Toon posts:

Asus P5n32 E plus SLI Q6600 overclock probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 5.586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hej fellow Tweakers.

Alvaste bedankt voor je tijd en je eventuele hulp met mijn hoog irritatie gehalte probleem.

Ik heb een overclock probleem met het volgende systeem:

Moederboard: ASUS P5N32 E plus SLI
CPU: Q6600
Geheugen: Apacer DDR2 800 (PC6400) (corsair XMS extreme 1066 in bestelling)
VGA: 2x 8800GT 512 (SLI)
CPU koeler: Coolermaster Gemini (2x 21mm fan)

Nu is het probleem dat ik me CPU heb overgeclocked tot 2800 Mhz en hij wil niet verder.
Ik heb deze setup op dit moment

FSB 1244 (1244/4 = 311 FSB)
Vcore 1.42 (ook loopt ie stabiel op 1.32 to 1.42)
Memory 2:3
Mem voltage 2.1 Volt

Bij orthos loopt ie gewoon stabiel en zijn de temps ~ 56/57/49/49

Op het moment dat ik hoger wil met mijn OC kom ik niet verder dan dit en locked me PC na het rebooten. Ik heb ook geprobeerd om verder komen door me geheugen unlinked (800Mhz)te zetten om zo na te gaan of me geheugen niet verder wilt. (nieuw geheugen is al besteld).

Ik heb al een andere bios geupdate van nieuwe 0805 naar 0801 maar dit heeft geen effect. Ik kom dus niet verder met me BIOS OC. Ook heb ik geprobeerd verder te komen met Asus booster maar ik kom hier dus ook niet mee verder. Ik krijg wel een melding Core VTT te hoog (bij 1.38V)

Ik ben van mening dat de CPU wel verder kan omdat bij de hpuidige clock de CPU gewoon stabiel draait dus zou het kunnen dat me FSB niet hoger wil?? Ik heb gelezen dat je het voltage van de NB kan verhogen om zo je FSB hoger te laten lopen.. (is dit mogelijk??) Ik zit nu niet achter de computer in kwestie maar me NB voltage is volgens mij nu 1.2 volt

Ook iets vreemds mijn BIOS laat de FSB zien alszijne 1244 en niet als 311Mhz. Dus als ik me geheugen 1:1 zet dan loopt mijn geheugen op 1244 Mhz en dat kan mijn huidige geheugen dus zeker niet aan. normaal is 1:1 met de FSB bijv. 311 en dan x2 is 622Mhz

Heeft iemand ander een oplossing of heeft iemand hetzelfde probleem ervaren. Ik wil gewoon dat me CPU de max haalt en dat de max wordt bereikt wanneer deze rekenfouten maakt in Orthos. Nu Boot me systeem gewoon niet meer :(

Ik hoop dat me verhaal een beetje duidelijk is want het lijkt me erg gecompliceerd. BTW me huidige 3dmark06 score is 15.000

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 10:09 ]

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 10:19
probeer eens heel simpel je Q6600 op multiplier van 8 te zetten ipv standaard 9 en dan de fsb naar 400 ipv 266.
Je geheugen zet je dan weer op 800 vast en dan draait je proc ineens op 3.2 gig en je geheugen nog steeds 800 dus 1:1.

Dit heeft mij in ieder geval geholpen met goedkoop 2x2 gig gskill wat ook niet harder wil en dezelfde proc als jij hebt!

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Dus 400x8 = 3200. Mijn Geheugen loopt dan op 800. 1:1 loopt mijn geheugen inderdaad op 400 = 800.
Maar verklaart deze multiplier op 9 in verhouding met mijn geheugen dan ook de BIOS lock ??

In iedergeval ikkkes het klinkt wel logisch wat je zegt. :)

Maar ik ben wel een beetje bang dat mischien me FSB niet hoger wil. Namelijk 400x4 is 1600Mhz FSB is dat niet erg hoog en moet ik dan toch niet NB voltage gaan verhogen ??

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 10:22 ]

• Robbels
de fsb van je Q6600 kan dat wel aan daar maak ik me eigelijk niet druk om of je hebt wel een HELE slechte processor kwa OCen en daar heb ik nog niet van gehoord eigelijk.
Als ik mijn multi op 9 zet dan kan ik tot de 370 ongeveer met geheugen telkens terugschroeven en async draaiend = 3.330 dus.

als ik deze op 8 maal zet dan kom ik een stuk hoger namelijk tot de 450 voor een totaal van 3.6 echter is mijn geheugen dan de bottleneck. en dus niet stabiel te krijgen ook niet met lossere timings.

Maar kwestie van proberen Manhunt voltages heb ik niet hoeven verhogen of veranderen in wat voor manier dan ook voor 8*400. dit op een Maximus Formula met Q6600 en Gskill 2x2gig.

Have Fun ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga het straks proberen, thanks. Ik kom er nog op terug of het heeft gewerkt. Is namelijk wel zo fijn als iemand laat weten of hulp die geboden is heft geholpen. Thanks Ikkkes _/-\o_

• Robbels
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:48:
Ok, ik ga het straks proberen, thanks. Ik kom er nog op terug of het heeft gewerkt. Is namelijk wel zo fijn als iemand laat weten of hulp die geboden is heft geholpen. Thanks Ikkkes _/-\o_
Altijd prettig inderdaad maar ik ga er eigelijk wel vanuit dat het werkt 8)

Verwijderd

Mijn B3 en mijn G0 konden allebei 9x400 draaien B3 was welminder stabiel. nforce chipsets hadden wel wat meer moeite met overclocken dan de intel chipsets. Dus ik weet niet of je het zult halen.

• Robbels
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:56:
Mijn B3 en mijn G0 konden allebei 9x400 draaien B3 was welminder stabiel. nforce chipsets hadden wel wat meer moeite met overclocken dan de intel chipsets. Dus ik weet niet of je het zult halen.
daarom gaat hij het ook op 8X400 proberen ipv 9 ;)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

dit is een OC probleem, dus meer iets voor TCO :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een G0.(had ik wel even kunnen vermelden). Ik weet niet of het een probleem is tussen verhouding van het geheugen en CPU of dat het moederboard gewoon geen hoge FSB wil draaien. Ik weet niet waar het door komt dat na het instellen van de bios de PC gewoon niet meer door BOOT. Ik hoop echt dat Ikkkes gelijk heeft want ik ga echt voor de 16.000 punten in 3dmark 2006 ;-) ik hoop gewoon 3.2 te kunnen halen. Maar heeft iemand mischien ook een idee waarom die niet door BOOT?

