Verwijderd

Om te controleren door welke AdBlock filter de site geblokkeerd word kun je het volgende doen.

Open de Adblock plus preferences via Tools --> Adblock Plus
Voeg extra kolom toe genaamd Last Hit door op het kleine icoontje te klikken net boven de verticale scroll bar.
Vul de URL en ga naar de site
In het prefrences scherm kun je sorteren op de datum
En je ziet zo welke filters er iets blokkeren op de desbetreffende website.
Pagina: 1