Toon posts:

SATA Drivers invoegen op RIS server

Pagina: 1
Acties:
  • 474 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben voor een opdracht een RIS server in elkaar aan het zetten, alleen het nadeel hierbij is dat hij de TEXTMODE drivers vertikt om mee te geven, ik heb al 20 guides doorgelezen, 50x alles geprobeerd maar niets lijkt te werken. hij blijft de fout geven dat er geen schijf is gevonden
het moederbord waar ik het op probeer is een P5GD1-VM (school heeft hier wel meer problemen mee) met een IT8211 controller.
Diverse drivers, methodes e.d. werken allemaal niet.
weet iemand hier een mooie guide voor of een mooie oplossing?

b.v.d.
Ronald

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:16
Als je woon zelf een losse installatie doet, met de drivers die je nu gebruikt. Werkt het dan wel?

Verwijderd

Ik gebruik Nlite om de RIS-image in elkaar te draaien. Erg handig om alle patches en fixes van Windows te integreren, en ook erg handig om drivers te integreren. Werkt hier als een trein?

Siem Weel

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 10:19
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:07:
Ik gebruik Nlite om de RIS-image in elkaar te draaien. Erg handig om alle patches en fixes van Windows te integreren, en ook erg handig om drivers te integreren. Werkt hier als een trein?

Siem Weel
de juiste drivers intergreren en vervolgens alle scsi drivers eruit slopen op de drivers die je zelf via Nlite toevoegt. Nforce 4 chipset daar moest dat bijvoorbeeld bij anders kon je het vergeten....
Kortom Nlite pakken drivers toevoegen oude spul eruit slopen branden en waarschijnlijk werkt het dan.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Soms kun je in de bios ook sata legacy-mode aangezetten, hierdoor heb je dan vaak geen speciale drivers nodig onder dos-mode.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

ik zou het gewoon lekker handmatig doen......

textsetup.inf modificeren ;-)

zoek anders even op slipstreamen/manual (ik heb het toen moeten doen met scsi drivers)

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:37

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb ooit een RIS server in elkaar gezet en hier heb ik toen heel veel vanaf gehaald aan info.
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/

SATA Drivers
http://unattended.msfn.or...24af16ca61a09ecc13e536cd/

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54
Weet je zeker dat je de goede drivers gebruikt, de ITE controller is alleen voor de p-ata aansluiting volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
ben nu een stap terug gegaan, heb een CD met driverpacks gebruikt, en nu kan de netwerkkaart (onboard zooi) niet gedetecteerd worden...
gaat lekker (de)motiverend hier op school

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:33
Waar heb je de drivers neergezet?

De .sys bestanden moeten in de root staan en daarna zul je ris opnieuw moeten starten. De drivers die je dan ook nog in de i386 map neerzet zijn voor het grafische deel.

Welke drivers gebruik je?
Pagina: 1