Inspiron 8500 (laptop) wel met ATi kaart, niet Nvidia

Pagina: 1
Acties:

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 21:14

jotheman

Was like that when I got here!

Topicstarter
Ik zit met het volgende, ik kom er echt niet meer uit...
Ik heb sinds een tijdje een Inspiron 8500 laptop. Deze had problemen (niet meer opstarten). Na 't moederbord volledig schoonmaken e.d. was dit verholpen, ik heb er een dag op kunnen werken. Na gebruik van de TV-out echter liep deze op 'n gegeven moment vast waarna niet meer geboot kon worden. Gewoon geen beeld.
Nou komt 't geniale. Mijn huisgenoot heeft een 8600 laptop welke qua videokaarten uitwisselbaar zijn. Dus ik heb zijn ATi 9600 uitgeprobeerd, en die werkt gewoon wel! En mijn Geforce 5200 Go werkt wel in zijn 8600 laptop. What de f*ck...
Conclusie: Met mijn videokaart werkt m'n laptop alleen op een extern scherm, met die van m'n huisgenoot werkt ie gewoon prima. Mijn videokaart werkt wel in m'n huisgenoot z'n laptop prima.

Extra details: Ik denk mwoah kan een foutje in de videokaart zijn... Dus een andere 5200 op ebay gewonnen en exact hetzelfde probleem. Ik kan hier wel prima mee booten naar windows op een extern scherm. Bij opstarten zie je de backlight aanspringen (deze werkt verder prima) en daarna het beeld zwart worden... Ik heb al geprobeerd de BIOS te flashen, maar dat doet ook niets. In Windows zie ik het scherm (als ik via een extern scherm geboot ben) wel, maar als ik klik op "uitbreiden van de desktop" naar dit scherm pakt ie gewoon niet. Hij probeert 't maar slaagt er niet in zegmaar...

Iemand wijze inzichten voor me? Ik zie 't echt niet meer... Dacht dat ik alles wel zo'n beetje had meegemaakt qua hardware-issues, maar blijkbaar toch niet.

I see dead pixels...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22

Thandor

SilverStreak

Deze had problemen (niet meer opstarten)
Bedoel je hiermee dat je niet eens door de P.O.S.T. kwam of dat het systeem crashte zodra Windows moest booten / geboot was?

Indien het systeem crashed tijdens het booten van Windows is het wellicht een softwarematig probleem. Een verse installatie en/of andere drivers (of testen met een LiveCD met Linux zoals Knoppix en Ubuntu) kan dan misschien uitkomst bieden :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• jotheman

jotheman

Topicstarter
Thandor schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:18:
[...]
Bedoel je hiermee dat je niet eens door de P.O.S.T. kwam of dat het systeem crashte zodra Windows moest booten / geboot was?

Indien het systeem crashed tijdens het booten van Windows is het wellicht een softwarematig probleem. Een verse installatie en/of andere drivers (of testen met een LiveCD met Linux zoals Knoppix en Ubuntu) kan dan misschien uitkomst bieden :).
Noop, een softwareprobleem is uitgesloten. Hij komt namelijk door de POST heen en gaat zegmaar zonder beeld booten. Wanneer ik normaal het BIOS-scherm moet zien zie ik 1x een zwart scherm met een cursor voorbij schieten wat meteen weer weg is.
Dat de inverter kapot is is ook uitgesloten angezien ie met een ATi-kaart wel werkt...

I see dead pixels...

• jotheman

jotheman

Topicstarter
'n Laatst kickje? Anders is 't helaas "exit" voor de laptop...
Anyone?

I see dead pixels...

Verwijderd

koop een nieuwe kaartje?
op marktplaats en op ebay zijn er zat te koop.
laatst zag ik een ati 9600 te koop voor 20euro
even zoeken en zullen er wel meer zijn.

Verwijderd

Is het niet gewoon een foute instelling? Omdat je dan de instellingen laad van de 5200 en wanneer je die 9600 erin stopt dat de instellingen zegmaar gereset worden?

• jotheman

jotheman

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 19:50:
Is het niet gewoon een foute instelling? Omdat je dan de instellingen laad van de 5200 en wanneer je die 9600 erin stopt dat de instellingen zegmaar gereset worden?
Dat zou kunnen, alleen heb ik alle BIOS-settings wel gehad (wat er 1-tje, misschien 2 zijn die met de videokaart of het beeld te maken hebben).
Verder kon ik eBay die 9600 echt pas vinden vanaf like 100 euro en dat wordt me een beetje te gortig! Maar als je een link voor me hebt met eentje van rond de 20, heel graag! :)

I see dead pixels...

Pagina: 1