Hij geeft geen fout melding of blauw scherm :( (eerste keer dat ik hoop op een foutmelding)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi nou ik heb multiplier op 8 gezet maar zelfde probleem. 2.8ghz doet ie gewoon. Maar op 2.9Ghz is het over. Nu heb ik voltage op auto staan en de CPU wordt nog geen 52 graden (uitgelezen met Orthos).

Nu probeer ik dus te zorgen dat mijn geheugen zo laag mogelijk draait. Maar 1:1 boot ie niet bij FSB 1244, 5:4 boot ie niet, en sync mode krijg ik een blauw scherm en boot het systeem opnieuw waarna deze een blauw scherm krijgt. Ik snap er helemaal niets meer van :( alleen 3:2 boot deze maar als ik FSB dan verhoog weet ik dat het geheugen dit iet trekt

De setting 1:1 wil toch zeggen 1:1 met de FSB 1244/4 = 311
311x2 is geheugen snelheid DDR2 = 622. Maar Bios geeft aan bij 1:1, 1244.
Bij sync mode geeft de bios wel 622 maar daar boot het systeem niet.

Is het nu mijn geheugen wat het probleem geeft, reken ik nu totaal verkeerd, of is me CPU gewoon slecht ??

Verwijderd

Ik heb de P5B deluxe en mijn fsb is 1600Mhz dus ram precies 800Mhz. Het is denkik niet je cpu maar je moederbord. Ik heb eerder gelezen dat mensen hun cpu niet zo goed konden overclocken icm nforce moederbord.

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11-2025
Heb je het voltage van je memory en NB op autom. staan? Dit was voor mij één van de doorslaggevende factoren voor een geslaagde overclock (P5n32-e met E4400).

Daarnaast zou ik inderdaad zoals gezegd een lagere MP gebruiken en hogere FSB. En verhoog of verlaag de FSB met stapjes van 33MHZ.

Mijn stabiele clock 3.25ghz loopt op MP9 FSB 1433 en Voltage CPU 1.425v. Mijn geheugen loopt niet 1:1 maar 3:4. Overige instellingen moet je in de BIOS disabled zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het schijnt nogal een vaag moederboard te zijn. Met name ook de FSB mem ratio's zijn vreemd. hiervoor een foxconn gehad en die gaf gewoon netjes bij 1:1 de werkelijk clock snelheid ddr 400 bijv.
Ik wordt helemaal tureluur van dit moederboard.

• M1CHA3L
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01 00:10
lees ff mijn topic CPU of Mobo wil niet meer :(
ik heb ook echt alles geprobeerd.
maar nu heeft iemand ook hetzelfde Mobo en heeft het getest en het ligt dus wel aan de asus P5N32-E SLI Plus
Ik ga binnenkort de asus P5K-E bestellen, daar moet het wel mee gaan .
Dus ik raad niemand aan om de asus P5N32-E SLI + te kopen als je wil gaan OC.

• Master Jeff
michaelhu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:20:
maar nu heeft iemand ook hetzelfde Mobo en heeft het getest en het ligt dus wel aan de asus P5N32-E SLI Plus
Mijn 1e p5n32-E SLI (zonder +) werkte ook voor geen meter. Een overclock van 5% en niets werkte meer. Ik heb toen avonden zitten proberen, maar geen resultaten. Terwijl volgens diverse buitenlandse forums het een goed oc board is. Ik heb toen besloten het board terug te sturen voor een RMA en ik kreeg gelukkig een nieuw moederbord retour. Zoals ik al boven heb beschreven overklokt deze goed en ben ik er uiterst blij mee.

Manhunt: het gaat erbij mij niet in dat je de 3,0 ghz grens niet kan passeren. Probeer eens te werken met een FSB van 1433/1466/1500/1533/1566 dat in combinatie met een MP van 7/8/9.
VT memory standaard en NB ook. CPU VT tussen 1.425 en 1.475 en desnoods de VTT core verhogen.

[ Voor 13% gewijzigd door Master Jeff op 12-12-2007 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
michaelhu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:20:
Ja ik hoor verschillende dingen, sommige reviewers krijgen hen op 450 FSB, maar voor mij is (3200Mhz bij multiplier 9) 355FSB genoeg. Het is gewoon een moeilijk rot board. Het moet mogelijk zijn maar hoe is alleen de vraag. Ik zag dat jij ook NB voltage hebt verhoogd, dat wilde ik ook doen eigenlijk:(. Probleem is ik heb SLI draaien en moet dus gebruik maken van een dergelijk chipset/moederboard. :(

Verwijderd

Topicstarter
Master Jeff schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:33:
[...]

Mijn 1e p5n32-E SLI (zonder +) werkte ook voor geen meter. Een overclock van 5% en niets werkte meer. Ik heb toen avonden zitten proberen, maar geen resultaten. Terwijl volgens diverse buitenlandse forums het een goed oc board is. Ik heb toen besloten het board terug te sturen voor een RMA en ik kreeg gelukkig een nieuw moederbord retour. Zoals ik al boven heb beschreven overklokt deze goed en ben ik er uiterst blij mee.
Heb je gewoon aangeven hij OC's slecht en kreeg je toen een nieuwe ?? :) :) Het probleem is ik heb slecht geheugen dus daar kan het ook aan liggen, Corsair XMS xtreme is in bestelling. Dus als dat ook niet werkt na een hoop getest, dan pak ik nog een andere Q6600 ES die nog ergens bij een vriend ligt (die loopt zeker op 3.2Ghz snelheden). Mocht dat niet werken dan is er indedaad iets mis met het mobo.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 16:41 ]

• Master Jeff
Met de RMA heb ik aangegeven dat ik geen core2duo processor kan laten draaien op mijn moederboard met FSB 1333 en dat dezelfde processor het wel doet bij een kennis met hetzelfde moederboard. Dat ik genoeg testen heb gedaan en dat een FSB van 1333 onmogelijk was en niet werkt. Daarnaast had ik ergens gelezen dat een jongen ook hetzelfde board had retour gestuurt en dat de FSB kapot was en hij daarnaar wel de 1333 kon bereiken. In het ergste geval is er bij jou ook wel misschien sprake van.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Als ik 1244 FSB draai behaalt mijn CPU snelheden van 2.8Ghz. Enkel op een geheugen verhouding van 2:3 boot het systeem. Mijn geheugen loopt dan 3:4 (CPU-z).

