DDR-400 klokt niet mee over, DDR-266 wel

Pagina: 1
Acties:

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Topicstarter
Ik heb hier een speelsetje over bestaande uit:

-Epox EP-4BDA moederbord
-Pentium 4 1,6A processor
-Vdata 256 MB DDR-266
-Kingston 512 MB DDR-400
-Asus X800 Pro/ViVo gemod naar X800XT

Ik las ergens op internet dat de P4 1,6A proc's nogal goed over te clocken zijn en wilde dit zelf ook proberen. nou had ik in eerste instantie alleen de DDR-266 module erin zitten (de DDR-400 komt uit een andere pc), ik kon toen overclocken tot ongeveer 2,32Ghz (145MHz x16), met gelockte PCI en AGP bus. Hierbij alleen de processor ge-voltmod met +0,15V.

Als ik hoger wilde clocken maakte het niet uit wat ik probeerde Vcore omhoog hielp niet, Vdimm omhoog ook niet. Dus trok ik de logische conclusie dat het geheugen het erg ongezellig vond om sneller te draaien dan waar het voor gemaakt was (145 vs 133). Ik heb er toen een DDR-400 module ingezet in plaats van de DDR-266. Leek me logisch dat ik dan meer overclock ruimte zou hebben, maar toen was ik ineens al mn overclock mogelijkheden kwijt :?

Nou is het wel zo dat de P4 voedingsaansluiting op het moederbord niet aangesloten is. Dit omdat de voeding geen mogelijkheid heeft om hierop aan te sluiten. Ik heb nog geen verloopstukje gehaald omdat ie het gewoon deed en zelfs overclockte.

Overigens vind ik in het BIOS alleen ondersteuning voor DDR-200 en DDR-266, maar heb ook succesvol, hetzij instabiel, op 150MHz x16 gedraaid, dus DDR-300. En dat verklaard ook niet waarom het ene geheugen wel mee overclockt, en het andere snellere geheugen niet

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??

Kalm aan! En rap een beetje!

Verwijderd

Zet de timings van de ddr400 zoals ze horen of wat losser kijk wat er dan gebeurd.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Topicstarter
Bedankt, daar lag het idd aan hij doet t nu wel, alleen moet ik na t veranderen van de clock instellingen wel eerst een keer resetten :S

Heb t allen zojuist wel voor elkaar gekregen om de fan door te branden, had t stekkertje uit elkaar gehaald en verkeerd weer in elkaar gezet (wilde de + en - op eenb molex zetten om m op 7,5 volt te laten draaien en zette toen de snelheidsdraad op de +12 volt van t moederbord :S

edit: waarschijnlijk ligt het moeten rebooten aan het gemis van de P4 stekker, moet het ook als ik m aanzet, binnenkort maar ff zo'n ding maken want ze zijn hier in de buurt nergens te koop :S

[ Voor 18% gewijzigd door BdK9001 op 14-12-2007 18:11 . Reden: update ]

Kalm aan! En rap een beetje!