Toon posts:

Samsung 226BW met DVI aansluiten op Nvidia Gforce 5200FX

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een raar probleem en snap niet wat de oplossing is. Mogelijk wil een van jullie mij hier helpen!

Ik heb verleden week een Samsung SyncMaster 226 BW gekocht. Nu wil ik deze monitor middels de bijgeleverde DVI kabel aansluiten op mijn Nvidia GForce 5200 FX videokaart. Zodra ik dat doe krijg ik alleen maar een zwart scherm bij de 'digital source'. Aansluiten met de reguliere VGA kabel lukt wel. Ik heb zowel de drivers van de videokaart als die van het scherm geupdate en vervangen, maar dat mocht niet baten.

Mijn systeem draait op de gewone ouderwetse Windows XP home edition.

Maak ik hier een elementaire beginnersfout of is het een ander probleem? Ik hoop dat iemand me hier kan helpen! Alvast bedankt!

Coen

Verwijderd

Wat voor dvi aansluiting zit erop je FX5200?

http://attachments.techgu...657d1176050507/dvicon.gif

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik wist al niet eens dat daar verschil in zat...maar volgens mij zit er een DVI-I dual link aansluiting op...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:37:
Aha, ik wist al niet eens dat daar verschil in zat...maar volgens mij zit er een DVI-I dual link aansluiting op...
apart DVI-I kan zowel analoog als digitaal signaal fatsoenlijk versturen, ligt dan niet aan de aansluiting. Misschien dat je videokaart geen hoge breedbeeldresoluties onder DVI ondersteunt en daarom je scherm niet detecteert. Heb je niet toevallig een andere agp kaart van een andere computer liggen met DVI aansluiting, probeer anders daarmee is uit.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die heb ik helaas niet...het is dus niet iets in de settings van windows?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:45:
Nee, die heb ik helaas niet...het is dus niet iets in de settings van windows?
Nee dat zou niet mogen aangezien je normaal gesproken je pc gewoon kan opstarten met beeld onder DVI(digitaal) als er nog niet eens een besturingssysteem zoals windows op staat.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik het gevonden...ik moest bij de instellingen van de videokaart van beeldscherm 1, beeldscherm 2 maken en andersom...en nu doet ie het! In elk geval bedankt voor het meedenken en de hulp, t-rex!

Verwijderd

Hmmk ben niet zo goed in computers :P

maar k heb het zelfde probleem,dus kun je me uitleggen hoe je je beeldscherm van 1 naar 2 hebt gezet in config, zou er erg blij zijn als je dat zou kunne toen
Dankjewel...
Pagina: 1