FSB 1244/3 x2 = 829 Mhz geheugen snelheid

Als ik de verhouding 5:4 gebruik boot mijn systeem niet.
FSB 1244/5 x4 = 995 Mhz Mhz geheugen snelheid (dit kan kloppen want dit kan mij geheugen niet aan ook niet met lossere timings)

Als ik de verhouding 1:1 gebruik boot mijn systeem ook niet.
Hier snap ik het niet, de 1:1 verhouding is toch de verhouding tussen FSB en geheugen.
In mijn geval 1244/4 = 311 FSB, 1:1 is dat 311DDR snelheid is 622 Mhz DDR2 geheugen snelheid.
In dit geval zegt mijn BIOS dat geheugen snelheid draait op gelijke snelheid als FSB 1244Mhz.

Met die 1:1 verhouding loopt mijn geheugen dan 1244 of 622 ??

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 11:42 ]

• Robbels
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:04:
Ben ik weer, nou ik heb nu inderdaad alles geprobeert, linked/unlinked memory, timings lagere gezet voltage hoger. Ook andere Biosen, Ik heb met de bijgeleverde wannabee software alles proberen te OC'en. Maar het lijkt erop dat de FSB niet hoger wil dan 1244. Als me andere geheugen binnen is test ik die. Anders dan pak ik die ES CPU en als het dan niet werkt eis ik gewoon een nieuwe mobo van asus. Brakke zooi !!

iedereen kiest asus omdat ze met de dikke marketing je doen geloven dat het top is, maar uiteindelijk is de kwaliteit sterk wisselend (als het waar blijkt te zijn dat FSB niet hoger wil door mobo probleem) Nu tijd voor een potje crysis op 1244FSB :(. guys thanks for the help. ik geef een update hoe alles afloopt tzt !!
Hmz jammer dat het niet heeft geholpen blijkt dus zoals uit de andere reacties blijkt misschien een slecht bord te zijn RMA dus...

Laat maar weten hoe het loopt verder :|

Verwijderd

Topicstarter
Ikkkes schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:24:
[...]

Hmz jammer dat het niet heeft geholpen blijkt dus zoals uit de andere reacties blijkt misschien een slecht bord te zijn RMA dus...

Laat maar weten hoe het loopt verder :|
Ja is zeker jammer, ik had goede hoop. Ik check straks met me nieuwe geheugen en als het dan nog niet werkend is te krijgen met andere CPU. En dan gaat ie RMA.

• Robbels
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:04:
Update:

Als ik 1244 FSB draai behaalt mijn CPU snelheden van 2.8Ghz. Enkel op een geheugen verhouding van 2:3 boot het systeem. Mijn geheugen loopt dan 3:4 (CPU-z).

FSB 1244/3 x2 = 829 Mhz geheugen snelheid

Als ik de verhouding 5:4 gebruik boot mijn systeem niet.
FSB 1244/5 x4 = 995 Mhz Mhz geheugen snelheid (dit kan kloppen want dit kan mij geheugen niet aan ook niet met lossere timings)

Als ik de verhouding 1:1 gebruik boot mijn systeem ook niet.
Hier snap ik het niet, de 1:1 verhouding is toch de verhouding tussen FSB en geheugen.
In mijn geval 1244/4 = 311 FSB, 1:1 is dat 311DDR snelheid is 622 Mhz DDR2 geheugen snelheid.
In dit geval zegt mijn BIOS dat geheugen snelheid draait op gelijke snelheid als FSB 1244Mhz.

Met die 1:1 verhouding loopt mijn geheugen dan 1244 of 622 ??
Om je vraag trouwens te beantwoorden hij draait dan op 1244 volgens mij. 1:1 zoals je al zegt anders zou het 2:1 zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mischien morgen al een nieuw P5N32 e plus SLI moederboard. Ik ruil met een collega. Ik wacht dan tot me geheugen binnen is (denk vrijdag) en dan ga ik opnieuw aan de slag. Ik post dan uiteraard de resultaten. We zullen dan zien of het een FSB probleem is ;)

Edit: Nieuwe geheugen is binnen (Corsair XMS P8500 5-5-5-15) en me nieuwe moederboard ook. Vanavond ga ik dus wederom alles weer inbouwen. Ik ga ook direct proberen om wederom de FSB hoger te krijgen. Mischien dat nu alles rooskleuriger is. Ik plaats zo snel mogelijk weer een update. Mocht het niet werken dan zal ik een nieuwe Q6600 ES gebruiken om uit te sluiten dat het aan de CPU zal liggen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 12:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys, nou ik heb nieuw geheugen en een nieuwe MOBO. Ik ben uiteraard dit weekend direct aan de slag gegaan. Het llijkt erop dat het probleem duidelijk in de chipset zit. Ik kwam met het nieuwe mobo en geheugen ook niet hoger. De NB werd onzettend warm waarop ik proffesorisch een koeler hierop heb gemonteerd. En wat blijkt, ik kan weer een stapje hoger. Het vreemde is dat de OC niet lukte via handmatig de bios aan te passen. Hierop heb ik de AI booster gebruikt in de BIOS om zo direct 20% te overclocken. Vervolgens (met NB koeler) kwam ik over de 1300Mhz FSB. nu draait het systeem stabiel op 1310 FSB. Ging ik hoger dan boote het systeem niet meer. Vervolgens NB voltage verhoogd en toen boote het systeem weer.

