Toon posts:

[XP] tijd/datum blijven staan*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de IT afdeling op het werk het niet meer weet probeer ik het hier eens.

Ik heb een laptop (IBM Thinkpad R52) welke sinds 2 weken de kuren heeft om de tijd en datum niet meer te laten verstrijken. Wanneer ik de tijd/datum weer goed zet dan blijft deze even goed gaan en na een bepaald moment (ik kan niet achterhalen bij welke handeling...) springt de tijd terug. De datum moet ik sowieso elke dag handmatig aanpassen. Er zijn geen aanpassingen gedaan op de laptop dus geen idee wat hier de oorzaak van kan zijn.

Nu heb ik begrepen van onze IT afdeling dat de laptop automatisch moet syncen met onze server wanneer ik inlog op het domein. Dit probleem zorgt er ook voor dat ik thuis problemen heb met mijn VPN verbinding, die maakt geen verbinding wanneer de datum/tijd niet correct zijn.

Wat ik kon bedenken is dat de landinstellingen verkeerd stonden maar dit is niet zo.

Wat zou de oorzaak, of beter, een oplossing kunnen zijn?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 18:57

MRic3

Of praat ik weer poep?

Een laptop die de datum vergeet.. Bios batterij kapot / leeg?

En het tijd / datum verzetten is dat 1 uur, 12 uur, 1 dag, 1 jaar?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Laat ze de bios batterij maar eens nakijken.

Ga in ieder geval niet zelf lopen klooien aan een laptop van het werk, of zorg dat je taart meeneemt als je het toch doet.

Verder ontbreekt de Windows versie in je topictitel en in je startpost, en dat is wel verplicht hier.
Zie ook de policy en de overige topics.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gedacht aan de bios batterij maar als hij aan de stroom hangt mag dat toch niet gebeuren?

Tijd en datum verzetten verschilt, datum blijft sowieso altijd staan. Dus ik heb hem vandaag naar de 12e gezet, dan staat hij daar morgen nog op, en overmorgen ook, etc etc. Bij de tijd kan ik het moeilijk zeggen, verschilt per keer. De ene keer loopt hij een paar uur door wanneer ik hem goed zet en soms is het na een half uurtje alweer fout.

Excuseer voor de topictitel, kan ik deze zelf nog aanpassen?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 18:57

MRic3

Of praat ik weer poep?

kijk eens in het logboek wat daar voor een meldingen staan.
(en bij je reply had je ook het OS erbij kunnen zetten, Topictitel kan AFAIK niet gewijzigd worden)

[ Voor 46% gewijzigd door MRic3 op 14-12-2007 11:47 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft hier Windows XP Professional, SP 2.

Het blijft een vaag probleem, ik heb al diverse dingen geprobeerd om te achterhalen waar het fout gaat (bv opstarten van bepaalde software, VPN lijn openzetten..) maar kan geen vast punt vinden wanneer het verkeerd gaat.

Waar kan ik het logboek vinden want dat zegt me zo niets. Inmiddels gevonden waar ik deze kan vinden maar kan ze niet inkijken, geen toestemming.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 12:58 ]

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53
werk laptop? member van een active directory domein? zo ja, active directory synchronized de klok me de klok op de DC's. Wanneer je klok teveel verschilt kun je namelijk niet eens aanmelden. Heb je je timezone wel nagekeken? en staan de servers wel in de goede timezone? als je server op pacific timezone staat maar wel met de nederlandse klok gelijk loopt, en jij zit op amsterdam gaat jouw laptop klok ineens een uurtje of 8 vooruit (weet het verschil niet precies).
Misschien helpt dit je...

nm ik moet leren lezen voordat ik antwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Razwer op 17-12-2007 13:08 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1