Toon posts:

[Vista] crashed met een 2900xt driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heb onlangs een nieuwe pc gekocht met een configuratie die bevestigd is door de best buy guide van T.net.

Configuratie:
- Saphire HD2900xt
- Intel 6750
- ASUS P5K-E
- corsair 2gb dual channel setje 800mhz stock.
- 2x 320gb raid0

Heb na aankoop de fsb van 333 naar 400 opgehoogd om synchroon te lopen met het kunnen van het geheugen dat dus niet is overgeklokt. Mijn cores worden max 40 graden en de opstelling is successvol met orthos 24 uur getest.

Samen met dit alles ook maar meteen windows vista home premium gekocht. Nu heb ik sinds de release van catalyst 7.5 ofzo een foutmelding van vista om de zoveel tijd: "unable to restart display driver" dit resulteerd zo nu en dan ook in een bluescreen.

Had stiekem gehoopt dat een driver update dit zou verhelpen maar we zitten nu op 7.11 en nog steeds niets veranderd.

Heeft iemand hier ervaring mee of slimme iedeeën? Bij voorbaat dank!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:07
Die melding krijg je dan in je systray, in de vorm van een geel uitroepteken?
Zodra dat gebeurt knippert je scherm en na 5x krijg je dan je BSOD?

If so; dan ben je een van de gelukkigen die dat probleem hebben. En dat zijn er HEEL veel.
ATi wil niet erkennen dat het een probleem van hun kant is, want zodra je ergens over begint krijg je meteen een RMA voor je kiezen. En er is fysiek niets mis met de kaart, puur met de drivers.

Het schijnt dat de default Vista drivers minder problemen hebben. XP heeft ook z'n eigen issues. Een vriend van me heeft giga veel artifacts door de drivers.

Hoe vaak gebeurt dit bij je, en heb je een 2e (DVI) scherm aangesloten? Komt het soms voor dat je een keer de melding krijgt en dat je dan uren geen last hebt (of dagen)?

Verwijderd

Topicstarter
Voor ik de melding krijg van "unable to restart display driver......" of een BSOD word het scherm wel zwart en zie je dat er word gewerkt om het te fixen. Lukt het merendeel van de tijd en krijg ik de melding van vista.