Ik heb 1333 geprobeert waarop het systeem enkel wilde booten als deze even uit heeft gestaan. Wanneer je dan boot en in windows komt loopt ie na 2 min. vast. Het lijkt er dus heel sterk op dat de NB te heet wordt en het dan niet meer trekt.

Dus conclusie. de NB is slecht gekoelt. Een passive koeler volstaat gewoon niet. de chipset geleverd door nvidia levert een goede OC mits de koeling goed is.

• Robbels
Hmz dit had ik niet verwacht als conclusie moet ik zeggen :(...

Jammer joh je hebt nu dus kick ass geheugen voor niets gekocht eigelijk?
Hou ons op de hoogte Groetjesss

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf bezig. Ik moet gewoon zorgen dat ie hoger komt. Ik houd je op de hoogte. Zoals het er nu naar uitziet is het echt NB probleem in combinatie met slechte ondersteuning van de quad coretjes.

Ik baal er wel redelijk van, maar we keep on going....

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 16:47 ]

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:30
Het gaat gewoon niet lukken...ik heb 6 maanden sli plus gehad en een quadcore kun je niet mee overklokke en geloof mij ik heb veel gedaan, heb nu een evga 680 en die werkt perfect

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Verwijderd

Topicstarter
Hi Xblade2342, ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik heb van alles geprobeerd maar ik kom niet op een veilige manier hoger. Ik heb een mail naar ASUS gestuurd om te kijken wat ze hier aan gaan doen. Ik ga proberen om een 780 moederboard te krijgen. Je schaft immers geen moederboard aan van deze waarde als je zo'n slechte OC wilt behalen. Dan was ik wel voor een goedkoper boardje gegaan.

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 09:03

Joran

<3 natalee

Hey, ik heb dezelfde mobo en processor.

Hoger dan 15% A.I. overclock krijg ik hem niet, 20% is echt teveel gevraagd.

1333mhz FSB wil hij nog wel starten, maar niet posten (hij komt dus niet verder dan de eerste paar regels in het bios-post-opstart-ding)

Op de processor heb ik een Zalman 9700NT zitten, dus het zal inderdaad bij mij ook de koeling van de NB zijn.

Ik hoop dat het nog eens lukt om 1333mhz FSB te halen, 3.0ghz is toch een mooi streefpunt.

Joran

edit:
ps. ik hoop dat je de reactie van Asus ook hier post ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Joran op 18-12-2007 12:15 ]

Send me your gameboys

• Master Jeff
Blijft vreemd dat je niet hoger komt en helemaal dat het niet lukt vanuit de bios. Je hebt alles geprobeerd? lagere MP/Hogere FSB/VTT/NBVT? Heb je het voltage van je geheugen op automatisch laten staan?

Aankomend weekend is me computer weer draaiende met twee 8800GT kaarten, ik zal dan controleren hoe mijn instellingen exact staan en deze je sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Master Jeff schreef op woensdag 19 december 2007 @ 08:48:
Blijft vreemd dat je niet hoger komt en helemaal dat het niet lukt vanuit de bios. Je hebt alles geprobeerd? lagere MP/Hogere FSB/VTT/NBVT? Heb je het voltage van je geheugen op automatisch laten staan?

Aankomend weekend is me computer weer draaiende met twee 8800GT kaarten, ik zal dan controleren hoe mijn instellingen exact staan en deze je sturen.
Heb jij hetzelfde moederboard??, Ik ben bang dat je het dan niet gaat lukken. Ik hoor echt van iedereen dat ze problemen hebben om een Q6600 hoger te krijgen. En alle zaken die je noemde heb ik geprobeert :(

Nou ik heb contact opgenomen met ASUS. Ik stuurde een reactie met het probleem en of hier een oplossing voor komt in de vorm van een update. Krijg ik de melding dat ze niet helpen met overclocken en ze verwijzen me door naar tweakers. Terwijl er duidelijk in mijn mail stond dat ik hier ook al hulp heb gezocht.

Stuur ik een mail terug met het verzoek alsnog mijn vraag te beantwoorden hoor ik vervolgens niets meer. Ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 09:44 ]

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-01 14:59
2.1 op het geheugen?

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Verwijderd

Topicstarter
yep 2.1 op het geheugen, zelfs 2.2 geprobeert.

MAar ik heb bericht van ASUS. wederom een enkel antwoord: wij ondersteunen geen overclocking.
Wat een aanfluiting dat bedrijf. Ze geven aan ondersteund FSB 1333, en gebruiken overclocking in hun marketing strategie. Maar als er iets mis is met een product zijn ze niet thuis.

Ik koop dus nooit van me leven nog ASUS, als er een probleem is zijn ze niet thuis. Dan zijn me ervaringen met Gigabyte een heel stuk beter. Dit topic kan op slot en van mij part heel dat flut bedrijf asus ook. Ik snap niet dat we met ze alle die rommel nog kopen !!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

De conclusie moet zijn:

nForce 650i en 680i chipsets klokken als een gek met dual cores, maar klokken voor geen meter met Quads. Prik er maar eens een dual core in. Dan haal je zo 400+ (1600+) FSB's. ;)

Je kan beter een nForce 780i mobo kopen. Die zijn Quad OC ready als het goed is. Lees wel eerst ff wat reviews zodat je zeker weet dat de nieuwe borden wel hoog willen. ;) Of een dual core proc nemen en die opvoeren.

Het heeft "niks" met ASUS te maken. Meer met de nVidia nForce 6x0i chipsets. ;) Al klokken EVGA en ABIT borden hoger met Quads... Alleen hebben die weer de nare gewoonte fluitende geluiden ta maken als de processor "stressed" is.

Al met al: 780i als je hoog wil klokken met Quads en gebruik wilt maken van SLi. Anders een P35 of X38 nemen. Die komen zowieso al hoger dan de nForce borden, EN ondersteunen 45nm Quads en klokken goed met de 65nm Quads.

[ Voor 70% gewijzigd door Format-C op 19-12-2007 18:50 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• M1CHA3L
met dual cores klokken ze ook niet goed
ik geraak met mijn e6850 wel boven de 1550 fsb maar verder gaat het niet meer zonder voltage van SB heel veel te verhogen.
ik heb ook mail naar asus gestuurd en antwoorde:

Helaas is dat niet mogelijk.
Als u uw notebook voor een eventuele reparatie wil aanbieden,dan kunt u contact op nemen met de winkel van aankoop

Slechte service, EVGA is dan toch beter

[ Voor 46% gewijzigd door M1CHA3L op 19-12-2007 20:29 ]

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:58:
yep 2.1 op het geheugen, zelfs 2.2 geprobeert.

Maar ik heb bericht van ASUS. wederom een enkel antwoord: wij ondersteunen geen overclocking.
Wat een aanfluiting dat bedrijf. Ze geven aan ondersteund FSB 1333, en gebruiken overclocking in hun marketing strategie. Maar als er iets mis is met een product zijn ze niet thuis.

Ik koop dus nooit van me leven nog ASUS, als er een probleem is zijn ze niet thuis. Dan zijn me ervaringen met Gigabyte een heel stuk beter. Dit topic kan op slot en van mij part heel dat flut bedrijf asus ook. Ik snap niet dat we met ze alle die rommel nog kopen !!
Ik weet dat ze inderdaad adverteren met 1333Mhz FSB op die borden (en de mijne nu ook, lol). Maar in ASUS' defense, ze bedoelen natuurlijk dat ze zo'n bussnelheid ondersteunen voor de 'nieuwere' 6x5x series, zoals een E6750 bv. En niet dat ze garant staan, of je gaan helpen, met je Q6600 overclock. En ik kan ook niet zeggen dat ik dat heel onredelijk vind.
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:48:
Ik heb 1333 geprobeert waarop het systeem enkel wilde booten als deze even uit heeft gestaan. Wanneer je dan boot en in windows komt loopt ie na 2 min. vast. Het lijkt er dus heel sterk op dat de NB te heet wordt en het dan niet meer trekt.

Dus conclusie. de NB is slecht gekoelt. Een passive koeler volstaat gewoon niet. de chipset geleverd door nvidia levert een goede OC mits de koeling goed is.
Maar dat was al lang bekend. Zelf heb ik afgelopen zomer ook zitten twijfelen over bv. een Striker Exteme, en de ASUS P5N32 E plus SLI, maar vrijwel alle reviews die ik over de 680i las zeidden allemaal hetzelfde: hij wordt bloedheet (althans beduidend warmer dan mijn bescheiden P965).. Dus heb ik er toen maar vanaf gezien.

[ Voor 28% gewijzigd door albatross op 19-12-2007 21:05 ]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys, inderdaad ligt het aan de 650/680 chipset. Het is niet zozeer de schuld van asus. Ik moet wel echter vermelden dat de geboden service ver onder de maat is. Een beetje tijd en energie steken in een eindgebruiker is een kleine moeite. Daarbij kreeg ik geen antwoord op sommige vragen die gesteld zijn.

Kortom is de service van asus slecht !!, Als je vraagt of er een update komt mogen ze daar best een antwoord op geven in de vorm van, Ja, Nee of ik weet het niet ;) (en dus niet wij ondersteunen geen overclocking)

Ik zal inderdaad kijken of ik tzt een 780 moederboard neem (eerst de reviews lezen). Maar gegarandeerd dat het geen ASUS wordt.

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:14

Fab1Man

Live life to the fullest

Wat ik nu niet helemaal snap is: waarom moet je nu weer per sé overklokken? Mijn E6400 loopt op stock speeds en ik ben er tevreden mee. Dus waarom? Om een hogere benchmarkscore te hebben?? In het alledaagse gebruik heb je die overklok toch niet nodig, en dan altijd maar weer gillen, ik kan niet overklokken!! Ben toch eens blij met wat je hebt, en niet ontevreden als hij "maar" tot 2800MHz kan overklokken.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Fab1Man schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:37:
Wat ik nu niet helemaal snap is: waarom moet je nu weer per sé overklokken? Mijn E6400 loopt op stock speeds en ik ben er tevreden mee. Dus waarom? Om een hogere benchmarkscore te hebben?? In het alledaagse gebruik heb je die overklok toch niet nodig, en dan altijd maar weer gillen, ik kan niet overklokken!! Ben toch eens blij met wat je hebt, en niet ontevreden als hij "maar" tot 2800MHz kan overklokken.
Dat kan jou mening zijn. Prima. Maar dit is:

Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen

Bedoeld dus voor mensen die willen overklokken. Jouw reactie is een beetje alsof je het dames toitet binnengaat en je dan ergert aan het feit dat daar alleen maar vrouwen zijn. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
hhahah,het oveclocken van je systeem is bedoeld voor betere prestaties en voor de kick. De ene persoon gebruikt drugs, de ander rijd te hard en ik houd van overclocken (en hard rijden). Het is de lol die je ervan hebt.

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:16:
hhahah,het oveclocken van je systeem is bedoeld voor betere prestaties en voor de kick. De ene persoon gebruikt drugs, de ander rijd te hard en ik houd van overclocken (en hard rijden). Het is de lol die je ervan hebt.
Prima dat jij wilt overklokken, van mijn part, maar als het niet werkt ga dan niet zielig zitten doen dat je processor het niet in jouw ogen goed doet. Het overklokken is mogelijk dat weet ik, maar ergens is het niet de bedoeling.

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop niet zielig te doen, en het is niet me processor maar chipset. Maar jou reactie heeft geen betrekking op dit topic. Als je wilt klagen dat mensen hun PC niet moeten overclocken, omdat dat stom is denk ik niet dat je op tweakers moet zijn. Overclocken is ergens niet de bedoeling en daarom is er een mijoenen industrie die producten en tools leveren om over te clocken. Ik ben tevreden met wat ik heb (zeer zeker) maar het gaat om de lol (bezigheidstherapie). Maar mischien ben ik wel een persoon die altijd meer probeert te halen uit me PC en mijzelf.. :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 13:53 ]

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-01 14:59
Yep ik heb me p5n-e sli ook ingeruild omdat me quad voor geen meter clockte.

nu een p35-ds3 en me q6600 draait heerlijk op 3ghz.

Enige wat moest gebeuren was even het geheugen wat meer prik geven.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• Robbels
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:49:
Ik loop niet zielig te doen, en het is niet me processor maar chipset. Maar jou reactie heeft geen betrekking op dit topic. Als je wilt klagen dat mensen hun PC niet moeten overclocken, omdat dat stom is denk ik niet dat je op tweakers moet zijn. Overclocken is ergens niet de bedoeling en daarom is er een mijoenen industrie die producten en tools leveren om over te clocken. Ik ben tevreden met wat ik heb (zeer zeker) maar het gaat om de lol (bezigheidstherapie). Maar mischien ben ik wel een persoon die altijd meer probeert te halen uit me PC en mijzelf.. :P
OCing its the fun in doing it!
Kortom gewoon proberen te kijken wat eruit te halen valt. ik weet dat ik men bios kan posten met 3.61 maar dat hij windows boot met 3.4 en volledig 24/7 op 3.2 goed loopt.
het betreft hier een Q6600 op asus formula.

verder draait mijn systeem nu gewoon op zijn standaard 2.4 is idd genoeg maar dit zou niet voor niets tweaking cooling en overclocking algemeen heten als we niet zo van ocing houden.
en idd hard rijden ook leuk (mits veilig).

Is dus reactie op Fab1man maar dat snapte je denk ik wel. en aanvulling op jou ;)

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Ikkkes schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:14:
[...]

OCing its the fun in doing it!
Kortom gewoon proberen te kijken wat eruit te halen valt. ik weet dat ik men bios kan posten met 3.61 maar dat hij windows boot met 3.4 en volledig 24/7 op 3.2 goed loopt.
het betreft hier een Q6600 op asus formula.

verder draait mijn systeem nu gewoon op zijn standaard 2.4 is idd genoeg maar dit zou niet voor niets tweaking cooling en overclocking algemeen heten als we niet zo van ocing houden.
en idd hard rijden ook leuk (mits veilig).

Is dus reactie op Fab1man maar dat snapte je denk ik wel. en aanvulling op jou ;)
Het zal vast leuk zijn om te doen, heb ik met mijn P4 ook gedaan. Maar het leverde mij nauwelijks iets op, behalve dan een ander GHz getalletje. Maar als het dan niet werkt door een chipset op je moederbord die geen mega overklok ondersteund vind ik gewoon dat je moeilijk zit te doen en zielig zit te doen. Jij neemt het risico en de fun om te overklokken, werkt het niet, jammer dan, dat is het nadeel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
tja en als je dan verder wil geraken dan zorg je dat je verder komt. Dus koop je een ander moederboard. Dit is een hobby waar je bereid bent geld aan uit te geven. dus niet; jammer dan als het niet werkt. gewoon doorgaan tot het werkt desnoods met beter materiaal. Maar gelukkig mag iedereen ze mening hebben !!!

• Robbels
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:11:
tja en als je dan verder wil geraken dan zorg je dat je verder komt. Dus koop je een ander moederboard. Dit is een hobby waar je bereid bent geld aan uit te geven. dus niet; jammer dan als het niet werkt. gewoon doorgaan tot het werkt desnoods met beter materiaal. Maar gelukkig mag iedereen ze mening hebben !!!
Mee eens,
Zo heb ik het MSI p6n platinum bord de reserve pc gewezen en een Asus Maximus Formula aangeschaft. Nu blijkt mijn geheugen weer een probleem dus ik verwacht morgen het OCZ Reaper X 1000mhz geheugen 4 gig kit ipv Gskill 4 kit deze 4 gig kit gaat dus ook weer naar reserve pc (slaapkamerpc).

Kortom et kost geld maar het is het mij 100% waard!!! ik vind het erg leuk om te doen het sleutelen aan de computer vind ik misschien wel leuker als de computer zelf ;).
Ieder zijn hobby de 1 verzameld theezakjes of postzegels de ander doet aan overclocken :D .

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
ik heb hier ook problemen met p5n32 sli premium nforce 590i ism q6600 ik kom op geen enkele manier boven de 2,6 uit. het lijkt er eerder op dat dit bord het in principe niet fijn vind om een q6600 te overklokken en slechts een heel enkel bordje dit wel red. ik kwam met een e6400 zonder enige moeite op de 3,0 ghz en had waarschijnlijk nog wel meer ruimte over.

spec.
p5n32 sli premium 590i
q6600
2 gb corsair XMS2 800
2x xfx 8800 gts 640
coolermaster realpower pro 850

grrrr weer een ander mobo kopen

• nakata24
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2025
udybees schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:14:
ik heb hier ook problemen met p5n32 sli premium nforce 590i ism q6600 ik kom op geen enkele manier boven de 2,6 uit. het lijkt er eerder op dat dit bord het in principe niet fijn vind om een q6600 te overklokken en slechts een heel enkel bordje dit wel red. ik kwam met een e6400 zonder enige moeite op de 3,0 ghz en had waarschijnlijk nog wel meer ruimte over.

spec.
p5n32 sli premium 590i
q6600
2 gb corsair XMS2 800
2x xfx 8800 gts 640
coolermaster realpower pro 850

grrrr weer een ander mobo kopen
Ik hem een p5n32-sli plus q6600 op 2,9 ghz, Verder gaat ie helaas niet.

4x1gb ocz sli ready pc6400
asus 8800gt
4x raptor 74gb
2x samsung 500gb
zalman 600w

• Keerzijde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb het topic met aandacht zitten lezen.

Ik kan dezelfde ervaringen melden:
Had een P5n32 SLI Plus (680i hybride) mobo met een Q6600 en 2x ASUS 8800GT (SLI)
Was voor geen meter stabiel te krijgen (ook niet op stock speed :( )

Mobo na een week maar geruild voor een P5n-T Deluxe (780i chipset) met bijbetaling
om maar van het gezeik af te zijn.
Wat blijkt, dit mobo is al net zo instabiel als dat vorige bord.
Heb alle bios'en vanaf 0403 - 0802 al geprobeerd, maar niks helpt.

Ik had 4x 1GB Corsair TWIN reepjes, waarvan er nu nog maar 2 inzitten omdat
het A1 slot vaak brak blijkt te zijn.

Ik had hem redelijk stabiel op 3150Mhz maar toch heb ik random problemen:
- bluescreen met 'not less or qual' error
- bluescreen met 'nvdisp' error
- random freezes
- desktop distortion (videobuffer?) en daarna traaaaaaaaaag of freeze.

En dat terwijl ik toch redelijk makkelijk een paar uur achter elkaar 3D games
kan spelen (ook in SLI) zonder te crashen (ok, 2x wel een crash gehad)
Het lijkt er op dat hij vaker crasht terwijl ik op de desktop werk.
Met bv. google sketchup heb ik binnen 5 minuten een freeze en die vreemde
videobuffer artefacten op m'n desktop.

Ik vraag me serieus af hoe dit op te lossen is.
Support van Asus is 0,0
Ik denk dat mijn enige keuze is om die 2x 8800GT te verkopen en een P35/X48 mobo
aan te schaffen met een single 8800GTX ofzo.
OF die Q6600 te verkopen en een X6850 te halen.

Maar bovengenoemde combo kan ik NIEMAND aanraden.
Nog nooit zo'n instabiel systeem gehad :(

Verwijderd

Topicstarter
Hi Keerzijde en iedereen in mijn Topic. Inderdaad is de service van ASUS 0,0.

Ik heb een deal gesloten met een vriend. Ik geef hem mijn ASUS moederboard en ruil deze voor een EVGA 680LT. Dit schijnt de enige Mobo te zijn met nvidia chipset welke een Quad core goed kan overclocken. We gaan dus kijken wat deze kan doen voor mijn 3dmark score.

Het grappige was dat deze vriend gewoon wilde ruilen, was geen probleem maar toen hij vroeg welk merk board het was en ik hem vertelde dat het een ASUS was wilde hij niet meer. Dus na aandringen kreeg ik een diepe zucht en gaf hij aan te willen swappen.

De instabiliteit is met name te wijten aan het feit dat de Chipsets van nvidia gewoon niet overweg kunnen met intel Quadcores. Wellicht een strategie van intel ;) om zo nvidia uit het spel te houden of hun eigen chipset goed verkoopbaar te houden. Niet voor niets dan de intel chipsets geen SLI ondersteunen. conclusie, wij zijn de duppe van een intel/nvidia spelletje.

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 09:44
ook ik heb dit topic goed bestudeerd en ook het "quad core OC topic hier op tweakers" ook het betreffende forum van het MOBO asus p5n32-e SLI (die met 680i zoals in mijn sig)

ik heb gister dus een Q6600 G0 besteld omdat er toch geen support is voor de yorkfield. tja je kan me eigenwijs noemen maar ik werd gesponsord.

ook ben ik op de hoogte van alle geruchten en achtergrond verhalen dat Nvidia geen SLi op intelchips wil en daarom intel door een verandering de yorkfields niet lekker laat lopen met de 650/680 chips
who knows..toch

mijn indruk is dat er op het asus forum weinig meldingen zijn over slechte klokbaarheid icm Q6600.
de meeste klachten vind je hier op tweakers

ook merk ik hier op tweakers de meeste mensen met de "plus" uitvoering zitten en minder mensen de gewone. het verschil is op de "plus" heb je een 650 chip en op de "gewone" zit een 680 chip

zal de eventuele slechte klokbaarheid meer voorkomen op de 650 of op de 680 ?

zodra ik hem binnen heb zal ik eens wat gaan proberen te klokken en mijn resultaten wel op tweakers neerzetten. er schijnen toch ook wel aanmerkelijk verschil te zitten in de diverse biossen

edit: asus sites zijn traagste sites ever!!!

Verwijderd

Dan heb je het nog niet helemaal begrepen. De plus is geen 650i maar een combinatie van de NB van de 680i en een oudere SB uit de 5 serie waardoor toch 2x 16 lanes voor sli over blijven.
Heb zelf ook veel problemen met dit plankje op oc-gebied zit ook al te kijken maar een opvolger...

• murky123
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:26:
Dan heb je het nog niet helemaal begrepen. De plus is geen 650i maar een combinatie van de NB van de 680i en een oudere SB uit de 5 serie waardoor toch 2x 16 lanes voor sli over blijven.
Heb zelf ook veel problemen met dit plankje op oc-gebied zit ook al te kijken maar een opvolger...
ok thanks man.. maar als ik goed begrijp heb jij dus een "plus" versie

Verwijderd

Ja klopt ik heb de plus versie, heeft een tijdje stabiel gedraait op 400 Mhz fsb (icm E6850 @ 3,6Ghz) maar op gegeven moment kreeg ik bsod's die niet meer weg waren te krijgen zonder de overklok terug te draaien.
Waarschijnlijk ergens een brak onderdeeltje oid, en natuurlijk mijn eigen schuld door het overklokken. Toch vind ik dat zo'n mobo wat meer moet kunnen hebben.
Zit zelf nog te twijfelen of ik bij nforce blijf of overstap op een intel chipset.

Buiten het feit dat de SB ouder is zijn er overigens bijna geen verschillen tussen de plus en de normale. De plus heeft zelfs 100% solid capacitators wat de normale niet heeft, zou ook beter moeten zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 00:09 ]

• murky123
en toch lees ik voornamelijk de overklok problemen bij de plus versie.. ook omdat de meeste mensen die plus versie hebben , zou dus logisch moeten zijn

Verwijderd

Ben nu aan het testen met de nieuwste bios die net is uitgekomen, zou stabieler moeten zijn dan degene die ik had (was al oud). Misschien een idee voor anderen met oc problemen.
Ook ondersteund deze bios de nieuwe wolfdale processoren (E8200-E8500) wat natuurlijk handig kan zijn. Er zijn ook nieuwe biossen uitgebracht voor de normale P5N32-e SLI en de Striker Extreme.

Verwijderd

Topicstarter
Hi Guys,

Ik heb nu een EVGA 680i LT, en ik ervaarde wederom dezelfde problemen (nu kwam ik niet voorbij 1290FSB). Ik had alles geprobeerd en telkens een dikke freeze tijdens opstarten en of benchen. Toen dacht ik zou het aan me CPU liggen??. Ik heb hierop 2 core uitgeschakelt en toen overgeclocked. Ik kwam zonder enige moeite op 1333. daarna de 3e core aangezet en geen problemen, toen maar core 4 aangezet. en je raad het al.... Hij doet het 8)7 !!!!! eindelijk 4 cores op 3.0Ghz. Dus ik ben verder gegaan met het overclocken met 4 werkende cores. Nu zit ik al op 3.15Ghz. Temp zijn wel hoog 61 graden, maar voor de zekerheid heb ik me Vcore nu op 1,475 staan.
Als ie stabiel loopt op hogere snelheden zal ik nog lager voltage geven..

Heel vreemd allemaal en ik kan technisch niet onderteunen wat hier nu de reden van is dat ik eerst 4 cores moest uitschakelen.

Mischien dat iemand dit ook kan probreren en wellicht werkt het ook voor jullie !!. 8)

Ik houd jullie nog verder op de hoogte !!

• murky123
ik heb ondertussen mijn Q6600 G0 binnen gekregen en ga het strakkies inbouwen.
zit wel te twijfelen of ik hem direct op 3Ghz zet als ie er in zit, met het MoBo is toch al overgeklokt
of is het toch beter om met kleine stapjes weer te beginnen.

keep u posted

edit: Vcore op 1.35 gezet en prime95V2.55 getest 12 uur lang en dat ging goed 2.7Ghz en geheugen op 450Mhz. De temps kwamen niet boven de 55 graden met de scythe infinity

edit2: Vcore nog steeds 1.35 prime draait nu alweer 4 uur op 2.81Ghz en geheugen op 469Mhz de temps zijn nog steeds het zelfde als bij 2.7Ghz..

edit3: Vcore nog steeds 1.35 en prime is alweer 6 uurtjes bezig op 3Ghz 1340FSB
temps stijgen amper. vooralsnog weinig problemen ben nu anderhalve dag bezig

ik gebruik bios 1103

[ Voor 53% gewijzigd door murky123 op 24-02-2008 19:54 ]

• murky123
3.0Ghz is geen probleem dat haalt mijn Q6600 wel op dit bord.

Ik heb net ffkes geprobeerd de multi op 8 en de fsb op 1600 en mem op 800 dat het spul 1:1 staat
maar dan krijg ik helemaal niets, een zwart scherm. enige optie is het batterijtje uit het mobo om te resetten.

3.2Ghz met multiplier op 9 en fsb van 1420, mem linked op 400 dat het spul 5:6 staat gaat ook niet

ik heb de voltages Vcore op 1.35 staan en mem op 2.1 de rest staat op auto.
zijn er nog tips voor de voltages die ik op auto heb staan

Verwijderd

Ander mobo :>

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-01 13:52
Ik krijg toevallig dit mainbord vandaag of morgen binnen. :) De Asus P5N32-E SLI. Ik heb nu de Asus P5N-E SLI (nforce 650i chipset), en daarin een Core2Duo E6850. Deze loopt zonder enige problemen op 1690FSB (=3,8GHz) 800Mhz overklok dus.

Hoger kan ik ook nog wel, maar dat vindt mijn geheugen niet zo leuk.

Zou ik problemen kunnen verwachten als ik mijn huidige P5N-E SLI omruil voor de P5N32-E SLI?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• murky123
niet dat ik zou kunnen zeggen. volgens mij heeft dit bord geen problemen met een core2duo
ik heb zelf een jaar lang een E6600 op 3.2 en 3.4 Ghz gehad

we lopen alleen tegen overklok problemen aan met een quad core

maarja als je voor SLI wilt gaan is er weining keuze. een penryn processor doet het in iedergeval niet op dit bord.
de enige quad die je hier op kunt laten draaien is een kentsfield en dan klokt het lastig over.

eerst had ik mijn 3Ghz overklok op mijn Q6600 op dit bord 16 uur lang mooi stabiel in prime95 alle 4 cores 100%

gisteravond deed ik weer precies het zelfde en dan knalt core 3 er met 1,5 uur uit

maar de e6850 zal het wel goed doen denk ik zo

edit: mijn q6600 staat nu stock speeds vanaf 8 uur vannochtend orthos te draaien(4 cores 100%) en gaat nog steeds goed

[ Voor 8% gewijzigd door murky123 op 27-02-2008 12:09 ]

• M1CHA3L
ik krijg mijn e6850 niet verder dan 1500 fsb
maar met een fan op de NB en SB gaat hij nog iets hoger.
dus ik denk dat als je waterkoeling op je NB en SB hebt wel hoger kunt gaan met een q6600

• murky123
weet iemand een fannetje wat op de NB past?
let wel ik zit met een SLI opstelling
ik wil het wel eens gaan wagen om er een fannetje op te zetten om te kijken of de Q6600 dan iets beter te klokken is..
dus als iemand iets weet, misschien is er iemand die er al een fannetje op heb staan

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/4267/p1010362lt1.jpg

• M1CHA3L
deze user heeft andere heatsinks op zijn P5N32-E SLI gezet
http://www.hardware.info/usersys/cmpxaJ1ik2md/view/

nu nog wachten op zijn OC results

en dit is een handige handleiding voor de P5N32-e te OC

http://www.overclock.net/...e-overclocking-guide.html

[ Voor 33% gewijzigd door M1CHA3L op 28-02-2008 18:30 ]

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 09:03

Joran

<3 natalee

Ik heb mijn moederbord inmiddels vervangen voor de Striker II formula. De p5n32-e sli plus is een prima moederbord, maar niet voor OC. Mag dat duidelijk zijn :)

Send me your gameboys

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05-2025

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Ik heb een P5N32-SLI een Q6600, 2x 8800GT op SLI en 2x 4gb 800mhz OCZ sli geheugen, op een thermaltake toughpower 750 modular.

3,2GHz 8x multiplier fsb op 400 en Vcore op 3,5volt

Start allen altijd pas bij de tweede start, maar dat is over als ik de nieuwe bios er op zou zetten (zit op 1404) maar ben lui....

Knowledge is power

Pagina: 1